"עומדים לזרוק אותי מביתי"

מוטי טקו, תושב הוד השרון, שוב עומד להיזרק מביתו בקרוב. רגע לפני הפינוי הוא מתחנן בדמעות תצילו אותי. אני חי בזכות בלון חמצן ללא מקור חשמל אמות ברחוב. כולם מנסים לעזור לי אך ללא הצלחה

מוטי טקו מחובר למכשיר צילום: קרן שלהבת
מוטי טקו מחובר למכשיר צילום: קרן שלהבת

מוטי טקו קזס (65), תושב הוד השרון, חולה במחלת ריאות מסוג  COPD  ומתחנן לעזרה. המחלה שתקפה אותו פוגעת בתפקוד ריאותיו, בנשימתו ובאספקת החמצן לגופו. מוטי, שמטופל ומאושפז לסירוגין בבתי החולים, נעזר במכונת חמצן וממתין להשתלת ריאות. אם אף אחד לא ירים את הכפפה, הוא יפונה לרחוב ממש בקרוב. מאבקו של מוטי מול מנהל מקרקעי ישראל להמשיך ולהתגורר על האדמה שלטענתו הייתה שייכת להוריו – לא צלח. בית המשפט פסק לטובת המנהל שעד כה התעכב עם הפינוי. "נתנו לי כמה חודשי חסד ועכשיו אני שוב תחת האיום שאזרק לרחוב".    

לדברי מוטי פנייתו לזכאות לדירה במשרד השיכון נענתה בשלילה. ולדבריו, בעירייה מנסים לעזור לו אך ללא הצלחה.

"המצב שלי מאוד קשה. הריאות שלי בקושי מתפקדות, אני נעזר במכונת הנשמה ובלון חמצן ומחובר למכונה כמעט כל היום. אני זקוק לחשמל כדי לחבר את המכשירים שעוזרים לי לנשום ומצלים את חיי. בלעדיי אותם המכשירים אני פשוט אמות. אני חייב דירה חלופית ואשמח אם מישהו ינסה לסייע לי בהשגת דיור דרך משרד השיכון או כל פתרון הולם אחר בנוגע למגורים".

משרד הבינוי והשיכון נמסר: "משרדנו מכיר ומלווה את מר טקו קזס, אשר זכאי לסיוע בשכר דירה, ועם הצגת חוזה שכירות, הסיוע יועבר אליו. בנוסף, באפשרותו להגיש בקשה לקבלת יחידת דיור בבתי גיל הזהב בישובים בהם יש הגמשת קריטריונים עבור צעירים מגיל הזכאות. לעניין בקשתו לדיור ציבורי, נדגיש כי באפשרותו להגיש ערעור על החלטת הוועדה".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן