המלחמה על השלטון המקומי

מהומה הכנסת בזמן הדיון על חוק הארנונה, אמיר כוכבי ראש עיריית הוד השרון "המהלך נועד כל כולו לפגוע ברשויות שמפריעות לממשלה להשלים את ההשתלטות על כל דרגי הממשל במדינת ישראל" ממחר שביתה מלאה ברשויות המקומיות

אמיר כוכבי "המטרה לפגוע בשלטון המקומי"

מלחמת הרשויות המקומיות בחוק הארנונה עולה שלב, מהומה בזמן ישיבת ועדת הכספים שדנה בחוק שנועד להעביר כספי ארנונה מרשויות חזקות לקרן הארנונה שאמורה לדאוג לרשויות החלשות. ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי העלה בימים האחרונים מספר פוסטים בהם הביע את התנגדותו למהלך. היום התיצב כוכבי עם ראשי רשויות נוספות על מנת לנסות ולמנוע את העברת החוק.

במהלך הדיון פנה כוכבי ליו"ר הוועדה חבר הכנסת משה גפני ואמר כי תכלית החוק היא פגיעה ברשויות המקומיות על מנת לפגוע בכל סדרי השלטון.
בפוסט שהעלה כתב אמיר כוכבי: "בחסות המצב המלחמתי, וחוסר תשומת הלב הציבורית מקודם בועדת הכספים של משה גפני בהליך מהיר וחסר תקדים כמעט חוק ששודד את הקופות העירוניות, את הכסף של כל אחת ואחד מתושבות הוד השרון וערים רבות אחרות, ומעביר אותן, לאיו״ש , להסכמים קואליציוניים ולשליטה מלאה של פוליטיקאים מקושרים בשלטון המרכזי תוך פירוק הרשויות המקומיות. אסור לתת לזה לקרות!
כבר שבועיים שאני מדבר על קרן הארנונה – קרן שהמדינה מנסה לייצר כבר עשרים שנה ופתאום בחסות ממשלה דורסנית ואלימה – גם הצליחה.
הקרן שלכאורה נועדה לעודד בניה למגורים וליצור צדק חלוקתי בפועל תפגע ביכולת של רשויות ליברליות לתת שירות לתושבות והתושבים ותביא לקריסה מלאה של השלטון המקומי ולחיזוק נוסף לממשלה חסרת רסן.
כל ראש רשות שהתנהלה נכון כלכלית, שתכנן נכון מבחינת עירוב שימושים של מגורים מסר ותעסוקה, ייקנס במיליוני שקלים מהתקציב השוטף לכספים שיועברו לאיו״ש ולרשויות שמקורבות לשלטון.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן