מתי להוציא גור החוצה?

ד"ר דניאל חן בוירסקי – מרכז וטרינרי רחוב ירושלים 52 ,כפר סבא יענה על השאלות שלכם

והשבוע – מתי להוציא גור החוצה

ד"ר דניאל חן בוירסקי
ד"ר דניאל חן בוירסקי

הרבה פעמים אני נתקל בשאלה מתי אפשר להוציא גור החוצה?

"ויש הרבה דעותו אנחנו לא יודעים מה לעשות ולא רוצים לחשוף את גור שלי לסכנות מיותרות " 

התפיסה המקצועית שלי היא:  גורים לא מחוסנים יכולים להדבק במחלות גורים, אין שום צורך להקל ראש בחשיבותם של חיסונים במניעת מחלות .

אנא המנעו לאמץ גורים צעירים מגיל 8 שבועות ,הם זקוקים לחברותא של שאר גורים ושל אמא שלהם בכדי ללמוד התנהגויות בסיס. גורים שמופרדים מאימם מוקדם מדי , יפתחו יותר בעיות התנהגות מאשר גורים שהופרדו בגיל 8 שבועות

רקע התנהגותי:

גיל 3   שבועות (עם פתיחת העיניים) עד גיל 3 חודשים מתחילה אצל גורי כלבים התנהגות סוציאלית חוקרת:      היקשרות לבעלי חיים אחרים ,לבני אדם. הם לומדים להכיר את הסביבה ולבטוח בה .למידה של שפת גוף כלבית וסימני גוף .וזו התקופה החשובה ביותר בהתפתחות הכלב שלכם.

מהיום שאתם מביאים את הגור הביתה על הגור להיחשף להכל ,כמובן שלא בפעם אחת אלא בהדרגה 

 -לרעשים :מדלתות נטרקות עד טלוויזיה ,מעליות טלפונים סלולריים ,בומים פתאומיים ,רעמים 

-למשטחים שונים: קרמיקה, פרקט, דשא, אדמה, חול, אבנים, אספלט, מים, מתכת(שולחן בדיקה ומשקל אצל הווטרינר)

-לחיות אחרות 

-לאנשים בגילאים שונים : ילדים ,תינוקות ( בהשגחה ) מבוגרים, קשישים 

-תחבורה : מכונית פרטית ,תחבורה ציבורית 

הסכנות בבידוד גורים גדולות וההשלכות שלה חמורות יותר כי הן ימשיכו ויגררו כל חיי הכלב בבית ,הרבה פעמים כלבים נמסרים כי ההתמודדות של כלב חרד או תוקפני קשה יותר .

אם אתם גרים בבית פרטי אז שפר עליכם המזל ואתם יכולים להוציא את הגור לחצר ללא חשש ,אבל אם אתם גרים בדירה אז ההנחיות הן כדלקמן : טיול פעם ביום של כ 10 דקות ,אם זה בידיים לטיול כחשיפה למראות לריחות ורעשים  או אם זה הנחה על משטח בפינה נסתרת ובטוחה  בחצר משותפת ,יש להיזהר בחודשי הקיץ החמים שכן כפות הרגליים של הגור לא מותאמות למשטחים חמים .

בשום פנים אין לתת לגור לרחרח צואה ושתן של חיות אחרות !!

לא לקחת לגינת כלבים גם אם היא ריקה מכלבים אחרים 

להרחיק מכלבים אחרים ברחוב ..

לאחר חיסון שני  בגיל 12 שבועות יש להתחיל לצאת לטיולים קצרים: כמה עשרות מטרים לכל כיוון מהבית. אין צורך בטיולים ארוכים בשלב זה, מספיק כמה דקות כל פעם. חשיפה למרקמים שונים (כפי שצוין בפסקה הקודמת).

אפשר להתחיל להפגיש כלבים ברחוב ויש לברר עם בעלי הכלב שניגש מולכם מה יחסו לכלבים אחרים וגורים ,ולוודא שהכלב מחוסן ובריא !! אם יש לכם שכנים עם כלבים מאוזנים וחובבי גורים , יש לתאם מפגשים קצרים (עד שעה ) פעמיים בשבוע .אם תמצאו שכן כזה, יש לכלב שלכם חבר לתמיד ..

 

 

ליצירת קשר עם ד"ר דניאל חן בוירסקי:

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן