"המקלט לא ראוי אפילו לחיות"

איום הטילים  הגיע לכל בית באזור השרון והפכה את המרחב המוגן והמקלט לצורך. תושבים מבוגרים, המתגוררים בבתים ישנים ללא ממ"ד, מספרים על מקלטים ציבוריים, מוזנחים ולא ראויים לשהייה. תושבת השכונה, אילנה חלא מהצרי  "אולי לסבב הזה זה מאוחר מידי אבל יש לכם את הזמן להיערך לאירוע הבא"

בימים האחרונים התקבלו במערכת "הוד השרון ניוז" פניות של תושבים שביקשו שנבדוק את מצבם של המקלטים הציבוריים בעיר.

אחת מהן היא אילנה חלא מהצרי, תושבת שכונת גיל עמל, שאומרת כי המקלט הסמוך לביתה, ברחוב ששת הימים, מוזנח ולא ראוי לשהייה של בני אדם. "כשיורים עלינו טילים אני רצה לחדר הארונות שלי במקום למקלט", היא אומרת. "הסיבה פשוטה: המקלט הציבורי שנמצא מול ביתי מוזנח ברמות קשות ומהווה סכנה למי ששוהה בו. אפילו לחיות לא הייתי נותנת להיות בו".

לדבריה, בשבוע שעבר היא נפלה במקלט בגלל שאחת המדרגות במקלט התפוררה לגמרי. 

"מדובר באבסורד", אומרת אילנה. "לצערי, לא ניתן להריח את הריח ולהעביר אותו אל הקוראים. הכל כאן מתפורר ומט ליפול. הגעתי למקלט בשבוע שעבר לפני תחילת האזעקות כדי לראות מה מצבו ונסתי על נפשי. בהדף אחד כל התקרה תיפול. השירותים במצב מזעזע והמדרגות מהברזל מתפוררות. כשעליתי במדרגות בדרך החוצה, אחת המדרגות התפוררה ונשברה. המעקה והתקרה מתפוררים ומלאים בחלודה. הדביקו לוחות על התקרה שרובן עומדים ליפול. מדובר בסכנת נפשות של ממש".

פנית לעירייה?

"פניתי למוקד העירוני ודיווחתי על מצב המקלט. המוקדנית רשמה את פנייתי ואמרה שיחזרו אליי. המתנתי עד היום – ארבעה ימים לאחר פנייתי – אף אחד לא חזר אליי. כשפניתי שוב המוקדנית התנצלה ואמרה שתחזור אליי עם תשובה. רק היום (שלישי), אחרי ש'הוד השרון ניוז' פנו לקבל תגובה, מישהו מהעירייה הגיע לשפוך כאן קצת מים ולנקות. מים לא יעזרו פה. המקום זקוק שיפוץ מאסיבי". 

הליקוי במקלט. צילום: אילנה מהצרי
הליקוי במקלט. צילום: אילנה מהצרי

"לצערי, כמו שאני מכירה את המדינה שלנו, סבב הטילים יתחדש. את חוששת שהמצב יחזור לעצמו באירוע הביטחוני הבא?

אני בטוחה שיגייסו בני נוער לטובת העניין. זו לא התשובה, העירייה צריכה לקחת את הנושא לידיים. אנחנו משלמים מיסים, יש תקצוב בעירייה למקלטים, אבל זה כנראה לא מגיע מקום הנכון". 

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה הכשירה, ניקתה ופתחה את כל המקלטים העירוניים עוד בטרם ניתנה הנחיה על ידי פיקוד העורף כדי לתת את המענה הטוב ביותר לתושבות ולתושבים ואף הכשירה מרחבים מוגנים נוספים כדי לתת מענה לצרכי מוגבלות ומרחק".

עוד נמסר: "צריך לזכור שאין מדובר בשהייה ארוכה במקלטים, אלא בכניסה למשך זמן קצר בכל מקרה של אזעקה ולכן אנו מבקשים מהתושבות והתושבים לדאוג כי הם משאירים בצאתם את המקלטים כפי שנכנסו אליהם, נקיים מאשפה וללא חפצים מיותרים שתופסים מקום ופוגעים במוכנות המקלטים. העירייה קידמה עוד בטרם המבצע תכנון להתאמת

אילנה ליד המקלט. צילום: קרן שלהבת

המקלטים הציבוריים לשהייה ארוכת טווח וזאת למרות העובדה שבמשך שנים תפיסת ההפעלה הייתה שלא יהיה צורך בכך. התוכנית תתבצע בשלבים בגמר האירועים הנוכחיים ויהוו שדרוג משמעותי למקלטים הציבוריים".

נתקלתם במקלט מוזנח? מוזמנים לפנות אלינו. 



כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן