מי מפחד מאוטובוס בשבת?

לקראת נסיעת הבכורה של "נעים בסופ"ש" ב-29.7 יצאנו לרחובות הוד השרון כדי לשמוע מה חושבים התושבים על תחבורה ציבורית בשבת וכמה מהם מתכוונים לעשות שימוש בקו. פרטים מלאים על קווי סוף השבוע

ב-29 ביולי תיכנס הוד השרון לעידן חדש עם "נעים בסופ"ש" – קו תחבורה ציבורית שפועל בסופי שבוע באזור המרכז. הוד השרון חוברת למיזם שפועל גם בגבעתיים, רמת השרון, שוהם, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו ותל אביב-יפו.

הקו החדש המחבר בין הוד השרון ותל אביב-יפו הינו קו 713 והוא יעבור במיקומים מרכזיים בהוד השרון ובת״א. הקו יפעל בימי שישי משעה 18:00 ועד 2:00 בלילה ובימי שבת משעה 10:00 ועד 18:00. תדירות הנסיעות לכל כיוון תהיה כל שעה עגולה.

לדברי ראש העירייה, אמיר כוכבי, "תחבורה ציבורית אפקטיבית לאורך כל ימות השבוע היא תנאי הכרחי לאיכות חיים טובה, היא מאפשרת נגישות ומקדמת שוויון חברתי", אולם ממשאל רחוב שערכנו ברחובות העיר כלל לא בטוח שהתושבים חושבים כך.

"אני מתנגד לדברים כאלה. אי אפשר לעשות מהפכה ולשכוח מכל הדתיים בעיר שזה מפריע להם", אומר רותם שלם. "צריך להתחשב בחילונים, אבל יש פתרונות אחרים".

גם ברק לוי מתנגד: "זו מדינה יהודית. מי שרוצה לנסוע בשבת שיסע ללונדון או לארצות הברית".

לעומתם יש גם קולות שתומכים במהלך.

"אנחנו לא דתיים וחשוב לנו שיהיה לבני הנוער שלנו איך לצאת מהעיר בסופי השבוע", אומרת חן הדר ומצהירה שהיא תשתמש בשירות. "זה טוב מאוד שיש תחבורה בשבת. יש אנשים שאין להם רכב והם לא יכולים לצאת בשבת", אומרת ניצה חדש. "זה לא נכון שזה בא על חשבון הדתיים, כמו שהחילונים לא אומרים שהמקוואות שממומנים מכיסם באים על חשבונם".

חן ומרים אברהם הם בעל ואישה שחלוקים ביניהם בסוגיה הזו. מרים מתנגדת לתחבורה ציבורית בשבת.

"מבחינתי תחבורה ציבורית בשבת היא לא צורך חיוני", אומרת מרים". "אני אמנם לא אפגין נגד, אבל אני מצפה שיטפלו קודם בתחבורה ציבורית בשאר ימי השבוע". לעומתה, בעלה חן, תומך בתחבורה ציבורית בשבת ("שכל אחד יעשה מה שטוב לו"), אבל הוא מכריז שהוא לא מתכוון לעזוב את אשתו בשבת בסופי שבוע.

מידע בזמן אמת אודות מיקום הרכבים ניתן יהיה לקבל באפליקציות התחבורה אוטובוס קרוב. כמו כן, ניתן יהיה ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות הזמין לכל אורך שעות הפעילות של השירות במהלך סוף השבוע – טלפון המוקד: 03-9676000. 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן