הקריסה הבאה עלולה לעלות בחיים

אנחנו רוצים לשוב לביתנו – אחרי שהעבירו את הלילה בבית מלון, מבקשים הדיירים שפונו מביתם ברחוב הצנחנים לשוב לבתיהם, האם בנייני התמ"א בעיר בסכנת קריסה?

שוב אירוע חמור של כמעט אסון, חפירת פיר חניה בפרוייקט תמ"א ברחוב הצנחנים של חברת ראדקו 38 מקבוצת רפאלי ללא דיפון החפירה בקירות תומכים הביאה לקריסה משמעותית של עפר. זליגת האדמה התרחשה בחניון רובוטי שנחפר באתר, מחשש לפגיעה בבניינים הסמוכים.

"הגיע הזמן שתייחסו אלינו ברצינות. התרענו על הבעיה ואף אחד לא הקשיב", אומר נחום בלנט שלן עם אשתו בבית מלון ברעננה לאחר שפונה מביתו. 

כ-150 איש פונו אתמול משלושה בניינים שנמצאים ברחוב הצנחנים, לאחר קריסת אדמה בשל עבודות תמ"א. הדיירים הורשו לעלות לבתיהם לקחת מספר חפצים ופונו למקומות חלופיים עד שהמחדל לדבריהם יתוקן. 

בלנט שמתגורר בבניין מספר 6, במקום בו התרחשה הקריסה: "אנחנו בחוסר וודאות. אני ואשתי נמצאים במלון וממתינים לתשובה מהעירייה. אנחנו לא יודעים אם אנחנו נשארים כאן או חוזרים לביתנו. למזלנו מדובר בסוף שבוע כך שלא נפסיד ימי עבודה". 

מה נאמר לכם על ידי העירייה?

"שהם מנסים לפתור את הבעיה ושנמתין לתשובה. יכול להיות שנשוב היום לביתנו, אם לא, נמשיך ללון כאן. אם היו מקשיבים לנו לפני שנה וחצי שהתרענו על הבעיה – זה לא היה קורה".

לובה לרנר, שמתגוררת בבניין מספר 8, מתארת את הסבל שחוותה בעקבות הפינוי: "ישבתי על המדרכה במשך 5 שעות. אני אישה מבוגרת וזה לא היה פשוט לי. אני והדיירים המתנו במשך המון זמן למענה. הגעתי לאפיסת כוחות". 

היכן את נמצאת עכשיו?

"הציעו לנו להתפנות למלון אבל אני בחרתי לשהות אצל בתי. כרגע אני ממתינה לתשובה מהעירייה. נאמר לנו שמילאו את הבור בבטון ושהמהנדס והפקחים צרכים לתת אישור כדי שנוכל לשוב לביתנו". 

בן דרור-קולין, שמתגורר בבניין מספר 4, נשוי ואב לילדה קטנה מספר: "אתמול היינו כל היום מחוץ לבית. כרגע אנחנו לא יודעים מה קורה. התפנינו להורים ולצערנו ישנם אנשים שפחות מסודרים כמונו. הדבר היחיד שיצא טוב מכל הסיפור הזה הוא שגילנו את כוחה של הקהילה. המון אנשים התקשרו לעזור ולתמוך".  

גם לדבריו של בן, הדיירים במתחם התריעו על הסכנה. "לאחר שהתרענו – הגיעו לכאן פקחים ומהנדס העירייה, הם טענו שהכל בסדר". 

 

עדכון מעיריית הוד השרון בנוגע לעבודות ההנדסיות ולטיפול באירוע זליגת הקרקע ברחוב הצנחנים 4, 6, 8. הוד השרון. הבטון (CLSM) שהוזרם אתמול לכחצי גובה הבור, כדי לייצב את הקרקע ולעצור את הזליגות אתמול, התייבש ולא התגלו זליגות נוספות. הבוקר נמשכת הזרמה של בטון נוסף, שתימשך בשעות הקרובות.

לאחר סיום העבודות תינתן חוות דעת של קונסטרוקטור ובהתאם לאישורו ניתן יהיה לשוב לדירות. צפי החזרה לדירות במידה ולא יתגלו הפתעות נוספות בתחום הבניה: היום. נכון לעכשיו, כניסה עצמאית לבניינים ולחניון אסורה עד לסיום הטיפול באירוע אך דיירים שזקוקים לציוד מדירתם, מלווים על ידי נציג עירייה. כמו כן, הכניסה לרחוב הצנחנים בין מצדה לטרומפלדור, עדיין חסומה לכלי רכב, עד להודעה חדשה.

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: ״מתחילת האירוע העדפנו לנקוט משנה זהירות כדי לאמוד את היקף זליגת האדמה. העירייה לקחה אחריות על האירוע שהתרחש בשטח פרטי בפרוייקט התחדשות אך השפיע על המרחב הציבורי ועל בניין סמוך וביצעה עבודות רצופות כדי להבטיח חזרה מהירה ובטוחה לקרקע יציבה של הדיירות והדיירים. העירייה פועלת שיוכלו לשוב לדירותיהם עוד היום ואני מבקש להודות לצוותי העירייה, כוחות החירום משטרה/כב״ה ולתושבות והתושבים על הסבלנות״

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן