"במקום שהפארק יהיה מקום ידידותי לתושבים, הוא הפך לידידותי לחרקים"

כך טוענת חן שאבי, תושבת העיר, שנאלצה לבלות במוצאי שבת בחדר מיון לאחר שנעקצה בעינה – "בפארק האגם" בעיר הוד השרון  מעיריית הוד השרון נמסר " צוות הפארק פועל ככל שניתן על מנת לטפל בנחילי צרעות, נמלי אש, כמו גם לייבש הקוויות מים, אך חשוב לזכור כי יציאה לפארק היא יציאה לטבע הפתוח ומחייבת לבוש מתאים וערנות לבעלי החיים השונים."

עקיצה באגם

"הגעתי לפארק עם ילדיי. כשהגענו למתקנים הרגשתי צריבה נוראית בעין. היא הפכה לאדומה והתנפחה תוך שניות. לא הייתה לי ברירה אלא לפנות לטיפול במוקד של מכבי, משם נשלחתי למיון בבהילות. במיון נאמר לי שכנראה נעקצתי על ידי נמלת אש או יתוש", מספרת חן שבי, שמבקשת מהעירייה לדאוג לריסוס הפארק כדי שתושבים אחרים לא יעברו את מה שהיא עוברת. 

חן: "הכל קרה תוך שניות, הרגשתי מאין עקיצה קטנה שבין רגע הפכה לצריבה בלתי נסבלת בתוך העין. לא ראיתי מה עקץ אותי אבל הרגשתי כאב מטורף. למזלי כולם מסביבי נרתמו ועזרו לי לשטוף את העין. הגענו לאיזה חדרון שממוקם מאחורי קיוסק הפיצה, שם מצאנו את עובדי עירייה שאפילו פלסתר לא היה להם. העין שלי החלה להתנפח ויחד עמה גם היד שלי. כל מי שראה אותי נבהל והציע לי למהר לבית החולים. נסעתי למוקד מכבי – שם אמרו לי שזו כנראה תגובה אלרגית לעקיצה ושאני צריכה 'לטוס' לבית החולים. אני חייבת לציין שמעולם לא הייתי אלרגית לכלום וזו הפעם הראשונה שאני חווה מקרה מסוג זה". 

איזה טיפול קבלת בבית החולים ומה מצבך?

"קיבלתי סטרואידים דרך הוריד, משחות, טיפות וכדורים נגד אלרגיה. אני לא מצליחה לראות או לפתוח את העין וכרגע לא מרגישה שיש שיפור במצבי. מה שעקץ אותי הותיר שריטה בתוך העין שלי. גם היד שלי עדיין נפוחה וממש חבל לי שהגעתי למצב הזה. כעת, אני חוששת יותר לילדים שעלולים להיעקץ שם. אני לא יודעת מה הייתי עושה אם זה היה קורה לאחד מילדיי. מאות תושבים מגיעים ליהנות מהפארק, לכן כדאי שבעירייה ידאגו לרסס את הפארק בתדירות גבוהה יותר. מן הראוי שישימו במתחם עמדה קטנה של עזרה ראשונה או במבנה שבו יושבים עובדי הפארק. בנוסף רצוי שינקו את השלוליות שנקוות ומכילות זבובים, ראשנים ויתושים בהן הילדים קופצים". 

לסיום, חן רוצה להודות לכל מי שתמך וסייע לה באותם הרגעים: "אני רוצה להודות לאותם האנשים המדהימים בפארק שעזרו לי. כיף לדעת שאנחנו חיים בקהילה מלאה באהבת חינם וערבות הדדית". 

מעיריית הוד השרון נמסר "הפארק האקולוגי הוא חלק מהטבע הסובב אותנו ובו מגוון מעופפים, זוחלים ומיני חיות בר. צוות הפארק פועל ככל שניתן על מנת לטפל בנחילי צרעות, נמלי אש, כמו גם לייבש הקוויות מים, אך חשוב לזכור כי יציאה לפארק היא יציאה לטבע הפתוח ומחייבת לבוש מתאים וערנות לבעלי החיים השונים.

בשעות העבודה, צוות הפארק ערוך לתת סיוע של עזרה רפואית ראשונה. בשעות הערב והלילה, ניתן להתקשר למס' טלפון המצוי על דלת משרד מנהל הפארק, כמו גם למוקדי החירום של העירייה, המשטרה ומד"א, על מנת לקבל הנחיות לאיתור ושימוש נכון בתרמיל העזרה הראשונה והדפיברילטור, הנמצאים דרך קבע בפארק."

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן