איפה היה אלוהים בבארי?

זו אחת השאלות איתה מנסה רב חב"ד הוד השרון, שמשון טל, להתמודד בתקופה שמאתגרת אנשים שמנסים לראות את הטוב בכל דבר. ומה עומד מאחורי השמועה שרחל אמנו מסתובבת בין החיילים בעזה ומזהירה אותם מבתים ממולכדים? 

הרב שמשון טל
הרב שמשון טל איפה היה אלוהים בבארי

עד ה-7 באוקטובר 2023 היו אנשים ששאלו דתיים בהתרסה "איפה היה אלוהים שלכם בשואה?" כעת שואלים אותם ספקנים איפה היה אלוהים בבארי וגם כאן, כשהפרופורציות אחרות לגמרי, מתקשים אנשים מאמינים כמו רב חב"ד בהוד השרון, שמשון טל, לענות תשובה אחרת מאשר "יש דברים נסתרים" ו"אנחנו קטנים מדי בשביל להבין את החשבונות של ההנהגה האלוקית".

למרות זאת, אני מקשה עליו ודורשת תשובה שגם אוזן חילונית תצליח לקלוט.

לבסוף הוא מתרצה ואומר כי גם בתוך החושך הנורא היו ניסים. "המחבלים יכולים היו לבוא בשקט למסיבה ולטבוח אלפי מבלים. הם הגיעו עם רעש הטילים שאפשר להרבה מאוד אנשים לברוח, כך שעבור האנשים שניצלו היה פה נס", הוא אומר ואני נזכרת בלא מעט ניצולי הטבח שהשתמשו במילה הזו ממש. מעל כולם בולטת פרח פילו מקיבוץ בארי, שהייתה נעולה בממ"ד 48 שעות עם חצי בקבוק מים, כשבביתה שהו 12 מחבלים. למרות שהמחבלים ניסו לפרוץ לממ"ד בכל דרך אפשרית היא ניצלה בנס גדול. היה לה בממ"ד ספר חת"ת עם תמונה של הרבי מליובאוויטש שהנכדים החב"דיים הביאו לה. לדבריה, היא דיברה עם הרבי ואמרה לו "אתה אחראי להגן עליי" ואכן היא ניצלה. 

בימים אלה, כשחיילי צה"ל נכנסים לעזה מסתובבים ברשת סיפורים על אישה מסתורית שמזהירה אותם מפני כניסה לבתים ממולכדים. לדברי חיילים דתיים מדובר ברחל אמנו ששומרת על שלום הבנים. הרב טל מכיר את הסיפורים האלה, שנפוצו גם במלחמה הקודמת, אבל גם במקרה הזה הוא חוזר ואומר כי הוא לא עוסק בנסתר, אלא רק בגלוי. "אלוקים נמצא איתנו בכל מקום, גם היום וגם עכשיו", הוא אומר. 

מבארי לבארי

אפילו לצירוף המקרים המצמרר בין קיבוץ בארי לרחוב בארי – שם סוכלה הקמת הקמפוס של חב"ד בהוד השרון בגלל התנגדות חילונית – הוא לא מוכן להיכנס כדי לא להרבות מחלוקת בעם.

"אנחנו לא צריכים לעסוק בזה", הוא אומר. "אנחנו לא אלוקים, לא הסגנים שלו ולא עורכי הדין שלו. אין לנו שמץ של הסבר למה שקרה. נכון שיש כאן צירוף מקרים לא קטן, אבל זה לא מה שאנחנו צריכים לעסוק בו. אנחנו צריכים לעסוק בקירוב לבבות. כל אחד צריך לשאול את עצמו איך הוא יכול לתת באהבה אחד לשני.

יש פה מגדל יובלים. אנשים נתנו דירות חדשות לטובת המפונים. זה כל כך לא מובן הדבר הזה. אלה דירות חדשות. ברגע שקיבלו טופס 4 נתנו את המפתח למפונים, ולא רק שנתנו מפתח, הם הלכו וריהטו את הדירות וקנו מוצרי חשמל. באו מתנדבים לעזור להם. הייתי שם והזלתי דמעות של התרגשות. בזה אנחנו צריכים להשקיע את הזמן שלנו, הכישרון שלנו והטוב שלנו".

יש הרבה חרדים שמרגישים שהמקום שהם צריכים להשקיע בו עכשיו זה לא בישיבה אלא בהתגייסות לצבא. מה אתה חושב על כך?

"אתה יכול לתרום בצה"ל? תתרום בצה"ל. אתה יכול לתרום מנות לחיילים – תכין. אתה יכול לתרום אפודים קרמיים? תעשה. אתה יכול לאסוף ילדים קטנים כדי להתפלל ולהעסיק אותם כדי שהאמא תוכל לארגן את הבית בזמן שהבעל נסע למילואים – תעשה. מה שאתה יכול לעשות תעשה והעיקר שנתפלל לחזרת החיילים והחטופים בשלום". 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן