"בחג הזה אף אחד לא יישאר רעב"

כך מבטיח שמשון טל הרב של חב"ד הוד השרון. מתנדבי מפעל ההזנה של בית חב"ד "מנה חמה" – יקיימו בערב ראש השנה סעודה חגיגית לתושבי העיר שנבצר מהם לחגוג עם משפחתם בשל סיבות בריאותיות וכלכליות

צילום : קרן שלהבת
צילום : קרן שלהבת

מפעל ההזנה "מנה חמה" – פועל בעיר הוד השרון במהלך כל השנה. מי שאחראי על המיזם הקהילתי והאנושי הם אנשי בית חב"ד הוד השרון. בראשם עומדים הרב שמשון טל, אשתו גאולה ומתנדבים שמגיעים לבשל ולחלק ארוחות חמות למען אנשים שנבצר מהם לבשל מסיבות שונות.  

"אנחנו מקווים שאילוצי הקורונה לא ימנעו מאיתנו לקיים את סעודת החג. במידה וזה יקרה, נבשל ונעביר את סעודת החג לתושבים ולמשפחות שזקוקות לנו", אומר הרב שמשון טל, שגייס לאחרונה בעזרת מתנדביו מאות מוצרים ומצרכים שיחולקו כסלי מזון לקראת החג. 

לרגל חג ראש השנה קורא הרב להמשיך ולתרום למען המיזם שהקים ולהאיר את חייהם של תושבים עריריים, חולים, ומשפחות קשות יום. שמשון טל: "אנחנו מסייעים לאנשים שלא יכולים לבשל לעצמם מכל מיני סיבות. יש לנו מערך של מבשלות, מתנדבות ושליחים שמביאים את הארוחות לאנשים עד הבית. אנחנו אוספים ירקות טריים מחנות ירקות, שולחים לנו בשר ודגים ואת מה שחסר אנחנו קונים מתרומות של אנשים. התושבים בעיר תורמים מכספם ומרכולתם, דבר שמסייע לנו רבות". 

איך אתם מגיעים למשפחות?

"הרבה חברים מתקשרים ומספרים על אדם שזקוק לעזרה וגם מפנים אלינו אנשים ומשפחות מהרווחה".

ספר לי על מקרה שנגע ללבך במיוחד.

"מי שנעזר בנו בדרך כלל הם אנשים שנמצאים בדיכאון, משפחות מצוקה, קשישים ואנשים עריריים. אחד המקרים שממש נגע ללבי הוא של אדם שמתגורר בקרבת בית חב"ד. אותו אדם שנעזר בנו זקוק יותר מהאוכל לתשומת לב. לפעמים השליח שמגיע עם האוכל – הוא האדם היחיד שדופק בדלת ואומר לו שלום". 

לסיום, מבקש הרב את עזרת התושבים בתרומות: "אני רוצה להודות לכל מי שלוקח חלק במפעל ההזנה שלנו ומאחל לכל תושבי הוד השרון ועם ישראל חג שמח, שנה טובה וחתימה טובה. 

לתרומות: 

https://www.charidy.com/cmp/chh

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן