למה אסור לוותר על קישורים פנימיים?

בניית אתר וקידומו מחייבות החלטות רבות ושלל פעולות. הנושאים שמושכים את מרבית תשומת הלב הם המראה של האתר, התכנים שמועלים אליו, האופן שבו הוא נראה בסמארטפונים, מהירות הטעינה והאחסון – אבל יש עוד סוגיה שדורשת התייחסות מקיפה, והיא הקישורים הפנימיים.

לקישורים הפנימיים יש מספר תפקידים חשובים מאוד בכל אתר. ככל שהאתר גדול ומקיף יותר, כך מתעצמת החשיבות של אותם לינקים שמובילים מעמוד אחד לעמוד אחר בו. למעשה התרומה של קישורים אלה לקידום האתר וגם לחוויית המשתמש משמעותית לא פחות מהקישורים החיצוניים שזוכים תמיד להשקעה מרובה, ובכתבה זו תמצאו פירוט של התפקידים המרכזיים של קישורים פנימיים.

כי הם עוזרים לגולשים לנווט ביעילות

תפקיד משמעותי אחד של קישורים פנימיים הוא לסייע לגולשים להגיע בקלות וביעילות לכל המידע הרלוונטי עבורם.

כשגולש או גולשת קוראים תוכן מסוים, הם עשויים לרצות לקבל עוד תכנים בנושאים שמשיקים לתוכן הראשון שקראו. קישור פנימי הוא הדרך הנוחה ביותר להפנות אותם לאותה הרחבה או העמקה מבוקשת, כשבדרך כלל הקישור יופיע בתוך הטקסט, כחלק בלתי נפרד ממנו.

פריסה חכמה של קישורים בין עמודים באתר תאפשר להגיע לכל דף ודף תוך 2 או 3 לחיצות לכל היותר – זהו המצב האידיאלי, ולכן כדאי לתכנן נכון את חלוקת הקישורים הפנימיים בין העמודים.

כי קישורים פנימיים מפחיתים את שיעור הנטישה

אחד הפרמטרים שהאלגוריתם של גוגל מייחס להם משקל נכבד הוא שיעור הנטישה – Bounce Rate. הכוונה היא למספר הגולשים שביקרו רק בדף אחד באתר מתוך כלל האנשים שהגיעו לאתר, ומבחינת גוגל אם השיעור היחסי של ה"נוטשים" גבוה, פירוש הדבר שהאתר לא עומד בציפיות של הגולשים ולכן הציון שלו יורד. כדי למנוע את ירידת הציון, ולעזור לאתר לטפס במעלה דפי תוצאות החיפושים בגוגל, כדאי להשקיע בקישורים פנימיים – שמניעים את הגולשים לעבור לעוד עמודים באתר ולא להיחשב כ"נוטשים".

כי בזכות הקישורים הפנימיים כל העמודים מקבלים תוספת לציון בגוגל

ישנה עוד דרך שבה הקישורים הפנימיים משפרים את המצב של האתר בגוגל – חיזוק עמודים שזקוקים לכך. המונח המקצועי הרלוונטי הוא Juice, ובתרגום חופשי – כוח. לכל עמוד יש רמת כוח אחרת בהתאם לפרמטרים השונים שגוגל בוחן. קישור מעמוד "חזק" לעמוד פחות חזק מעביר חלק מה-Juice לעמוד הפחות חזק ובכך מחזק אותו, ובעצם את האתר כולו.

כי כל קישור פנימי עוזר לגוגל להבין טוב יותר את האתר

גוגל, ובעצם כל מנוע חיפוש, לא יודעים עברית. איך בכל זאת הם יכולים להבין את האתר? באמצעות הקישורים הפנימיים. כך למשל עמוד שמוביל אליו קישור פנימי מדף הבית הוא עמוד חשוב מבחינת ההיררכיה שגוגל מזהה. באופן דומה כשיש עמוד שמובילים אליו לינקים פנימיים רבים יחסית, זוהי עוד אינדיקציה למעמדו המרכזי.

כפי שניתן לראות נדרשות החלטות רבות לגבי פיזור הקישורים הפנימיים ועל-מנת לעשות זאת באופן אופטימלי מומלץ לוודא שהמשימה מופקדת בידי מקצוענים כמו משרד פרסום ירדן דיגיטל.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן