מנכ"ל משרד החינוך ביקר בהוד השרון

מנכ"ל משרד החינוך תת אלוף במילואים יגאל סלוביק וורדה אופיר מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך ערכו סיור הנהלה ראשון במחוז במערכת החינוך בהוד השרון

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק וראש עיריית הוד השרון בסיור במערכת החינוך בעיר

את הסיור ליוו ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי ומנהלת אגף החינוך מיכל אפרתי ביחד עם צוות הפיקוח וצוות אגף החינוך. במהלך הסיור נפגשו סלוביק ואופיר עם מנהלות ומנהלי בתי ספר, רכזי מגמות, צוותי הוראה, גננות, סייעות ותלמידות ותלמידים בכל הגילאים.

הביקור נפתח עם הצגת יעדי מערכת החינוך העירונית ששמה דגש על פיתוח יזמות בכל הרצף הגילאי, ופיתוח מקצועי לצוותים מגיל הגן ועד בית הספר התיכון. נושא לקיחת האחריות על החינוך לגיל הרך מגיל לידה הועלה כיעד עבודה לשנים הקרובות של הנהלת העירייה ואגף החינוך.

במפגש הוצגו האתגרים הרבים העומדים בפני מערכת החינוך העירונית, והצורך בהעברת סמכויות נוספות לרשות המקומית, כדי לטפל בסוגיות כגון מחסור בכח אדם וסוגיות בירוקרטיות המעכבות בין היתר בניית מוסדות חינוך. ראש העירייה כוכבי העלה בפני המנכ״ל את סוגיית כח האדם בחינוך הקדם יסודי, בדגש על תנאי העסקה והכשרה של סייעות בגנים, בצהרונים ובשילוב, תוך הדגשה כי אי פיתרון של סוגיות רוחב ומתן חופש פעולה לרשויות, יביאו לקריסת הענף בשל התמעטות הצוותים עקב השחיקה הגבוהה והתגמול המועט.

מנכ"ל משרד החינוך סייר בחווה החקלאית, בתיכון השקמים ובבית הספר הירוק, שם נפגש עם המנהיגות הירוקה בבית הספר, קבוצה אקטיביסטית של ילדות וילדים הפועלים למען איכות הסביבה. כמו כן, פגש תלמידות ותלמידים בשיעור כישורי חיים במרחב הפתוח והתרשם מחדר הלמידה האינטראקטיבית.

במהלך הסיור בחווה החקלאית המשופצת והמשודרגת הוצגה למנכ"ל, התוכנית הייחודית במסגרתה משולבים התלמידות והתלמידים ממערכת החינוך בעיר, בעשייה חינוכית בנושא חקלאות, קיימות וסביבה, תוך התנסות מעשית בעבודת האדמה ובכיתות הלימוד הייחודיות במקום.

משם המשיך הסיור לקמפוס השקמים בו שוכנים שלושה בתי ספר ושלוש מנהלות המקיימות ביניהן שיתופי פעולה מרשימים. סלוביק קיבל הדרכה על תכנית ניצוצות בחטיבת הביניים השקמים המשלבת בני נוער עם הקהילה, פגש את תלמידי חטיבת הביניים שלומדים תכנות והתרשם מחדר הרדיו ומפעילות מועצת התלמידים.

בתיכון תמר הוצגו בפני מנכ"ל משרד החינוך עקרונות חינוך וולדורף לאמנות לאסתטיקה ע״י תלמידות ותלמידי התיכון. המנכ"ל סלוביק הקפיד לקיים בכל מקום מפגש אישי עם המנהלת ובתום הביקור קיים מעגלי שיח עם כלל מנהלי העיר, כדי ללמוד מקרוב על האתגרים בעבודת המנהל.

במהלך הביקור הושם דגש משמעותי על נושא שילוב תלמידים הנדרשים למענים מיוחדים במסגרת החינוך הרגיל. בחווה החקלאית נחשף המנכ"ל לפעילות גני החינוך המיוחד במקום, בבית הספר הירוק פגש שילוב מיטבי של כיתת התקשורת עם תלמידי השכבה. עוד פגש המנכ"ל את תלמידי בית ספר צורים, בית ספר הנותן מענה לתלמידים בעלי קשיים רגשיים, הלומדים כלבנות לבגרות עם תלמידי התיכון הדמוקרטי.

מנהלת אגף החינוך בעיריית הוד השרון, מיכל אפרתי אמרה בתום הביקור: "מנכ"ל משרד החינוך זכה להתרשם מהתכנים והפעילויות הייחודיות למערכת החינוך העירונית שלנו בהוד השרון ואנחנו זכינו לפגוש מנכ"ל שנחוש להוביל יחד עם שרת החינוך שינוי מבורך במערכת החינוך בכל הארץ, לקדם שינוי בחלוקת הסמכויות ובאופן העברת תכני הלימוד. החזון הזה משותף לכולנו, כמו גם המחויבות לפעול כדי להוציאו מן הכח אל הפועל".

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי אמר בתום הביקור: "שמחנו מאוד לארח את מנכ"ל משרד החינוך תא"ל (מיל') סלוביק ולהציג בפניו את מערכת החינוך העירונית, על מגוון ההון האנושי שבה, מוסדותיה והאתגרים עימם היא מתמודדת. שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, מובילה חזון חשוב ונכון למערכת החינוך בישראל ויש להבטיח, כי עם השינוי בחלוקת הסמכויות, יהיה גם שינוי בחלוקת התקציבים והסרת חסמים ביורוקרטיים. אנחנו מורגלים בשיתוף פעולה פורה ומועיל עם צוות הפיקוח והנהלת המחוז בראשות ורדה אופיר, ואין לי ספק ששיתופי הפעולה האלו יגברו עם הרוח הגבית שניתנת על ידי השרה והמנכ״ל".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן