מבצע מרינה

גלי תמיר שביט, תושבת הוד השרון, פתחה במבצע להצלת קרוביה ששהו בתוך בונקר מאולתר תחת ההפגזות באוקראינה. היום בצהריים המשפחות יתאחדו בביתה

"הצלנו אותם מהתופת – עכשיו נדאג לכל מחסורם". 

גלי תמיר שביט, גרושה ואם לשני ילדים, תושבת הוד השרון, פתחה בימים האחרונים במבצע להצלת אלמנתו של הגרוש שלה ושלושת ילדיה ששהו בבונקר מאולתר תחת ההפגזות בקייב. למרות כל התלאות והחלטת הממשלה שלא לאשר לכל הפליטים להיכנס לארץ, הצליחה גלי לעשות את הלא יאמן והיום בצהריים יזכו בני המשפחה, בניהם תינוקת בת שנתיים – אחותם של גוני ואניס (ילדיה של גלי), לנחות על אדמת ישראל ולהגיע למקום מבטחים. 

"פטריסיה אלמנתו של הגרוש שלי שנפטר, אם לשתי בנות בגילאי 13 ו- 15 ותינוקת בת שנתיים, נקלעו לזוועות המלחמה באוקרינה. כאיום המלחמה ריחף מעל ראשם הזמנתי אותה להגיע לישראל. היא לא האמינה שהאיום יתממש ונותרה שם. בזמן ההפגזות הם הסתתרו בתוך בור ושהו בו במשך שבועיים – מי היה מאמין שזה יקרה בעידן שלנו. הן נסו על נפשן מקייב, עם שני תיקים, לכפר נידח בכיוון מערב. שם הסתתרו בבור, בלי מים, בלי שירותים, מעט מאוד בגדים". 

גלי שנרעשה מהאיום על חיי קרוביה, החלה במבצע לסיוע להבאת המשפחה. "פרסמתי בפייסבוק ופניתי לכל מי שאני יכולה בבקשת עזרה. העליתי פוסט בבקשה לסיוע בציוד כדי שאוכל לשכן אצלי את המשפחה. 

מאותו הרגע שבו החלה המלחמה הארורה ניסיתי בעזרתם המדהימה של אנשים טובים, לחלץ אותם מהתופת. הן עברו דרך חתחתים שקצרה היריעה מלתאר. הן הצליחו להגיע לגבול ובעזרת אנשים טובים מצאו מקום לשהות בפולין. כשכבר היה נראה שהתופת הסתיימה – שרת הפנים איילת שקד הוציאה הנחיה חדשה שאמורה "להקל" על פליטים להגיע לארץ, במידה ויש להם מזמין. בהמשך משרד החוץ שלח לי הודעה שהיא מסורבת להיכנס לארץ למרות שהגשתי בקשה מסודרת כ"מזמינה" והתחייבתי לגבי השהייה שלה בארץ".

כיצד הגבת?

"ניסיתי במשך שעות להשיג את חפ"ק החירום של משרד החוץ. חששתי שהמשפחה תיתקע בפולין, או בבודפשט, בלי כסף, בלי בגדים כמעט, בלי מקום שהיא יכולה לחזור אליו, למרות שהתינוקת נחשבת לאזרחית ישראלית. הפכתי עולמות ולשמחתנו – היום (רביעי), הן אמורות לנחות בארץ". 

כיצד תקבלו את פיניהן?

"ילדיי, גוני ואניס – מתגעגעים מאוד לאחותם הקטנה. המשפחה עזבה לאוקראינה לאחר שהגרוש לי נפטר ומאז הם לא נפגשו. אני בעצמי מאוד מתרגשת. המבצע הזה לא היה פשוט והפכתי עולמות כדי שהם יוכלו להגיע לארץ. 

פיניתי עבורן שני חדרים. סידרתי להן מצעים נקיים, מגבות חדשות, בגדים וקוסמטיקה. לשמחתי המון אנשים טובים תרמו בגדים, משחקים, אוכל, מוצרי היגיינה – המרתף שלי מפוצץ. קבוצת הורים מבית הספר הדמוקרטי ומהוד השרון התגייסה לאסוף כספים עבורן. עוד מעט אני נוסעת לאסוף אותן משדה התעופה ואני מאמינה שהיום כשכולנו נתאחד – השמחה תהיה גדולה". 

219186326_4874764592539206_7914756786621894077_n
גלי תמיר שביט

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן