את הצדק אי אפשר לדרוס

כתב אישום הוגש כנגד הפרקליט עומרי קופלר, בגין דריסתה של אסתר מזרחי בת ה-88. משפחתה דורשת למצות איתו את הדין, ולא לעשות לו הנחות רק בגלל שהוא פרקליט

אסתר מזרחי ז״ל

מזרחי ז"ל, נדרסה על ידי עומרי קופלר בתאריך ה-27.2.2023 בעת שחצתה את הכביש ברחוב דרך רמתיים בעיר הוד השרון. השבוע הוגש נגדו כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות. קופלר, פגע עם רכבו בהולכת רגל בת ה-88, שמתה מפצעיה כעבור 20 דקות – מהגעתה לבית החולים. קופלר שטוען לחפותו מתמודד כרגע מול מערכת בית המשפט ומול האשמות של בני משפחתה שטוענים שגלגלי הצדק עובדים לאט – רק בגלל שקופלר פרקליט בעצמו. 

"הפרקליטות לא עושה מספיק כדי למצות את הדין עם עומרי קופלר. לצערנו אין מצלמות במקום שיכולות לתעד את מה שקרה. אנחנו מרגישים שנעשה לנו עוול כפול, אומרת יהודית פייקין, שנשואה ליוסי פייקין הנכד של מזרחי. לדבריה בני משפחתה עוברים מסכת ייסורים גם בגלל מותה של אסתר וגם בשל ההמתנה המייגעת של ההליך המשפטי. "כתב האישום הוא נחמה קטנה אבל אנחנו לא נהיה רגועים עד שהצדק יצא לאור", היא אומרת.

התאונה כאמור התרחשה בפברואר, בשעה 11:50 ברחוב דרך רמתיים – מכיוון צפון לדרום בעיר הוד השרון. מתוך כתב האישום עולה כי הנאשם נהג בכביש דו סטרי שמופרד על ידי אי תנועה בנוי, ובכיוון נסיעתו 2 נתיבים לנסיעה. הנאשם שנהג בכביש בנתיב השמאלי – התקרב לצומת כאשר הופיע אור ירוק ברמזור לכוון נסיעתו. באותה העת הגיע מזרחי לתחום מעבר החצייה והחלה לחצות את הכביש מימין לשמאל, ביחס לכוון נסיעתו של הנאשם. המנוחה החלה לחצות את הכביש כאשר הופיע אור אדום – המיועד להולכי רגל. משהגיע הנאשם אל הצומת, המשיך בנסיעה ישר, לא הבחין כלל במנוחה והתנגש בה בעוצמה. כתוצאה מההתנגשות, התרוממה המנוחה באוויר ונפלה על הכביש בהמשך הצומת. ניידת מד"א שהוזעקה על ידי הנאשם, פינתה אותה לבית החולים כשהיא מונשמת ומורדמת ובשעה 12:55 נקבע מותה.

יוסי יעקבי עורך דינו של קופלר

בכתב האישום נטען כי: "הנאשם נהג בקלות ראש, ברשלנות ובחוסר תשומת לב לחיי אדם. הנאשם לא התאים את אופן נהיגתו לתנאי הדרך ולציבור ונהג ברכב במהירות של 50-60 קמ"ש מעבר למהירות המותרת – באופן אשר שסיכן את משתמשי הדרך". עוד נטען שנאשם למרות שדה הראייה הפתוח – לא הבחין במנוחה, לא נקט באמצעים כדי למנוע את התאונה.

יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה לשלול את רישיונו. הגשת האישום התאפשרה לאחר שקופלר ויתר על השימוע, ברקע סירוב הפרקליטות הצבאית לבקשתו החריגה לערוך שימוע – ובתנאי שהפרקליטות תתחייב לא לערוך השלמות חקירה בתיק אחריו.

סנגורו של קופלר, עורך הדין יוסי יעקבי, מסר בתגובה: "מדובר בעוול שנעשה לאדם שנהג על פי חוק. אנחנו משתפים בצערה של המשפחה וכואבים את מותה של אסתר מזרחי ז"ל. יחד עם זאת אנחנו מאמינים שהצדק יצא לאור. מרשי חצה את הצומת על פי החוק – באור ירוק, כשהמנוחה חצתה את הכביש באור אדום". 

מה טענתו של מרשך לגבי האשמות של בני משפחתה לגבי 'ההנחות' שעושים לו בשל תפקידו?

"נהפוך הוא. הוא משלם מחיר כבד רק בגלל שהוא פרקליט. בנוסף לכתב האישום, עומדים לשלול את רישיונו  – ומבחינתו כבר גזרו את דינו. לא ייתכן שאדם אשר נוסע על פי החוק, יואשם בגרימת מוות ברשלנות בשל טעותו של אחר. מרשי עובר מסכת ייסורים, יש לנו עדים למה שהתרחש במקום ואנחנו מאמינים שהכל יתברר בסופו של דבר כטעות". 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן