"אימהות ממשיכות בדרך"

חדש: תוכנית העצמה לנשים שהתגרשו – "ממשיכות בדרך" מטעם סניף ויצ"ו הוד השרון, שמסייעת לנשים להתמודד עם הגירושים בצורה הטובה ביותר

צילום ויצו

בכל יום חמישי, מתקבצות  בסניף ויצ"ו הוד השרון, 12 נשים אמיצות ומרגשות, שבחרו לקחת אחריות על חייהן, לצמוח ממשבר הגירושין ולהמשיך בדרכן. "אותן נשים מגיעות ממצבי חיים דומים כדי לקבל תמיכה והכוונה וללמוד איך להתנהל עם ילדיהן, להבין אותם ולייצר אווירה טובה ויחסים טובים בבית במצב החדש שנוצר", אומרת ענת אזולאי, יו"ר ויצ"ו הוד השרון שיזמה את התוכנית.  

התוכנית מנוהלת על ידי ענת אזולאי יחד עם שירי אורלב כהן, פסיכותרפיסטית, עו"ס, מדריכת הורים ומנחת קבוצות. ענת: "לאור הצלחת התכנית היא תורחב לסניפים נוספים". לדבריה של ענת, נשים שמעוניינות להצטרף לתוכנית מוזמנות לפנות לסניף ויצ"ו הוד השרון.

ענת: "המפגשים עוסקים בהתמודדות עם האובדן בעקבות הגירושים. משפחה בתהליכי פירוד או גירושין עוברת תקופה מטלטלת, שמשפיעה על כל תחומי החיים. כל אחד מההורים וכמובן גם הילדים, חווים עצב רב, כאב ותסכול.

לעיתים יש מאבקים בין ההורים, שהילדים חשופים אליהם. כל הורה צריך למצוא את הכוחות ולהיות עוגן לעצמו ולילדיו לחזק ולעודד אותם, להקשיב ולהכיל אותם ואת קשייהם, לייצר עמם תקשורת טובה ופתוחה, לחנך, לקבל החלטות ולחזק את החוסן של ילדיו. חשוב לזכור, שההורים, נשארים הורים לתמיד. המשפחה למעשה מקבלת "צורה חדשה" וצריכה ללמוד להתנהל מחדש, תוך ראיית טובת הילדים".

צילום ויצו

כיצד התוכנית מסייעת לאימהות בפועל?

ענת: "מטרתה של התוכנית להגביר את המודעות לצורכי הילדים בתקופת הגירושין ולתת כלים מעשיים להתמודדות וליצירת דפוסי הורות חדשים. הנשים מספרות שהתכנית מסייעת להן לראות ולהבין טוב יותר את ילדיהן ואת צורכיהם ושהן מקבלות כלים רבים להתמודדות וליצירת אווירה טובה עם ילדיהן. הן מעודדות את ילדיהן ויוצאות מעודדות בעצמן. מרגש לראות אותן יוצאות מהמפגשים עם אור וחיוך גדול על פניהן וכמובן עם חומר למחשבה וליישום.

הקבוצה מונה 12 משתתפות – כולן אימהות לילדים מתבגרים בגילאי 18-10. התוכנית כוללת 10 מפגשים בנושאים שונים: חיזוק הביטחון של הילדים, תקשורת ויחסים והשפעת הגירושין. המפגשים מקנים למשתתפות ידע רב, בשילוב תרגילים יצירתיים שונים ותורמים גם להעצמתן. הנשים שותפות מלאות לתהליך. הן משתפות מעולמן בגילוי לב, כמו שאמרה אחת המשתתפות "שמות את הלב שלנו על השולחן".

יצרנו קבוצת תמיכה מרגשת. כשאחת הנשים מתמודדת עם קושי או מצוקה, הנשים מתגייסות, מעודדות ומחבקות אותה. הנשים גם יוצאות יחד ויוזמות אירועים משותפים, בנוסף למפגשי הקבוצה".

שירי אורלב כהן, מנחת הקבוצה מספרת כי התכנית גובשה מתוך זיהוי צורך ממשי ומשמעותי ואמונה גדולה בחשיבותה ושהיא התאימה את תכני המפגשים ספציפית לצורכיהן כאימהות למתבגרים, תוך דגש על הימצאותן בתהליך גירושין. "הנשים מגיעות בהתמדה ובשמחה. הן סקרניות, משתפות פעולה ומעלות סוגיות מחייהן", היא אומרת.

אחת הנשים שמשתתפות בקבוצה: "אני מחכה כל השבוע למפגש ומרגישה שאני לומדת המון וכל הזמן בתנועה. זו זכות עבורי לקחת חלק בתכנית כזו".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן