עיר ללא אפליה

מועצת העיר אישרה החלטה לשוויון זכויות התא המשפחתי שייטיב עם קהילת הלהט"בים ונשואים שלא מוכרים על ידי המדינה

בישיבת המועצה שהתקיימה הערב (ד' 30.6) העלתה הנהלת העירייה הצעה לסדר בה ביקשה להביא לשוויון זכויות בתא משפחתי. "עיריית הוד השרון מקדמת שוויון ומכירה בזוגות ותאים משפחתיים מכל המינים כשווים לטובת הטבות/שירותים עירוניים, למעט כאלו המחייבים אישור/תעודה מהמדינה," נכתב בהסבר להצעה.

"רישום זוגות עירוניים ידועים בציבור על סמך חתימה בפני עורך דין, לפיו מקיימים בני/בנות הזוג משק בית משותף ואורח חייהם הוא כשל ידועים בציבור והם מתגוררים בהוד השרון. כנגד התצהיר שיוגש לעירייה יקבלו בני/בנות הזוג את כל הזכויות הקיימות לכל זוג נשוי, לרבות לצורך רישום לחוגים, סיוע לזוגות נשואים, הנחות בשירותי תרבות וספורט, תווי חנייה ועוד ולמעט שירותים המחייבים אישור/תעודה מטעם המדינה. נוסח התצהיר והזכאות להטבות יפורסמו באתר העירייה והתאגידים העירוניים הרלוונטיים."

 

עוד נכתב בהצעה כי, "העירייה/תאגיד עירוני יהיו רשאים לדרוש את החזר ההטבות שקיבלו או את שוויין, אם יתברר שלא דווח נכונה או שלא עדכנו בדבר פרידה במועד. בחתימתם על התצהיר יאשרו בני הזוג שהתצהיר ישמש את אגפי העירייה השונים/תאגידים עירוניים בכל מקרה בו נדרשת הוכחת זוגיות, שאינה מחייבת אישור/תעודה מטעם המדינה."

חבר המועצה יגאל שמעון התעקש כי אין בסמכותה של העירייה לקבל החלטה שכזו שכן מדובר בחוקי המדינה ואילו חבריו לקואליציה התעקשו כי הדבר אפשרי. לאחר הסבר של היועץ המשפטי לעירייה הגדיל לעשות יגאל שמעון וביקש שההצעה תקודם צעד אחד נוסף, ואותם זוגות אף יזכו להנחה בארנונה. ראש העירייה אמיר כוכבי הסביר כי הדברים אינם קשורים או סותרים זה את זה ואילו חברת המועצה עדי ברמוחה הסבירה כי הנחה שכזו ניתן להגיש בנפרד לוועדת ההנחות.

 ההצעה אושרה פה אחד על ידי חברי המועצה.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן