35 אלף דירות חדשות יתווספו לערי השרון בשנתיים הקרובות

תוספת הבנייה תגדיל בעשרות אחוזים את אוכלוסיית הרצליה, רעננה, הוד השרון וכפר סבא

רוני בריק, נשיא התאחדות הקבלנים לשעבר ויו"ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז השרון. צילום: יח"צ

מאות אלפי דירות חדשות צפויות להתווסף לשוק הדיור הישראלי בשנים הקרובות, ולהגדיל בעשרות אחוזים את אוכלוסיות הערים כתוצאה מהבנייה – כך עולה ממחקר שבוצע באתר יד 2. 

לפי המחקר, בהרצליה צפויות להתווסף 6,107 יחידות דיור בשנים הקרובות, מה שצפוי להגדיל ב-15.8% את אוכלוסיית העיר. 39% מתוספת הבנייה בעיר יהיו בהתחדשות עירונית, 36% בבנייה חדשה ו-25% במסגרת מחיר למשתכן

ברעננה יתווספו 2,991 יח"ד ויגדילו ב-11.3% את אוכלוסיית העיר. 65% מהדירות יהיו בהתחדשות עירונית ו-25% בבנייה חדשה; 

בהוד השרון צפויות להתווסף 2,064 דירות, ולהביא לגידול של 10.1% באוכלוסיית העיר. 75% מהדירות יהיו בבנייה חדשה ו-25% בהתחדשות עירונית

בכפר סבא צפויות להתווסף 1,529 יח"ד, ולהגדיל ב-4.4% את אוכלוסיית העיר. 61% מהדירות יהיו בהתחדשות עירונית ו-39% בבנייה חדשה.

הרצליה מדורגת במקום השביעי מבין הערים שצפויות לגדול, רעננה במקום ה-11, הוד השרון במקום ה-13 וכפר סבא נמצאת במקום ה-28. 

המחקר בדק את כמות היתרי הבנייה המבוססת על נתוני הלמ"ס, ואת הבנייה החדשה בפועל בכל הערים בהתבסס על מידע שנאסף על-ידי צוות המידענות של יד 2 מפרויקטים בכל הארץ ונתוני הרשויות המקומיות – רק לדירות שנמצאות כבר בתהליך בנייה ובבקשה להיתר בנייה. את הנתונים הצליבו במחלקת המחקר עם מספר הנפשות הממוצע למשק בית וכך נגזר הגידול הצפוי באוכלוסיית כל עיר. הבדיקה גם הפרידה בין סוגי הפרויקטים בכל עיר – בנייה חדשה, התחדשות עירונית (תמ"א 38/1, תמ"א 38/2 ופינוי בינוי), ובנייה במסגרת מחיר למשתכן – והנתונים עשויים לרמז על אופייה הצפוי של כל עיר בטווח הזמן הבינוני. 

לדברי רוני בריק, נשיא התאחדות הקבלנים לשעבר ויו"ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז השרון, "לפי המחקר של יד 2, יותר מ-35 אלף תושבים חדשים צפויים להצטרף בשנים הקרובות לערי השרון שנבדקו, והם יצטרכו דירות לגור בהן, אבל אין כיום מספיק דירות כדי לענות על הביקושים וגם קצב הבנייה איננו מספק. ניתן לראות מהמחקר את הנתח הגדול שתופסת ההתחדשות העירונית מהבנייה בערי השרון – הממשלה שתיבחר חייבת לעודד רשויות לקדם התחדשות עירונית בתחומן וזאת באמצעות גיבוש וחתימת הסכמי גג להתחדשות עירונית כמו הסכמי הגג שנחתמו עד כה לבנייה חדשה. ההסכמים יסייעו באישור מדיניות תכנון להתחדשות עירונית ויספקו לרשויות תקציבים מתאימים לחידוש התשתיות, מוסדות הציבור, מוסדות חינוך וקהילה, שטחים פתוחים ופארקים ציבוריים". 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן