הפסולת האלקטרונית בהוד השרון חוסכת כסף ומשפרת את איכות הסביבה

117 טון של פסולת אלקטרונית  ב 10 חודשים לעומת 13 טון בלבד ב-2019

אגף שיפור פני העיר יחד עם היחידה האזורית לאיכות הסביבה הובילו בשנה האחרונה מהלכים שהביאו לקפיצת מדרגה בהיקפי מיחזור הפסולת האלקטרונית בהוד השרון. 

בין השינויים המרכזיים שנעשו במהלך השנה האחרונה: הוספת 10 עמדות רחוב לאיסוף פסולת אלקטרונית, בנוסף לשלוש שפעלו עוד קודם. הקמתו של מערך איסוף פסולת אלקטרונית מהמדרכות בערב ימי פינוי הגזם בין השעות 18:00 ל-22:00, פריסת מכלי איסוף פסולת אלקטרונית בבתי הספר ומערך פרסום והסברה מקיף לתושבות ותושבי העיר. 

התוצאה של הפעולות האלה היתה עליה חסרת תקדים בהיקף  הפסולת האלקטרונית שנאספה והועברה למיחזור, מ-13 טון ב-2019, ל-117 טון, רק בעשרת החודשים הראשונים של 2020. 

סך הכל הצליח מערך המיחזור של הפסולת האלקטרונית שהוקם ב-2018, להביא לחיסכון עירוני של כ-80,000 ₪, כתוצאה מחיסכון בתשלום היטל הטמנה, בעקבות העליה הדרמטית במיחזור צפי החיסכון ב-2021, עומד על כ-350 אלף ₪. 

בנוסף השיקה השבוע העירייה שירות חדש בתחום המחזור של איסוף פסולת אלקטרונית גדולה הכוללת: מדיחים, מקררים, מכונות כביסה, טלוויזיות ועוד. תושבות ותושבים מוזמנות/ים להתקשר למוקד העירוני ולתאם מועד לאיסוף הפסולת. רכב האיסוף פעיל בימים א'-ה' בשעות אחר הצהריים. התקשרו 108 או בווצאפ 050-2344446 ויחד נשמור על עיר נקייה וירוקה. 

סגן ראש העירייה ומחזיק תחום שפ״ע מאיר חלוואני: "אנחנו רואים שתושבות ותושבי הוד השרון מתגייסים למאמץ ומוכנים  למחזר, ושכל הדרוש הוא רק לתת להם את האפשרות, באמצעות המתקנים המתאימים. העירייה מחוייבת לפעול בכל דרך כדי  לצמצם את כמויות הפסולת ולאפשר מיחזור נרחב ככל הניתן. זאת על מנת לצמצם את טביעת הרגל הסביבתית של העיר ושל תושבותיה ותושביה ובמקביל להביא לחיסכון בהיטלי ההטמנה אותם נדרשת העירייה לשלם על הפסולת שהיא מעבירה להטמנה".

כתובות מיכלי המחזור

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן