שלמה יצחק, תושב העיר, שמתנדב ומסייע לכולם, זקוק לתרומת כליה

שלמה יצחק (50), מהוד השרון, נשוי ואב לשלושה ילדים, זקוק באופן דחוף לתרומת כליה, מחכה לתרומת כיליה שתציל את חייו 

שלמה,  תושב העיר, מתנדב במשך שנים בעמותת "ידידים בדרכים" ובעמותת "חיילים מזהב". הקשיים שהוא עובר בחייו, לא מונעים ממנו להתנדב, לפעול ולעזור לאחרים. "במקום לבזבז את חיי מול מכונת הדיאליזה, אני רוצה לצאת ולעזור לאחרים", הוא אומר.  

שלמה, בחור טוב לב ואופטימי, שמאמין באנושות, מספר שעד כה פנו אליו מספר אנשים שהציעו לעבור את התהליך ולהציל את חיו. שלמה: "לצערי אף אחד מהם לא התאים".

תלאותיו החלו בשנת 2000, אז עבר תאונת דרכים בעת שרכב על אופנועו בזמן העבודה. כתוצאה מהתאונה, הוא נפגע בגפיו, ובריאותיו. כתוצאה מהנמק שהתפתח ברגלו – היא נקטעה. 

"הגעתי לבית החולים עם שברים בגפיים וקרישי דם בריאות. הפציעה ברגלי התפתחה לנמק וכתוצאה מכך היא נקטעה. שלושה ימים לאחר התאונה התפרצה אצלי סכרת. עברתי שיקום וכל מה שרציתי בזמנו, היה לשוב לחיים, לחיק המשפחה, לחברים – פשוט לחיות". 

כששלמה מדבר על החזרה לחיים הוא מספר בעיניים נוצצות על הצטרפותו "לעמותת ידידים בדרכים", "לעמותת חיילים מזהב" – עמותה שמסייעת לחיילים בודדים, ועל ההתנדבות והעזרה לאחרים שגורמים לו סיפוק. 

אשתו שרונה יצחק, מספרת: "בעלי לא נותן לכלום לעצור אותו. הוא אדם שמלא בשמחה ונתינה. לאחר התאונה הוא חיפש משמעות לחיו ובמקום לשקוע – בחר לעזור לאחרים. לצערנו, לפני 4 חודשים בעקבות בדיקות – התגלה כשל בכליותיו. הכליות שלו מתפקדות רק ב- 10%. בשל המצב הוא רגע לפני טיפולי דיאליזה. גם כיום, הוא לא מוותר ויוצא לקריאות מטעם עמותת 'ידידים בדרכים' ומגיש עזרה לאנשים שנתקעו עם רכבם בדרכים. 

כדי לדחות את הגעתו של שלמה לדיאליזה, כולנו בבית נערכנו מבחינת תזונה. זרקנו את כל המאכלים שאסור לו לאכול. אנחנו דוחים את הקץ מבחינת הדיאליזה, אולם הפתרון היחידי להצלת חיו – הוא השתלת כליה". 

צילום : גיא מועלם
צילום : גיא מועלם

בני המשפחה שהחלו בחיפוש תורם מתאים, מספרים שהיו כמה תורמים פוטנציאליים שהתבררו כלא מתאימים: "נרתמנו כל החברים והמשפחה להעניק לו חיים חדשים וביצענו בדיקות התאמה. אך לצערנו, אנו לא מתאימים לסוג הדם שלו (+A). התחלנו לפרסם ברשתות חברתיות ואנחנו מקווים שנמצא את התורם המתאים בקרוב. מצבו של שלמה מדרדר ואם הוא לא יתחיל בתהליך של השתלה הוא לא יחיה יותר מ-5 שנים גם אם יעבור טיפולי דיאליזה", אומרת שרונה.

מהם הקריטריונים להתאמה?

 שלמה: "בעלי סוג דם A או O, אנשים מעל גיל 25 בעלי עבר רפואי תקין ונשים שאינן מעוניינות לשוב ולהיכנס להריון". 

למעוניינים לסייע לשלמה: ניתן לפנות לעמותת "מתנת חיים" השתלות כליה בטלפון: 02-5000755, חשוב לציין בפניה: עבור שלמה יצחק ולאשתו שרונה: 054-6551608.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן