בית לאנשים מיוחדים

"אני מתכוונת לעשות הכל כדי שאחרי לכתי לעמית יהיה מקום לגור בו ומי שידאג לו"

חנה גול (60), תושבת הוד השרון, יו"ר עמותת "העצמה" – הורים עם צרכים מיוחדים ויו"ר מנהיגות הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים בהוד השרון מספרת על תהליך הקמת הבית הראשון של העמותה שיספק מקום מגורים ותעסוקה לבוגרי העמותה כאן בהוד השרון. 

"כשבני עמית ביקש ממני לגור בהוד השרון, ידעתי שזה רק עניין של זמן עד שאגשים את חלומו", אומרת חנה, שמספרת שבימים אלו יפתחו שני בתים למען בוגרי הקהילה כאן בעיר הוד השרון. 

חנה תושבת העיר, פרסומאית במקצועה ואם לשלושה תאומים בני 30, מספרת בגילוי לב על ההתמודדות של משפחתה מאז שאחד משלושת התאומים שילדה אובחן כאוטיסט. 

"חלומו של בני עמית בן ה-30 עומד להתגשם בימים אלו. עמית בעל מנת משכל גבוהה, בעל כישרון אומנותי ומצייר קריקטורות אותן הציג ב- 16 תערוכות שונות. עמית אובחן בגיל 10. מאז הפכתי את הטיפול בו למקצוע. תמיד חשבתי על היום שבו לא אהיה כאן כדי לעזור לו. הקמתי יחד עם הורים כמוני את עמותת 'העצמה' – עמותה שמסייעת להורים בעלי צרכים מיוחדים שמתמודדים עם הטיפול בילדיהם. הפכתי ליו"ר מנהיגת הורים לילדים מיוחדים ותמיד דחפתי לקדם את בני עמית. החלום להקים את הבית נרקם כשבני ביקש ממני לעבור לגור כאן בעיר קרוב למשפחה ולאחיו". 

עמית סובל מאוטיזם ובעל תפקוד בינוני גבוה. חי מחוץ לבית 11 שנה. כיום הוא מתגורר בהוסטל בנס ציונה, במסגרת דיור שפחות מתאימה לו לדברי אמו. 

"התחלתי לחפש מבנים ובתים מתאימים לפני כשנתיים, אך הקורונה הגיעה וטרפה את הקלפים. הרבה הורים חלו והעניין נעצר. התפנית חלה כאשר הגרוש שלי, אביו של עמית נפטר לפני פחות משנה. המוות שלו חידד אצלי את הפחד שלא יהיה מי שידאג לעמית אחרי לכתי. כמוני ישנם עוד עשרות הורים בעיר שדואגים לילדיהם".

מתי הבית יאוכלס, מי יוכל לגור בו ובמה הוא שונה ממסגרות דומות בעיר?

"בניית הבית בתהליך ואנחנו מאמינים שהוא יפתח במרץ השנה. כרגע, שכרנו שני בתים שיפעלו בתוך הקהילה וישמשו כבית לבעלי צרכים מיוחדים בתפקוד בינוני – גבוה. זה נכון שישנן מסגרות נוספות בעיר אבל מי שהורה לילד בעל צרכים מיוחדים, יודע שהקשת היא רחבה וכל בוגר זקוק למסגרת מתאימה. הבית שיוקם יכיל 24 חדרים – חדר לכל בוגר". 

כשחנה מדברת על שני בתים שיחלו שיפתחו בקרוב, היא מספרת בהתרגשות על הפעילות המגוונת שתקיים בבית, על הבריכה הטיפולים, החוגים, על 24 החדרים שיעוצבו על פי בקשת הדיירים וכמובן על הליווי של הצוותים – מאחות רפואית, מדריכי שיקום ועד למטפלים פרא רפואיים. "המטרה שלנו להכשיר את הבוגרים לחיים עצמאיים בקהילה. למצוא להם פתרונות תעסוקה בעיר ולהקים מיזם שבו דיירי הבית יכינו קרואסונים מכל העולם במגוון טעמים וימכרו אותם לתושבי האזור. בנוסף נקים סדנת אומנות שימושית שהיצירות ימכרו גם הן לתושבים".

כיצד תממנו את עלויות הבית?

"השאיפה שלנו היא להקים 5 דירות בקהילה. הבית ייתמך על ידי משרד הרווחה שיתקצב כל בוגר. מעבר לכך פתחנו בגיוס תרומות ונשמח להיענות מצד התושבים".

פתחתם ברישום למגורים, מי יכול לפנות אליכם?

"כרגע הבית מיועד לבוגרים בתפקוד בינוני – גבוה, מגיל 21, תושבי הוד השרון. בהמשך הרישום יפתח לערים נוספות. ההרשמה לילדי הוד השרון תסתיים ב-30 באוקטובר".

לרישום ניתן להתקשר לטלפון: 054-4541442

לתרומות: העצמה – הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, בנק לאומי

מ.ח. 4338070043, סניף 943, מספר עמותה: 580663078.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן