הדתה או חגיגה?

תושב הוד השרון העלה פוסט בנוגע לחגיגות חג החנוכה בשכונתו "מישהו יודע מה הקטע של "מי שמאמין לא מפחד" בפול ווליום באזור 1200"?

שמשון טל רב חב"ד בהוד השרון "יהודים צרכים לחגוג את החגים שלהם ברחובות ולא להתחבא כמו בגולה"

מי שמאמין לא מפחד

תושב הוד השרון העלה פוסט בנוגע לחגיגות חג החנוכה בשכונתו "מישהו יודע מה הקטע של "מי שמאמין לא מפחד" בפול ווליום באזור 1200"? זכה למבול של תגובות זועמות מצד התושבים שמברכים על החגיגות. זו לא הפעם הראשונה שמתקיימת מחלוקת בכל הנוגע לפעילות של פעילים דתיים בעיר. "הפחד מ'הדתה' מסנוור את עיני האנשים. כל מה שהיה זה חגיגת חג החנוכה ורצון לשמח אותנו התושבים", אומר תושב השכונה. 

ביום שני בערב, יצאו פעילים דתיים אל רחבי העיר באמצעות רכב שממנו הושמעו שירי חג. אותם פעילים הגיעו גם לשכונת 1200, שם חילקו אביזרים לילדי השכונה והרקידו את התושבים. רוב התושבים שמחו על המחווה – אך היו כאלה שלא. אותו התושב שהעלה את הפוסט, ספק שאל וספק התלונן, זכה למבול של תגובות פלורליסטיות גם מצד התושבים חילונים ששמחו להשתתף בחגיגה. 

"היה מקסים! זכינו לשתי הדלקות קהילתיות נפלאות: נר ראשון של קהילת ברחוב בגין בגינה ונר שני בבית הספר בגין ובבית הכנסת 1200. אני גאה להיות חלק משכונה פלורליסטית המאפשרת גיוון של תפיסות, עמדות ודעות. חג שמח לכולם. ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ועיקר, אלה שבימי אנטיוכוס חשבו אחרת. לא נתנו לנו לעשות חגים ולקיים שמחה שירים וריקודים. עשו מצור גדול בירושלים עד שגרשו אותנו משם ל-3000 שנה. הקמנו מדינה לתפארת מדינת ישראל והקמנו דור חדש יפה משכיל ומוצלח בעל אינטליגנציה עולמית. על שום כך שרים: מי שמאמין לא מפחד. אני חילונית והם עשו שמח, הייתה פעילות מקסימה לילדים, הביאו זוהרים, סופגניות, קוסם".

תגובות נוספות שהועלו: "האמת אני רחוק מדת, אבל באמת שלא ברור לי מה הבעיה עם זה. אנשים חוגגים, שמחים, שרים, כמו בכל ארץ אחרת בעולם כאשר יש חג מקומי. תלמדו לפרגן ולשמוח ולהיות פחות חמוצים". "שרנו ורקדנו במרפסת והילדים לא ויתרו וירדו להשתתף מקרוב. כל הכבוד למארגנים. חג שמח", כתבה תושבת נוספת.

שמשון טל, הרב הראשי של חב"ד הוד השרון

שמשון טל, הרב הראשי של חב"ד הוד השרון מתייחס למחלוקת: "גם אנחנו חגגנו יחד עם תושבי העיר. הוזמנו על ידי התושבים להדליק נרות של חנוכה בבניינים שלהם, חגגנו עם חולים בשלוותה, במקבץ דיור של קשישים לעולים ותיקים בנווה נאמן, חגגנו עם ילדים, הדלקנו נרות ברוב חניות העיר בשיתוף בעלי העסקים וכמובן בהוסטלים שפזורים ברחבי העיר. המטרה שלנו היא להפיץ אור ושמחה לתושבים". 

מה דעתך הפוסט שנכתב?

"עשינו המון פעילויות בעיר, אני לא מכיר את הפעילות שצוינה ומאמין שאלו פעילים מהגרעין התורני בעיר. אנחנו חיים במדינה יהודית וחשוב שנבליט את המנהגים והסמלים שלנו. בעבר כשלא הייתה לנו מדינה היינו רדופים, עכשיו כשאנחנו עם חופשי, חובה עלינו לשמוח ולחגוג. כיום אפילו ברוסיה, מדינה שבה עברנו פרעות – רוקדים ומדליקים בגלוי חנוכייה בקהילות היהודיות אז כאן לא"?

מוזמנים להגיב ולכתוב את דעתכם בנושא

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. גאולה הגב

    ממש לא הדתה!! לא יזיק אם הדור של היום יכיר את המנהגים היהודים ויכבד אותם. ולא רק מנהגים של דתות אחרות.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן