פרויקט "אורי" יוצא לדרך

מיזם קהילתי ייחודי לחיזוק הקשר בין הקהילה למשפחות המלוות חולים סופניים (הוספיס ביתי)

הקורס להכשרת מתנדבי פרויקט "אורי" מסתיים השבוע. לאחר סיום הקורס מלווים הפרויקט והמתנדבות והמתנדבים, על ידי איש מקצוע שמנחה ותומך בתהליך ההתנדבות המורכב והייחודי.

מדובר במיזם קהילתי ייחודי שהוקם במטרה ליצור קשר בין הקהילה לבין משפחות המלוות חולים סופניים בהוספיס ביתי.

הפרויקט הוא יוזמה של ברוך מזור, תושב העיר שלפני שלוש שנים שכל את רעייתו מאירה, לאחר תקופה ארוכה בה סעד אותה בביתם בתנאי הוספיס ביתי. מזור השתתף בקורס ליזמות חברתית של מחלקת התנדבות וקשרי קהילה בבית המתנדב וביקש לרתום את היכולות שקיבל במסגרת הקורס, כדי להוציא אל הפועל פרויקט חברתי, שייתן מענה לצרכים שנחשף אליהם.

ברוך מזור: "לאורך התקופה שבה סעדתי את רעייתי חוויתי לא מעט בדידות. בשכונה מסביב היתה פעילות קהילתית ענפה – אירועים למשפחות ולילדים, אבל מי שחי עם חולה בבית, לא נהנה מכך ולמעשה נאלץ להתנתק מהסביבה. קופות החולים נותנות תמיכה מקצועית, אבל לא מענה נפשי מקיף – לא לחולה עצמו ולא למשפחתו".

מזור הוסיף: "יזמתי את פרויקט "אורי" (המביא אור למשפחות), כדי לאפשר תמיכה מהקהילה למשפחות שחוות את החוויה של טיפול בבית בקרוב משפחה, שיכולה להימשך תקופה ארוכה. אנשים דופקים בדלת, מדברים עם החולה ועם המשפחה, לוקחים לכוס קפה בחוץ, מקשיבים למשפחה ולחולה קשב רב, נותנים תשומת לב – דברים שמאוד חסרים, כאשר מירב עתותיך מוקדשים לטיפול בבן המשפחה החולה".

רינה שבתאי, חברת המועצה ומחזיקת תיק ותיקות ותיקים, רתמה את העירייה וסייעה להוצאתו אל הפועל של קורס ההכשרה של הפרויקט. לאחר מיונים, נבחרו להשתתף בקורס 14 מתנדבות ומתנדבים, בהם רופאות/ים, עובדות/ים סוציאליים ומתנדבות/ים נוספים.

רינה שבתאי: "יותר ויותר אנשים רוצים לעבור את שלבי חייהם האחרונים בבית, באווירה מוכרת ונוחה. פרויקט "אורי" מבקש לתת מענה לצרכים של המשפחות ושל המטופלים שמתמודדים עם מציאות קשה ולצורך בתמיכה קהילתית, שעד כה לא ניתנה באופן מסודר".

שבתאי הוסיפה: "ברוך מזור הוא דוגמא לאדם, שמתוך המצוקה האישית שחווה, מבקש לייצר פתרונות שיסייעו לאחרים. יש היום בהוד השרון כמה עשרות משפחות המטפלות בבני משפחה בהוספיס ביתי. עד כה התחלנו שילוב של המתנדבות/ים בשני בתים ונשמח באם משפחות נוספות יפנו אלינו על מנת שנוכל להציע להן את המענה הנפשי והרגשי שהמתנדבות והמתנדבים הוכשרו לספק".


אוסנת סטוצ'ינר, מנהלת מחלקת משאבי קהילה והתנדבות: "אנחנו פועלים כדי לייצר בעיר מגוון יזמויות חברתיות שמגיעות מהתושבות/ים למען התושבות/ים. אני גאה בכך שפרויקט ייחודי שכזה נולד בקורס של המחלקה בבית המתנדב. זו בדיוק המטרה שלנו – לייצר יזמות חברתית שמגיעה מהצרכים בשטח".

פרטים נוספים למשפחות המעוניינות להצטרף לפרויקט
אפרת 09-8894594
EfratBO@hod-hasharon.muni.il
ברוך מזור 052-2448494

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן