רוחות של שינוי

מובילי אגודת הסטודנטים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מספרים על תכניותיהם לשילוב סטודנטים בקהילה בהוד השרון, על מתן כלים להשתלמויות בעבודה וגם על השיח בין סטודנטים יהודים וערבים במכללה

גונן קלמן
גונן קלמן מנכ"ל אגודת הסטודנטים שערי משפט

לפני כשלושה חודשים התקיימו בחירות לאגודת הסטודנטים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט בהוד השרון, במהלכן נבחרו נציגי הסטודנטים וכן נבחרו בעלי תפקידים. לאחר 100 ימי החסד שוחחנו עם שניים מהם, שנבחרו להוביל את האגודה, על תכניותיהם לטובת הסטודנטים.

שקד בנפשי (26) תושבת ראשון לציון ולומדת במכללה זו השנה הראשונה, נבחרה לתפקיד יו"ר האגודה: "הרגשנו שיש צורך להעיר את הפעילות של האגודה במכללה," אומרת בנפשי, "קיימנו בחירות, נבחרנו כעשרה סטודנטים לתפקידים השונים במועצה והחלטנו נוכח מצבה הכלכלי של העמותה, לבצע את התפקיד בהתנדבות מלאה מתוך שליחות ומחויבות לסטודנטים. למעשה אנחנו האגודה היחידה בארץ שכל החברים הם מתנדבים. זה מדהים לראות את כל חברי הצוות שנרתמים לעשייה חברתית באקדמיה," היא אומרת, "כולם עובדים ועושים דברים בחיים אבל נרתמו לזה מתוך תחושת שליחות גדולה."

מהם שלושת הנושאים העיקריים שבהם בכוונתך לפעול?
"הנושא הראשון הוא פרויקט שקשור בהשתלבות סטודנטים בשוק העבודה," היא אומרת, "במהלך הקורונה התקיימו סקרים בקרב הסטודנטים בארץ ומהם עלה שהאקדמיה לא נותנת לנו מספיק כלים פרקטיים כדי להשתלב בעבודה בסיום הלימודים. בפועל סטודנט מסיים את הלימודים, מתחיל להתמיין למקצוע שלו ואז מתחיל מעגל אינסופי כשאומרים לו שלא מקבלים אותו, כי אין לו ניסיון. השאיפה שלי היא ליצור פלטפורמות בתוך האגודה, שמאפשרות לסטודנטים לצבור ניסיון על ידי התמחויות פרקטיות."

 "הנושא השני הוא העלאת המודעות והירתמות של הסטודנטים לפרויקטים חברתיים. אנחנו רוצים להוביל התנדבויות בקהילה בעיר, בשיתוף העירייה ואני מאמינה שנתחיל בזה כבר בשנת הלימודים הבאה," אומרת בנפשי, "במקביל אנחנו רוצים להקים מועדוני שיח בנושאים כלליים על מנת לצבור ידע נוסף שיוכל לשמש אותנו בעתיד. לדוגמה מועדון שיח בנושא קיימות ומשבר האקלים. סטודנטים שיירשמו למועדון הזה יקבלו הרצאות ממומחים בתחום וביחד נלמד מה הבעיות וננסה לייצר פתרונות."

שקד בנפשי יור אגודת הסטודנטים שערי משפט
שקד בנפשי יור אגודת הסטודנטים שערי משפט

"הנושא השלישי הוא האחדות בין הסטודנטים במסגרת הלימודים המשותפים. יש אצלנו בערך 40% סטודנטים מהמגזר הערבי וגם סטודנטים מהציונות הדתית וחרדים. במסגרת מבצע "שומר החומות" ראינו כולנו איך השטח בער והשיח הקשה הגיע גם אלינו. זה קרה בהמון מוסדות חינוך שהקהילה בהם מעורבת, שיח לא נעים שלעיתים גלש אף לכדי אלימות פיזית. אני חושבת שצריך להתעסק בנושא הזה כל הזמן, לא רק כשהוא בוער מול הפנים שלנו. לייצר שיח אחר לחיים משותפים. אנחנו רוצים לקיים מעגלי שיח בנושא, לפרסם פודקאסטים של סטודנטים ולדבר על המחלוקות והדילמות." 

"אני מזמינה עוד צעירות וצעירים מכל הקמפוסים בארץ לקחת אחריות ולהצטרף לאגודות הסטודנטים. המוסדות האקדמיים מלמדים באותה שיטה מיושנת כבר עשרות שנים ורק אנחנו, הסטודנטים, מביאים איתנו את רוח החדשנות והתעוזה ודרך האגודות אפשר להשפיע באמת על החוויה החברתית והאקדמית של כולנו."

גונן קלמן (27) תושב תל אביב, נבחר לתפקיד מנכ"ל האגודה ולומד במכללה זו השנה השנייה. "בתקופת הקורונה הרגשנו שאין לנו גוף שמייצג אותנו והחלטנו לפעול כדי להקים משהו חדש," הוא אומר, "היום אנחנו בתהליכים טובים מול המכללה, מצליחים לייצר קשר ולקבל את האמון מהמכללה. המטרה שלנו היא למתג את האגודה מחדש, כמקום שבו הסטודנטים יכולים להרגיש בנוח לפנות אליו ותפקידנו, לייצר פתרונות ולהשפיע באמת. אנחנו מרגישים את רוח היזמות בקבוצה וכל אחד נותן את הכי טוב שלו, פשוט כיף להיות חלק מחבורה כזאת שאכפת לה מהסטודנטים ואני גאה להיות חלק מזה."



כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן