ספריה קהילתית ו"גינת קטיפה" בגדר הקהילתית של גן אגוז

לצוות גן הילדים 'אגוז' יש חזון: לפרוץ את גבולות הגן אל המרחב הציבורי בעשייה קהילתית-סביבתית. בשנה שעברה הקים צוות הגן ספריה קהילתית בשם "סיפור בארגז"

הספרייה מורכבת מארגזי פלסטיק בשימוש חוזר והתושבים מוזמנים אליה לתת ולקחת ספרים באופן חופשי. 

בנוסף, יצר צוות הגן משחק בשם "גן אגוז מגלה את הסביבה" – משחק סימני דרך, שהופעל בזמן הסגר והמחבר את קהילת הגן לשכונה ולעיר.

השנה, מתוך רצון לצעוד צעד אחד קדימה, עלה הרצון להפוך את גדר הגן ל"גדר חברתית" והרעיון הראשון שעלה הוא להנגיש את צמחי התבלין הגדלים בגן לעוברי האורח. בסיוע של גלילה שמש, מנהלת מדור גני ילדים, נחתכו חורים קטנים בגדר על מנת שניתן יהיה לקטוף עלי תבלין בנוחות. 

באמצעות מימוש החזון, הילדים לומדים על קהילתיות, תרבות הצריכה והפחתת פסולת. שני המיזמים יוצרים חזית מקסימה לגן ומקרבים את הקהילה לעשייה ירוקה וסביבתית.

מנהלת הגן, נעה עובד: "כמובילת צוות הגן, אני רואה בגן קהילה משמעותית בתוך המרקם השכונתי, ושואפת להרחבת משמעותו מעבר להיותו גן ילדים. החלום שלנו בצוות הוא להפוך את הגן למוסד המתכתב עם השכונה וחלק מהמרקם והצביון שלה. לשלב את הגן בהווי השכונה ולקיים יחסי גומלין ושיתופי פעולה עם גורמים בתוכה, ובכך לטפח ערכים של נתינה, חמלה ואחריות חברתית.

התלבטנו רבות איך לקרוא לגינה, הילדים הציעו שמות מעניינים ובתום הליך דמוקרטי בגן, נבחר השם "גינת קטיפה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן