הוד לא תמו כל פלאייך

טל שמעוני, תושב הוד השרון, מוציא לאור בימים אלה את ספר ביכוריו "לטייל בישראל עם סבא דניאל" שמגלה לילדים את ההיסטוריה המופלאה של העיר הוד השרון דרך הרפתקה קסומה

אם אתם רוצים להעניק לילדכם ספר הרפתקאות מלמד ומעשיר אתם לא חייבים לחפש ספרים על ארצות וערים רחוקות, בזכות ספרו של טל שמעוני, תוכלו להכיר להם את הוד השרון מזווית מיוחדת, מקורית ואף לצאת להרפתקה עם כל השפחה. השבוע נערכה השקת הספר במעמד ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, חברי מועצת העיר, חברים ובני משפחה.

טל שמעוני (40) נשוי לגל ואבא של כרמל (10) ולוטם (7), נולד וגדל בהוד השרון שהפכה לחלק בלתי נפרד מחייו. את כישרון הכתיבה גילה בגיל צעיר וכבר בהיותו נער – הפך לכתב במקומונים בעיר.

בהמשך כתב ב –MAKO, בשידורי קשת – כמנהל מחלקת מוצרים ופרויקטים, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות דיגיטלית של ערוץ הספורט וערוץ הילדים ועוד. כיום הוא מנהל פרויקטים טכנולוגיים ואסטרטגיה בהייטק. את ספר ביכוריו "לטייל בישראל עם סבא דניאל" – תיבת אוצר בהוד השרון, חלם לכתוב ולהוציא לאור לפני 10 שנים. "הרעיון לכתיבה הבשיל רק לפני שנתיים", מספר טל שגדל והתחנך בעיר ורצה להנגיש לתושבים ובעיקר לילדים את האתרים והמקומות שנוסדו בראשית דרכה של העיר.

בספרו תוכלו לפגוש את הגיבורים – דניאל, סבה של ליטל, וליטל (שנכתבו בהשראת בתו ואביו של טל). השניים יוצאים להרפתקה ביום שהם מוצאים פתק ורוד ומוזר בתוך מגש הפיצה שקנו. כשהם מבינים שהפתק הוא הרמז הראשון בכתב חידה מסתורי, שבסופו ממתינה תיבת אוצר – הם יוצאים למסע סוחף. בעקבות הפתקים הוורודים, הם מבקרים בבית הכנסת בכיכר מגדיאל, בצריף הראשון – שם הם פוגשים במקימיו, מגיעים לבאר ואף פוגשים את רפאלה הציירת העירונית – הלא היא עפרה ענקרי שמעטרת את ארונות החשמל בעיר.

רוצים לדעת מי מחביא את הפתקים ולמה? מוזמנים לקרוא את הספר, לצלול אל תוך מסע בזמן ובסופו לצאת לטייל ברחבי העיר. את הספר אייר רמי טל, מאייר סדרת "כראמל" הפופולרית וזוכה פרס "סאסא סטון" לספרות ילדים.

טל, מתי עלה הרעיון לכתוב את הספר?

"החלום להוציא לאור ספר ילדים התחיל לפני כעשר שנים. עבדתי בהמון מקומות בתחום הכתיבה אבל תמיד חלמתי לכתוב ספר משלי. הרעיון לספר הזה נולד מתוך האהבה שלי לעיר הוד השרון. אני נשוי ואב לילדים, חשבתי שהדרך הכי נכונה להנגיש לילדי את סיפורה של העיר היא באמצעות סיפור הרפתקאות. החלטתי להפוך את הוד השרון לחדר בריחה גדול וכך, דרך המסע של הדמויות, ללמד את הילדות והילדים על ההיסטוריה המקומית בצורה מעניינת ומסקרנת".

היכן ניתן להשיג את ספרך?

"אני מאמין בנתינה והחלטתי לחלק את הספר כמתנה לילדי העיר. אני מעונין שהידע שיש בספר יגיע לכמה יותר ילדים. לשמחתי – סבים וסבתות שקראו את הספר עם הנכדים מאוד נהנו והחלו במסע ברחבי העיר. הספר נלמד בשיעור בשם "הרחובות שלנו" – בבית הספר והדמוקרטי. עד כה, הספר חולק בספריות הקהילתיות, בבתי קפה מקומיים, ובספריות של בתי הספר היסודיים בעיר דרך אגף החינוך של עיריית הוד השרון".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן