מסימני הקורונה: מגמת עלייה בפציעות של גברים במטבח

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מדווח כי נרשמה עליה ממשית בתאונות ביתיות שנגרמו במהלך בישול ואפיה כמו פציעות, חתכים וכוויות קלות ממים רותחים, שמן חם, מחבתות ותנורים, בתקופה האחרונה בעקבות הסגר

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מדווח כי נרשמה עליה ממשית בתאונות ביתיות שנגרמו במהלך בישול ואפיה כמו פציעות, חתכים וכוויות קלות ממים רותחים, שמן חם, מחבתות ותנורים, בתקופה האחרונה בעקבות הסגר. כמו כן מדווחים הרופאים, מומחי האיגוד, כי נרשמה עליה ממשית בפציעות כתוצאה מעבודות בית כמו תיקונים וצביעה או כוויות קלות ממדללי צבע וחומרי המסה. העלייה הממשית נרשמה בעיקר בקרב גברים, אשר בעקבות משבר הקורונה והסגר בילו שעות רבות בבית. מומחי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, מסבירים כי מדובר בין היתר בחתכים עמוקים בכפות הידיים מסכיני מטבח, שיפשופי פומפיה עמוקים, חתכים מכלי נגרות וגינון וכי הטיפול יהיה בהתאם לחומרת הפציעה במרפאת קופת החולים או בבית חולים על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית אשר יתפור או ידביק את החתך.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית ציין כי: "מסתבר שהחיים זה לא תוכנית בישול, בטלויזיה זה תמיד נראה קל וכייף אבל במציאות מפגש עם סכין ועגבנייה סוררת עלולים להסתיים בחתך עמוק. אני ממליץ למי שרוצה לבשל לשים לב, להתמקד בבישול ולא בכמה דברים במקביל" 

ד"ר אודי מאור, רופא מומחה בכיר בכירורגיה פלסטית מהמרכז הרפואי סורוקה ומנהל אתר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית הוסיף כי: "אנו רואים עליה ממשית בתאונות ביתיות שנגרמו כתוצאה מבישול או אפיה, כמו כוויות קלות מתנור או מחבת ואף פגיעה בגידים כתוצאה מחתך עמוק של סכין מטבח גדולה"

  • רופאי איגוד ממליצים במקרה של כוויה יש לשטוף במים פושרים את המקום במשך מספר דקות, במקרה של חתך שמדמם יש ללחוץ על המקום, מספר דקות בעזרת פד גזה סטרילי או מגבת נקיה עד לעצירת הדימום. 
  • בהתאם לחומרת הפציעה יש להתקשר למוקד הטלפוני של קופת החולים לקבלת הנחיות להמשך טיפול. 
  • במידת הצורך תופנו למרפאת הקופה בקהילה או לבית חולים, שם יטופלו הנפגעים על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית אשר יתפור או ידביק את החתך כדי למנוע זיהום ולעודד החלמה. 
  • רופאי האיגוד מדגישים כי אין צורך לחשוש להגיע לבית חולים במקרה של צורך ממשי. 
  • באיגוד מזכירים במיוחד לציבור הגברים כי בישול הוא תחביב נפלא, אך גם יכול להיות מסוכן ולכן יש להקפיד על כללי זהירות, בשימוש בסכינים ובשמן רותח. 

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ-300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית ואסתטית בישראל ברפואה הציבורית והפרטית ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר. 

רופאי האיגוד מטפלים בשחזור מומים מולדים, שחזור שד, עור ורקמות, ניתוחי פציעות מורכבות, נפגעי כוויות, ריפוי פצעים, מיקרוכירורגיה נוירו-וסקולרית, כירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית. 

מומחה בכירורגיה פלסטית הוא רופא שלאחר קבלת הרישיון לעסוק ברפואה כללית בישראל בחר להמשיך את הכשרתו ולהתמחות בענף הרפואי הנקרא כירורגיה פלסטית ואסתטית, השלים את תקופת ההתמחות שנמשכה 6 שנים, עמד בהצלחה בכל הדרישות הכרוכות בה וקיבל ממשרד הבריאות תעודת רופא מומחה בתחום זה. כך שבחלוף כ–13 שנה מתחילת לימודיו הפך לרופא מומחה לכירורגיה פלסטית שמביא עמו אל שולחן הטיפולים ניסיון רב, הכשרה מעמיקה ויכולת למנוע מראש סיבוכים ואף לטפל בהם אם חלילה קרו. 

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית. האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח: www.plasticsurgery.org.il

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן