מדברים מקומי עם אביבה גוטרמן על הפרישה מהפוליטיקה

אביבה גוטרמן הודיעה די, מעכשיו אתגרים חדשים מחוץ לפוליטיקה המקומית בהוד השרון ראיון פרידה והתחלה לדרך החדשה

אביבה גוטרמן
אביבה גוטרמן, יורדת מהבמה הפוליטית

אביבה גוטרמן הגיעה לנווה נאמן בהוד השרון לפני כ 40 שנים ומייד הפכה להיות פעילה למען הציבור, חינוך תרבות וקהילה. עם רשימת הישגים שהטביעו חותם בחיי התושבים בהוד השרון. השבוע הודיעה אביבה על פרישה מהחיים הפוליטיים אחרי 15 שנות חברות במועצת העיר.

ראיון פרידה מהפוליטיקה.

דברי הפרידה של אביבה בישיבת המועצה האחרונה:

“15 השנים שלי במועצה היו מגוונות מאוד. לאורך השנים, כיהנתי כחברת מועצה, כסגנית ראש עיר, כמחזיקת תיק החינוך, דירקטורית בחברה הכלכלית העירונית וחברה בוועדות העירייה השונות. באופן טבעי, במהלך שנותיי בקואליציה יכולת ההשפעה שלי הייתה רבה יותר, אבל מאז ומתמיד פעלתי בכל מקום בו יכולתי לתרום ולהשפיע.
תמיד רואה “אנשים” ולא “תיקים”. תמיד בקשר ישיר עם האנשים, עם הקהילות, עם הוועדים, עם מי שצריך. תמיד “עם” ולא “נגד”.
אתם היושבים פה יודעים שגם ממקומי באופוזיציה לא הייתי אף פעם כזו שיודעת רק לבקר. אני מאמינה גדולה בחתירה למציאת פתרונות ובשיתוף פעולה. תמיד חיפשתי דרכים לשנות ולהשפיע לטובת העיר ולטובת התושבים.


יש הישגים רבים שאני גאה בהם כחברת מועצה, ביניהם כמובן הקמת תוכנית יול”א, מיסוד תכניות פעילות לנוער בחופשת הקיץ, שדרוג מבני בתי ספר בעיר, הכנסת מחשוב ועזרי למידה ממוחשבים לכל כיתות הלימוד בבתי הספר היסודיים, פיתוח שבילי האופניים בעיר, הפניית תקציבים לתרבות, ועוד הישגים רבים שהמשמעות שלהם לחיי התושבים רבה. אבל ברוח הימים האלה, אני מרגישה צורך לציין שמעל לכל, אני רוצה לראות את תרומתי הגדולה ביותר דווקא לשיח שביקשתי להנחיל במועצה. שיח מחבר, “דוגרי” ונוקב כשצריך ולא עושה הנחות, אבל גם מאפשר ומכיל כשצריך. חברי וחברותיי פה ובמועצות הקודמות ראו ושמעו את האופן בו אני אומרת תמיד את אשר על ליבי, אך תוך שמירה תמיד על האינטרס הציבורי, וכבוד למועצה ולחברי המועצה האחרים.
לכל אורך השנים הארוכות והאינטנסיביות בפוליטיקה המקומית, מעולם לא ראיתי את עצמי כפוליטיקאית, אלא כשליחת ציבור. “שליחת ציבור” במובן הכי פשוט וישיר של המושג. ההנעה וההנאה שלי, ב-ע’ וב-א’, הם האהבה האמיתית שלי למקום, והמחויבות העמוקה שלי לאנשים שעושים אותו נהדר כל כך. המוטיבציה הזו ממשיכה לפעום בעורקיי והיא תמשיך להניע אותי. מי שמכיר אותי יודע שזה חזק ממני…


אז את הפרק המשמעותי כל כך, בן 15 השנים, במועצת העיר אני בוחרת לסיים מתוך תחושה חיובית של מיצוי, מתוך הכרה בהישגים ובעשייה הרבה שנגעה ועשתה הבדל בעולם – ובעיקר תוך תחושת הוקרה עצומה לאנשים שליוו אותי במסע המיוחד הזה:
• בראשם האיש של חיי, איציק אהובי האחד והיחיד. האיש שאין עוד כמוהו, לא במישור המוניציפאלי, לא הארצי, וגם לא הגלובאלי.
• בניי וכלותיי היקרים, וגם הנכדים והנכדות שבהם זיכו אותי.
• הפעילים והפעילות הרבים, שנתנו ממיטב זמנם ומרצם במהלך 3 מערכות בחירות וגם ביניהן, כדי שכל זה יתאפשר. אתם שותפים מלאים לכל ובלעדיכם זה לא היה קורה!
• חברי וחברות מועצת העיר, שבאופן לא מובן מאליו בכלל, “שמים את עצמכם על המגרש” ובוחרים לקחת חלק פעיל בעיצוב החיים בעיר הזו.
• וכמובן, אחרונים ברשימה אבל ראשונים במעלה, התושבים והתושבות היקרים והאהובים בעיר הזו.
תם הפרק, אך לא נשלם הסיפור. תודה לכולכם!"

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן