פורצת דרך

עומר לוי בת ה-17, מהוד השרון, נבחרה לפעילה המצטיינת מטעם ויצו הוד השרון על פעילותה בתוכנית "נשים פורצות דרך". ל"הוד השרון ניוז" היא מספרת איך הפכה לנערה מובילה ומשפיעה חברתית

עומר לוי מנהיגות צעירה בהוד השרון

עומר לוי, תושבת הוד השרון, השתתפה במסגרת פרויקט מעורבות חברתית של תלמידים ונבחרה לפעילה המצטיינת בטקס הפעיל המצטיין שערכה עיריית הוד השרון. לוי, שהשתתפה בתוכנית "נשים פורצות דרך" של ויצו – תיעדה את חייהן של נשים שנולדו, עלו או תרמו לבנייתה והתפתחותה של העיר הוד השרון. היא פגשה את משפחותיהן, ראיינה אותם ורכזה את כל החומרים והתמונות של הנשים והכינה מצגת על פועלן. "זו הייתה חוויה מאוד מרגשת עבורי. הרגשתי שאני תורמת לעולם ומשמחת את המשפחות של הנשים שכתבתי עליהן", מספרת לוי. 

את הפרויקט "נשים פורצות דרך" בסניף ויצו בהוד השרון, יזמו ענת אזולאי יושבת ראש הסניף והרכזת עליזה מזרחי. הפרויקט נועד לעודד רשויות להקים רחובות על שמן של נשים שתרמו לעיר. 

"הכל התחיל כשחיפשתי מקום להתנדב בו. עברתי תקופה שבה הרגשתי שאני לא עושה משהו מיוחד עם עצמי", אומרת לוי, שנפגשה במסגרת בית ספרה עם אוסנת סטוצינר מעיריית הוד השרון. "אוסנת הפגישה אותי עם ענת אזולאי מויצו ומאז חיי השתנו". 

ספרי על הפרויקט שבו השתתפת?

"הפרויקט נועד לתת כבוד לנשים. רוב הרחובות בעיר נקראים על שם גברים. צריך לדעת שגם להרבה נשים היה חלק מאוד חשוב בהקמתה ובבנייתה של העיר הוד השרון. במהלך הפרויקט, הגעתי למספר משפחות של נשים מוכרות ומיתולוגיות בעיר – הכנתי עליהן מצגת בעזרת בני משפחתן, ראיינתי אותם, צילמתי ואספתי חומרים. חקרתי על אותן נשים לפני שהגעתי למשפחות וגיליתי נשים מדהימות שתרמו וסייעו כל אחת בדרכה לקהילה". 

כיצד המשפחות שביקרת אצלן הגיבו למחווה?

"הן מאוד התרגשו, הופתעו והתגאו על כך שזוכרים את בת משפחתן". 

מי מהנשים שתיעדת הכי רגשה אותך?

"יולנדה וילהים מ'קונדיטוריית וילהיים'. היא עלתה לארץ עם בעלה וילדיה הקטנים ולמרות כל הקשיים היא הצליחה לתפעל את הקונדיטוריה ולהתפרנס ממנה יחד עם בעלה. המקום שהפך למוקד עלייה של רבים מתושבי העיר, פעיל גם היום. מבחינתי היא מודל לחיקוי". 

חשבת שתזכי בתואר 'הפעילה המצטיינת'?

"לא חלמתי שזה יקרה. כל מה שרציתי היה לתרום ולעשות משהו מועיל לחברה. מאוד התרגשתי ששמעתי שזכיתי במקום הראשון. מה שהכי חשוב לי הוא שהבנתי שאתה נותן מעצמך – אתה גם מקבל. מעבר לזכייה קבלתי את ההכרה שגם אני יכולה להיות דמות מובילה ולסייע לאנשים". 

איזה מסר את רוצה להעביר לבני נוער?

"לפני הכל אני רוצה להודות לענת אזולאי ולעליזה מזרחי שתמכו ולוו אותי ואת בני הנוער האחרים. לבני הנוער אני ממליצה להתנדב ולתרום לחברה – ברגע שאנחנו משנים עולם של מישהו גם העולם שלנו משתנה לטובה". 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן