משפחה חדשה-תפיסה חדשה

כיום אין הגדרה אחת המתאימה למשפחה ויש כל מיני סוגים של משקי בית בישראל הזכאים להכרה ולזכויות לצד חובות כמו לכולם,  מכאן התגבשה פרקטיקה של הסכמי משפחה חדשה ליעוץ עם עורכת הדין מיכל גלבוע

עורכת הדין מיכל גלבוע
עורכת דין מיכל גלבוע

האסוציאציה המיידית שעולה אצלנו לשמע המונח "משפחה" היא של צמד הורים, גבר ואשה הנשואים כחוק, וילדיהם הביולוגיים.

אלא שכל אחד מאיתנו מכיר בסביבתו הקרובה  זוגות ומשפחות רבים שאינם מתאימים לתמונה זו. כיום אין הגדרה אחת המתאימה למשפחה ויש כל מיני סוגים של משקי בית בישראל הזכאים להכרה ולזכויות לצד חובות כמו לכולם. מכל מקום, ברור שהמודעות החברתית לתופעות משפחתיות החורגות מהנורמה גוברת והולכת בישראל ובעולם כולו. 

המציאות החדשה בה אנו חיים היא מציאות ששמה במרכז את האדם כאינדיבידואל. על פי תפיסה זו, אנו מבינים שכל אחד מאתנו הוא אדם שונה, עם מערכת שלמה של דרישות, רצונות וציפיות- וכך גם כל זוגיות/תא משפחתי יכול להיות שונה. כל זוג הרוצה שייושמו העקרונות אותם הוא התווה לזוגיותו, יוצר לעצמו מסמך מנחה, שבו הוא מפרט את כוונותיו ורצונותיו שלו, ואז הוא לא צריך שזוגיותו תהיה נתונה לכללי ברירת מחדל הנהוגים והקבועים בחוק.

על כן, בני זוג שאינם נופלים להגדרה של  "המשפחה הקלאסית", הנורמטיבית – גבר ואישה, יהודים, הנשואים זה לזו כדת משה וישראל, דואגים להכין הסכם שישקף את זוגיותם וממשים בכך את הייחוד, הטמון בכל אחד מהם ובזוגיותם. מדובר במשפחות חד הוריות, חד מיניות, זוגות מעורבים, זוגות בני דת שונה, משפחות עובדים זרים, ידועות וידועים בציבור וכן זוגות שנישאו בנישואים אזרחיים, אזרחי ישראל הערבים ועוד מיני צירופים של בני זוג שלא יכולים או לא מעוניינים להינשא בטקס הדתי המקובל אך עדיין רוצים לחיות יחד, לנהל משק בית משותף להביא ביחד ילד לעולם ולגדל אותו בתא משפחתי אחר, שונה. מכאן התגבשה פרקטיקה של הסכמים.

הסכם זוגיות, הסכם חיים משותפים – הסכם המסדיר את עקרונות הזוגיות ואת הכללים האישיים, רכושיים, גידול הילדים, מסמך היוצר התוויה של מסגרת החיים המשותפים, ולא פחות חשוב, מהווה גם הצהרה והוכחה ברורה לזוגיותם. 

הסכם הורות משותפת– שנועד בעיקר עבור לזוגות המתקשרים ביניהם אך ורק במטרה להביא ילדים, כגון:זוגות חד מיניים, גבר ואישה המעוניינים להביא  ילד יחד מבלי לחיות חיי זוגיות. 

עורכת דין מיכל גלבוע: מתמחה במשפט אזרחי עם התמחות בדיני משפחה- מעמד אישי, צוואות, ירושות, ייפוי כוח מתמשך, משפחה חדשה, הסכמים בתוך המשפחה ולשון הרע

ליעוץ עם עורכת הדין מיכל גלבוע

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן