24 מיליון ש"ח גרעון בתקציב 2022 בהוד השרון

עיריית הוד השרון סיימה את שנת 2022 בגרעון של 24 מיליון בתקציב השוטף עיריית הוד השרון: "הפער בנתוני 2022 ממימון ביניים שנתנה העירייה למימון פרויקטים עירוניים בשל כשל בהעברת תקציבי מדינה"

תקציב הוד השרון 2024
תקציב 2024 יובא לאישור מועצת העיר צילום:יגאל זלמנסון, מתוך אתר פיקיויקי

הדוחות הכספיים החתומים של עיריית הוד השרון מעלים גרעון משמעותי בתקציב השוטף של כ24 מיליון ש"ח, זאת בנוסף לגרעון מצטבר משנת 2021 של 18 מיליון ש"ח, הגרעון המצטבר עומד על 43 מיליון ש"ח. הפערים המשמעותיים הם בתשלומים שהיו אמורים להתקבל מהמדינה ופער בין תחזית הכנסות העצמיות לביצוע.

מעיריית הוד השרון נמסר: הפער בנתוני 2022 ממימון ביניים שנתנה העירייה למימון פרויקטים עירוניים בשל כשל בהעברת תקציבי מדינה ושיפוי תקציבי ממשרדי הממשלה, וחלקו נובע מהשקעות שביצעה העירייה בהרחבת סל השירותים לתושב אל מול צפי הגידול בהכנסות מארנונה לתעסוקה ומסחר במקביל להתפתחות העירונית המשמעותית בתחום. מימון ביניים לפרוייקטי העירייה נעשה באופן מודע, מבוקר ומתוך תפיסת עבודה שתכליתה אספקה מיידית של השירותים לתושבות ותושבי העיר באופן שתואם את הצמיחה המהירה של הוד השרון ומגשר על הפערים שנוצרו מאי העברת תקציבי מדינה ושינוי במדיניות העירייה בקדנציה הזאת לטובת הציבור כולו.

עו”ד משה חנוכה חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת הביקורת: “ההתנהלות הבזבזנית והלא מקצועית של עיריית אמיר כוכבי, תרבות המקורבות והמקורבים, חיסול השדרה המקצועית בעירייה, ושיטת כיבוי השריפות שנהוגה בעירייה בשנים האחרונות רוקנה את הקופה הציבורית. המספרים לא משקרים – כוכבי קיבל עירייה שהוגדרה כרשות איתנה, שנוהלה באחריות ותוך איזון תקציבי ובכשרון רב הביא אותה לגרעון חסר תקדים.

ערן פרלמן, המועמד לראשות העיר הוד השרון פנה במכתב לגזבר העיריה בו דרש לעדכן את המצב המעשי של תקציב 2023 לאחר חצי שנת ביצוע "הגרעון התקציבי שהצטבר בעירייה עומד על 43.5 מליון שח שזה כ 7% והחמור מכל זה שהוצאות תקציב 2023 הסתמכו על תחזית להכנסות של 636 מליון שח בעוד ההכנסות המעשיות של 2022 היו רק 580 מליון ש״ח. עליה מעשית של 10% בהכנסות 2023 לעומת 2022 אינן ברות ביצוע ,שכן עירייה מסתמכת על הכנסות ארנונה ומדינה שאינן גדלות ב10% בשנה אחת"

משה חנוכה
יו"ר ועדת הביקורת משה חנוכה אני מצפה להסברים מראש העיר והנהלת העירייה
ערן פרלמן קורא לעדכן את תקציב 2023 לנוכח הגרעון

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. חיים הגב

    ראש עיר בדיחה מהלכת אפילו אכיפת עבירות בנייה ובהן פיצולי דירות הוא מסרב לאכוף וזאת בניגוד לחוק.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן