עיריית הוד השרון שוקלת העברת הטיפול בקבורה לתאגיד עירוני

כך מסר ראש עיריית הוד השרון במהלך ישיבת מועצה שדנה בדוח מבקר העירייה לשנים 2017-2018 כחלק מתהליך הקמת בית עלמין אזרחי נשקלת אפשרות העברת הטיפול בקבורה לתאגיד עירוני שיטפל בנושאי הקבורה בהוד השרון

ישיבת המועצה שנערכה הערב (17.2.21) דנה בדוחות מבקר העירייה לשנים 2017-2018 ומתייחסת לתקופת הכהונה של חי אדיב כראש העיר.

בניגוד לישיבה הקודמת בה החרימו 4 חברי אופוזיציה את הישיבה,  ובניגוד לאווירה הקשה ששררה בשבועות האחרונים בישיבות המועצה בערים השכנות רעננה וכפר סבא,  התנהלה הישיבה באווירה עניינית ואף מבודחת לעיתים.

נושאי הדיון המשמעותיים שעלו בישיבה היו רישום לכיתות א ולתיכונים, ממלאת מקום ראש העיר יעל עבוד ברזילי מסרה בישיבה כי כחלק מהפקת הלקחים כל נושא הרישום למערכת החינוך העירונית מתבצע כיום באופן ממוחשב ולא ידני כבעבר, בנוסף נפתחו אזורי הרישום לכיתות א ולתיכונים גם לבתי ספר על אזוריים כך שחוסר שביעות הרצון משיבוצים שעמד בעבר על 11% מהנרשמים לא קיים יותר.

 

בית עלמין הוד השרון

בתי העלמין

נושא הקבורה העירונית עלה לדיון במספר היבטים חשובים, עיריית הוד השרון פועלת להרחבת בית העלמין העירוני, הקמת בית עלמין לקבורה אזרחית והקמת מתקני קבורה רוויה,  ראש העיר אמיר כוכבי מסר כי ישנו מאבק מול מנהל מקרקעי ישראל בנוגע לקרקע, וגם מאבק על נושא מימון עלויות הפיתוח. המדינה טוענת כי העירייה נדרשת לממן את עלויות פיתוח בית העלמין העירוני והמדינה מממנת את פיתוח בית העלמין האזורי ירקון.

במהלך הדיון מסר ראש העיר אמיר כוכבי כי העירייה שוקלת להעביר את נושא בקבורה בהוד השרון לתאגיד קבורה עירוני נפרד מחברה קדישא שיטפל בכל היבטי הקבורה בעיר כפי שנהוג ברשויות מקומיות אחרון כמו הרצליה, נבחנת האפשרות כי תאגיד הקבורה יטפל גם בנושא קבורה אזרחית וגם קבורה דתית. 

אחת מהטענות שהועלו בדוח הביקורת היו על עלויות הקבורה של תושבים מחוץ להוד השרון המבקשים להיקבר בעיר. אחת הטענות הייתה כי אין מספיק שקיפות לגבי תעריפי קבורה של תושבי חוץ.

ראש העיר התייחס בסיום הישיבה לשני נושאים שעלו בדוח בנוגע לנהלי העבודה בעירייה התייחסות לגורם האנושי, כוכבי ציין בדבריו כי נושא המוטיבציה של העובדים וחיבור בין הנהלת העירייה לאגפים מטופלים כחלק ממדיניות ראש העיר והנהלת העירייה פועלת לשיפור תהליכי העבודה בעירייה.

ראש העירייה אמיר כוכבי
הגיע הזמן שהמדינה תגנוז את תוכנית הבניה בתע"ש

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן