שגריר בחריין בישראל ערך סיור ב״מיה״, חברת המים של הוד השרון

השגריר יוסף אל-ג'לאהמה, אותו אירח, חבר מועצת העיר ויו"ר "מיה", נדב דואני, שמע סקירה על תפקיד מכון טיהור השפכים והאחו לח בפרויקט גאולת הירקון ועל ייצור החשמל במתקן מעודפי גז מתאן

קרדיט צילום: עידו רמון

שגריר בחריין בישראל, ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה, ערך ביקור במכון טיהור השפכים של הוד השרון. את השגריר אירחו יו"ר "מיה" ויו"ר הוועדה לקשרי חוץ במועצת העיר, נדב דואני, חבר הדירקטוריון, רוברטו צימרמן ומנכ"ל "מיה", חיים זרביב, שסקרו בפניו את הפעילות המתבצעת במקום באופן שוטף. בין השאר, עלה בסיור נושא היותו של המט"ש המשותף להוד השרון ולכפר סבא, חולייה עיקרית בהספקת המים לפרויקט גאולת הירקון.

השגריר קיבל הסבר על שלבי הטיהור השונים, הסבר על תחנת הביו-גז, הבלון, הדייג'סטורים וברכות האיזון, שתוצריהן הם מים ברמת טיהור שלישונית המשמשים כמקור עיקרי לנחל הירקון. השגריר גם סייר בבריכות ה"אחו לח" הנמצאות בדרום תחומי העיר ומשמשות כ"כליות של הירקון" באמצעות טיהור ביולוגי שהן מעבירות את המים המגיעים ממכון טיהור השפכים ועוד סייר בפארק האקולוגי בהוד השרון המהווה ריאה ירוקה ייחודית עם תכני קיימות וסביבה מהמעניינים בישראל.

עוד שמע השגריר על ייצור החשמל במקום באמצעות מערכת לניצול עודפי גז מתאן, המהווה תוצר לוואי שנוצר בעת טיהור השפכים במט"ש. השגריר אל-ג'לאהמה הביע עניין רב בפתרונות החדשניים שהוצגו בפניו ובוחן כיצד ניתן יהיה לחלוק את הידע בין שתי המדינות.

קרדיט צילום: עידו רמון

יו"ר דירקטוריון "מיה" בהתנדבות וחבר מועצת העיר, נדב דואני: "שמחנו לארח אישיות רמת דרג לביקור היסטורי מבחינתנו. קשרי הידידות הטריים בין המדינות יאפשרו שיתוף של ידע וניסיון שבטווח הארוך יועילו לאזרחי שתי המדינות, ויבואו לידי ביטוי גם בפרטים הנוגעים לחיי היומיום של כולנו. הסברנו לאורח הנכבד כי מבחינת 'מיה', עולם המים והביוב הוא חלק אינטגרלי מפתרון בעיות ההתחממות הגלובלית וכי ערכי קיימות, שמירה על הסביבה וחשיבה שמעודדת קיימות הם עקרונות מרכזיים בפעילות של החברה. אנחנו נשמח לשתף פעולה בנושא גם במישור הבינלאומי, על מנת לשתף את הידע אותו צברנו וגם ללמוד מניסיונם של אחרים".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן