ברקע המלחמה: "מיה" ערכה תרגיל מוכנות לחירום

במסגרת התרגיל, נבדקה מוכנות "מיה", חברת המים של הוד השרון לעבודה והמשך אספקת מים בשעת חירום, תוך התייחסות למגוון תרחישים ובהם הפסקת חשמל, נפילת התקשורת הקווית והאינטרנטית, נפילת טילים, פגיעה בתשתיות, תפעול תקלות, פתיחת תחנות לחלוקת מים ועוד

קרדיט: "מיה", המים של הוד השרון

ברקע המלחמה: "מיה", חברת המים של הוד השרון, ערכה תרגיל מוכנות למגוון תרחישים בחירום. את התרגיל קיימה החברה בשיתוף עם רשות המים. במסגרת הביקורת, נבחנו מוכנות החברה להפעלת משק המים והביוב בשעת חירום וממשקי העבודה בשעת חירום מול העירייה.

התרגיל דימה תרחישים של נפילת תקשורת קווית ואינטרנטית ועבודה באמצעי קשר אלטרנטיביים , נפילת טילים, פגיעה בתשתיות מים וביוב, תפעול תקלות בשטח ופתיחת תחנות לחלוקת מים. במהלך התרגיל נפתח ב"מיה" חדר מבצעים אליו זרמו הדיווחים מהשטח וממנו נוהל האירוע התרגילי. על פי הדיווחים שהתקבלו, קבעו מנהלי החברה ובעלי התפקידים המוגדרים בחירום את תיעדוף הטיפול בכל האירועים.

כדי להתמודד כראוי עם תקופות משבר ואירועים בלתי צפויים, "מיה" בשיתוף עיריית הוד השרון ורשות המים תפעל לפי תכנית פעולה מותאמת. ב"מיה" מזכירים כי התקופה האחרונה מוכיחה ביתר שאת את חשיבות המוכנות לחירום גם ברמה האישית של כל תושבת ותושב. בחברה ערוכים לספק מים בשלל תרחישים באמצעות תחנות חלוקה, אך עד להקמתן ממליצים בחברה שבכל משק בית יוחזקו בקבוקי מים לצריכה אישית.

קרדיט: "מיה", המים של הוד השרון

על פי המלצת רשות המים ופיקוד העורף, מומלץ לשמור מים בכמות של 4 ליטר לנפש ליום לתקופה של 3 ימים. במידה ומדובר במי ברז, מומלץ להחליפם אחת לחודש במים טריים. עוד מומלץ לשמור בבית ערכת סניטציה זמינה הכוללת חבילת מגבונים לחים ואלכוג'ל, כלים חד פעמיים ומגבות נייר, שקיות לאיסוף פסולת ושקית לצרכים סניטריים.

עוד מזכירים בחברה כי במגדלי מגורים יש להקפיד על בדיקת תקינות הגנרטורים כדי לאפשר את פעולתם התקינה במקרה של הפסקת חשמל. תשתית המים העירונית יכולה לספק מים עד קומה שלישית והקומות הגבוהות יותר מקבלות את המים ממאגר מים הנמצא על גג הבניין ומתמלא בעזרת משאבה שדורשות חשמל להפעלתן, על כן יש חשיבות שהגנרטור ייבדק באופן תדיר.

יו"ר "מיה", חבר מועצת העיר נדב דואני: "מים מהווים משאב קריטי שמשמעותו בחירום מתחדדת עוד יותר. מצב המלחמה המתמשך ממחיש את הצורך להיות מוכנים, בכל זמן ובכל תנאי, להפעיל את משק המים באופן שוטף למען תושבות ותושבי העיר ולמנוע מחסור שעלול להביא לאסון. ב'מיה' מקפידים לשמור על מוכנות רציפה ותרגול שוטף, תוך הקפדה על התייחסות של מגוון תרחישים שמחייבים גמישות מחשבתית וחידוד יכולת קבלת ההחלטות".

מנכ"ל "מיה", חיים זרביב, אמר עם פתיחת התרגיל: "ה-7 באוקטובר המחיש לנו בצורה ברורה מה המשמעות שלנו כחברה להיות במוכנות וכוננות. הכל יכול להשתנות ברגע וישנם לא מעט תרחישים שיכולים להביא לכך – כמו מלחמה או אסון טבע, מרעידת אדמה ועד להפסקות חשמל. עלינו להיות ערוכים לעבודה תוך כדי פגיעה במתקני מים וביוב. את זה אנחנו עושים באמצעות חידוד נהלים מתמשך ותרגילים".

לפרטים נוספים על פעילות "מיה" בחירום וטיפים למוכנות אישית >>
https://www.mayawater.co.il/%D7%94%D7%99%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%A9%D7%A2%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9D/

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן