שנת 2022 במרכז הרפואי מאיר – מסכמים שנה של תנופת בנייה, הצטיידות במיכשור ובטכנולוגיות רפואיות פורצות דרך, ניתוחים מתקדמים והצלת חיים

שנת 2022 הייתה שנה של תנופת בנייה ופיתוח לטובת המטופלים, רכישת ציוד וטכנולוגיות מתקדמות, שנה של חדשנות, שנה של לידות מרגשות והישגים המעידים שוב על היותו של מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית מוביל ומצטיין.

ד"ר אסף פרימן, מנהל שירות הקרנית במרכז רפואי מאיר בעת השתלת קרניות

ד"ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית "המרכז הרפואי שלנו מתאפיין לא רק באנשי מקצוע מהשורה הראשונה, לא רק בהליכי עבודה שמקפידים על איכות ובטיחות ולא רק על היקף פעילות מרשים בכל קנה מידה. אלא שהמרכז הרפואי שלנו מתאפיין באנשי צוות שזהו להם ביתם השני ושמרגישים מחויבות כלפי המטופלים ואחד כלפי השני. אנשים שמדי יום ביומו רותמים גם את הידע וגם את החמלה כדי להצטיין בעשייה המקצועית שלהם. מרכז רפואי מאיר מתאפיין באנשים מחויבים ללא פשרות".

לינוי אשרם מעבירה שיעור לילדי מרכז הספורט והבריאות במרכז רפואי מאיר

אז מה היה לנו השנה במרכז הרפואי מאיר:
נתחיל בנס הבריאה: במרכז הרפואי מאיר נולדו השנה כ-6,500 תינוקות מתוכם 124 זוגות של תאומים ו-4 שלישיות מרגשות שהצטרפו לסטטיסטיקה המשמחת.

במרכז רפואי מאיר מחלקה לרפואה דחופה מהמובילות בארץ ומיון ילדים שמככב מדי שנה בהישגים מדהימים שוב ושוב. ואכן, גם השנה תושבי אזור השרון והמרכז המשיכו להגיע ולקבל טיפול מסור במאיר –עם למעלה מ-178 אלף פניות לכלל המיונים, מתוכן כ-35 אלף של ילדים ונוער עד גיל 18.

בנוסף, נערכו השנה כ-390 אלף ביקורים במרפאות החוץ, למעלה מ-2,000 צנתורים ו-1,100 השתלות קוצבים. כמו כן ל-25 אנשים הוחזר מאור עיניהם על ידי השתלת קרניות.

לצערנו גם השנה הקורונה עדיין כאן: 2,211 חולי קורונה פקדו את המיון הנשימתי בבית החולים, ו- 1,931 חולים אושפזו. המטופל הצעיר ביותר היה תינוק בן יומו והמבוגר ביותר היה בן 109. משך הזמן הארוך ביותר בו אושפז חולה קורונה בבית החולים השנה היה 101 ימים.

בצד היקפי הפעילות העצומים, מרכז רפואי מאיר ממשיך להצטיין באיכות. במהלך השנה בוצעו מבדקים בתחומים שונים כאשר התוצאות מרשימות ומראות על הצלחה מרובה.
השנה המשיכו הצוותים הרפואיים של מרכז רפואי מאיר לגלות חמלה ולהגיש סיוע למי שנזקק כאשר צוותים של רופאים ואחיות של בית החולים השתתפו במשלחות בתוך אוקראינה ובגבולותיה, וסייעו לפליטים בטיפול רפואי בתנאים מאתגרים ביותר.

במרכז רפואי מאיר נערכו כ-20,000 ניתוחים.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל עם מנהל ביה"ח ד"ר ירון מושקט וד"ר מאיה גוטפריד, מנהלת המכון האונקולוגי, בערב גאלה למען המכון האונקולוגי

מכשור רפואי וטכנולוגיה פורצת דרך
בשנת 2022 מרכז רפואי מאיר המשיך להצטייד במיטב המיכשור הרפואי– והתחדש במכשיר צינתורים חדש. מכשיר CT שלישי עבור המחלקה לרפואה דחופה יגיע גם הוא בקרוב ובצד זה נרכש גם מיכשור ניווט מתקדם ביותר ליחידה לברונכולוגיה פולשנית, מכשיר ריצוף גנטי מהטובים שיש וכבר מתכננים רובוט ניתוחים חדש ומצלמות איזוטופים.

תנופת בנייה
שנת 2022 התאפיינה גם בתנופת בנייה בבית החולים שהתחדש במחלקות שנועדו לתת למטופלים טיפול ותנאי אשפוז יוצאים מגדר הרגיל: מחלקה אורתופדית ב' ומחלקה פנימית ו', המתמחה בטיפול באוכלוסייה המבוגרת, עברו למשכנן החדש והמשופץ ועוצבו במיוחד לנוחיות המטופלים ובני משפחתם. גם מחלקה פנימית ג' ומחלקת הילדים התחדשו בטרקלינים מרווחים בהם בני המשפחה יכולים לקחת פסק זמן.

מערך הלב עבר במהלך השנה וימשיך לעבור רה-ארגון תשתיתי שהופך אותו לאחד הגדולים והפעילים והחדשניים ביותר בארץ.

פעילות בינוי עניפה זו מתווספת להמשך היערכות לפתיחת בנין המיון החדש, העתיד להיות מהמתקדמים בישראל ומתוכנן להיפתח במהלך 2023. הבניין יכלול גם מערך חדרי ניתוח חדשים שיהיו ממוגנים ומשוכללים ביותר.

שלישיה מרגשת שנולדה השנה במרכז רפואי מאיר: שרית עזים מזלומיאן עם התינוקות שייה, אימרי נועם ומיאל. התמונה באדיבות המשפחה

מרכז רפואי מאיר מלווה רפואית את הסגל האולימפי מעל 20 שנה. כחלק מקידום הערכים האולימפיים, הוועד האולימפי בישראל החל השנה בפעילות התנדבותית עם ילדי מרכז הספורט והבריאות במאיר. בחודשים האחרונים הספורטאים האולימפיים מעבירים שיעורי ספורט ומתאמנים עם ילדי מרכז הספורט. עד כה הגיעו האלופה האולימפית לינוי אשרם, המתעמלת האולימפית האומנותית לשעבר ניקול זליקמן שחקני הבייסבול טל אראל ועידו פלד, השחיינית האומנותית שלי בובריצקי, השחיין האולימפי יעקב טומרקין, גולש הרוח האולימפי אופק אלימלך, האלופה האולימפית אבישג סומברג ולוחמי הטאקוונדו – דנה עזרן, רבקה באייך ונמרוד קרביצקי.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן