"אהבה היא לא רק שוקולד ופרחים"

טו באב בפתח. כמו בכל שנה, רובינו קונים לאהובים שלנו שוקולדים או פרחים אומרי אלמקייס בחר בדרך יותר מקורית – בכתיבת שיר

אומרי אלמקיאס. צילום: קרן שלהבת

בוב דילן כתב את השיר – Make You Feel My Love, ג'ון לנון כתב לאהובתו יוקו אונו, את השיר – WOMEN שהפך להמנון כמעט של כולנו ולאונרד כהן כתב לסוזאן. אחד מהשירים היותר מרגשים שאני שמעתי השנה, הוא של אומרי אלמקיאס, בחור בן-, 34 מהוד השרון שסובל מנכות ומחפש אהבה. אומרי לא נותן למוגבלות שלו לעצור אותו. לרגל חג אהבה הוא מספר על האהבות שחווה, על האכזבות ועל השיר המרגש – "כשאת עוברת למולי" – שכתב למלצרית שגנבה את ליבו ועובדת במסעדת "מאווי" בעיר.

אומרי בן הזקונים למשפחת אלמקיאס, עבר תאונת דרכים בגיל שלוש – תאונה שהפכה אותו למוגבל עקב פגיעת ראש. כיום, אומרי שמתנייד באמצעות קולנועית, מנסה להפיץ אהבה בכל דרך. ביום הוא עובד במחלקת הרווחה של עיריית הוד השרון – נזקקי וקשישי העיר מכירים אותו כמי שמביא להם ארוחה חמה או סל מזון מטעם הרווחה. בזמנו החופשי הוא יושב וכותב על כל האהבות שחווה, על האכזבות ועל כמיהתו למצוא אהבה חדשה.

"יצא לי לפגוש הרבה בנות, אבל לא תמיד זה מסתדר", אומר אומרי שפורק את מיתרי לבו על הדף. לדבריו, המילים הכנות שיצאו מלבו שבו את אוזנו של הזמר גילי ארגוב, שאימץ את אחד משיריו ועובד על הפקתו בימים אלו.

לרגל חג האהבה, בוחר אומרי להקדיש את השיר "כשאת עוברת למולי" – למלצרית הנאה שכבשה את ליבו ועובדת במסעדת מאווי בעיר (שמה שמור במערכת).

השיר נכתב על אחת המלצריות של בית הקפה "מאווי" בהוד השרון. מלצרית שעברה מולי יפה, מהממת ומושלמת. היא סיפקה לי את המוזה לשיר". מספר אומרי. היא מצאה חן בעיני, פניתי אליה, היא התרגשה, אבל אמרה לי שיש לה חבר. למרות שקצת התאכזבתי, עדיין כתבתי עליה את שיר ובחרתי להקדיש לה אותו לרגל טו באב. אשמח אם היא תקרא אותו ותגיב".

החיים לא תמיד האירו לאומרי. בעקבות התאונה שעבר בגיל 3, הוא שכב מחוסר הכרה בבית החולים סורוקה במשך שבוע. הרופאים טענו שסיכויו לחיות קלושים והעבירו אותו לבית החולים לוינשטיין ברעננה. הוריו התעקשו ונלחמו להשאירו בחיים.

"התעוררתי לאחר שבוע שבו הייתי בקומה והתחלתי את מסע ההישרדות שלי בעולם כשאני רק בן-3", אומר אומרי בנחישות. היה לי קשה לתפקד ללא עזרה. כשהגעתי לבית הספר הילדים צחקו עליי והייתי מנודה חברתית. גם ההורים שלהם חשבו שיש לי מחלה מדבקת והרחיקו אותי מילדיהם. עברתי תקופה לא פשוטה ולקח לי המון זמן להתגבר על הכאב. בחרתי באהבה על פני השנאה.

סיימתי לימודי תיכון, קיבלתי פטור מהצבא אך לא ויתרתי וביקשתי להתנדב לשירות לאומי. בעקבות רצוני להתנדב בצבא, קיבלתי טלפון מהעירייה ומאז אני עובד לצד אוסנת סטוצינר, דבר שמאוד משמח אותי. העבודה שלי היא בשטח. אני מגיע לבתים של אנשים שרואים את המצב שלי ושואבים תקווה. מעבר לזה שהם שמחים לקבל אוכל, הם שואבים תקווה מהנחישות שלי".

מה עוד גרום לך לסיפוק?

"כתיבת השירים היא חלק מאוד חשוב בחיים שלי. התחלתי לכתוב בגיל 14. השיר הראשון שכתבתי הוא: "כשראיתי אותך לראשונה" – השיר נכתב על החברה הראשונה שלי. השיר השני נכתב בגיל-26 לחברה השנייה שלי שאהבתי אותה מאוד. החלטתי להקדיש לה שיר שנקרא "אהבה ראשונה", זו בעצם הייתה אהבה שנייה אבל אהבתי אותה ממש כמו אהבה ראשונה".

אני כותב בעיקר על אהבה אבל לא רק. כשסבתי בת ה-98 נפטרה כתבתי עלי השיר בשם "מאמי". המשפחה שלי מאוד התרגשה מהמחווה הזו. אני חושב שלכתוב שיר לאהובה שלך זו המחווה הכי יפה ומרגשת, לטו באב ובכלל. אני כותב לפי המוזה – כשהרגשות מציפים אותי. אני יושב עם עצמי וכותב את המילים שיוצאות לי מהנשמה.

אומנים כמו גילי ארגוב ורותם כהן מכוכב נולד החליטו להפיק את השירים שלי ולשיר אותם. יש לי מעבדת מוזיקלית בשם דנה מלכה שאני עובד איתה כבר שנתיים. היא מלחינה גדולה וזמרים מוכרים רבים נעזרים בה. היא דוחפת ומקדמת אותי".

נראה שכל אהבה או אכזבה שאתה חווה מספקים לך מקורות השראה לשירך. אתה מחפש אהבה חדשה?

"כן. אני מנסה את מזלי בכל מקום ואשמח לעשות את זה גם דרך האתר "הוד השרון ניוז". אשמח אם מישהי תקרא את הכתבה ותפנה אליי".

מה חשוב לך בבחירת בת זוג?

"חשוב לי שהיא תהיה יפה מפנים וגם מבחוץ וכמובן שתאהב מוזיקה ושירים", הוא אומר בחיוך.

עוברת למולי 

מילים: אומרי אלמקיאס

עוברת למולי מהממת מושלמת,

את עיניי היא מסנוורת. 

גורמת לי להשתגע,

אחריה כמו משוגע.

 

לא יודע איך לשאול,

לא יודע איך לגשת,

מביט בך מרחוק.

מביט ביופייך, 

רוצה לומר לך  

את יפה כמו הירח.

 

כל גבר שעובר מביט, בא ומסתנוור. 

עניה הכחולות, עניה היפות.

אוי כמה שהיא יפה, 

כמה שהיא מהממת. 

 

לא יודע איך לשאול ,

לא יודע איך לגשת, 

מביט בך מרחוק.

מביט ביופייך, 

רוצה לומר לך

את יפה כמו הירח.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. שי הגב

    כל הכבוד עמרי אתה השראה להמון אנשים עם מוגבלויות. בריאות.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן