המטרו משנה כיוון?

ביקור חסר תקדים של נציגי משרד האוצר, משרד התחבורה והחברה המתכננת את המטרו נת"ע נערך לקראת מועד הגשת ההתנגדויות לתוואי המטרו, כדי לבחון מקרוב את הפערים בין עמדת עיריית הוד השרון ועמדת נת"ע.

הביקור כלל דיון מפורט במשרדי העירייה בהובלת ראש העירייה אמיר כוכבי וסמנכ"ל תשתיות במשרד האוצר קובי בליטשטיין. לאחר הדיון יצאו הצוותים לסיור ותצפית בשטח. 

תוואי המטרו בהוד השרון מהווה נקודת מחלוקת מרכזית בתוואי הכולל של קו M1 וזאת בשל ההתנגדות העיקשת של עיריית הוד השרון והעומד בראשה אמיר כוכבי למעבר הקו והצבת תחנה ברחוב ז'בוטינסקי המאופיין בבניה נמוכה. העירייה דורשת כבר שנתיים להעתיק את תוואי המטרו דרומה כך שישרת את אזור התעשייה המתפתח של נוה נאמן ומצפה בהתאם להזזת הקו, גם למיקום התחנות כולן על צירים מרכזיים הנגישים למסחר, תעסוקה ומגורים ולא בשכונות מרווחות וחסרות פוטנציאל נוסעים. 

הסיור החריג בהוד השרון קרם עור וגידים לאחר פגישת ראש העירייה אמיר כוכבי וחבר מועצת העיר ארנון אברמוב עם שר האוצר ישראל כץ. בפגישה הובהר כי קיימים פערים מהותיים בראיית תמונת המצב בין החברה המתכננת לבין העירייה והביקור והסיור בעיר תואמו למרות שהמדינה כבר נמצאת בהליך ההפקדה של התוכנית בואכה הגשת ההתנגדויות. 

המאבק בתוואי המטרו אותו מוביל ראש העירייה אמיר כוכבי, מתנהל במספר אפיקים במקביל. באפיק הפורמאלי צוות יועצות ויועצים שהצטרפו להנהלת העירייה עמלים על הכנת ההתנגדויות המפורטות והגשתן במועד. ההתנגדות העירונית תורכב מחוות דעת כלכלית, תחבורתית, משפטית, תכנונית וגם סביבתית. לאחרונה השיגה העירייה ביחד עם עיריות נוספות אישור להגשת מסמכים חודש לאחר מועד ההתנגדות הסופי, אך הצוות של עיריית הוד השרון נערך להגשה בזמן המקורי וישיבת מליאה של הועדה לתכנון ובניה תיערך בשבוע הבא לאשר את ההתנגדויות. 

 בציר הלא פורמאלי כאמור, מקיים ראש העירייה פגישות עם שרים ומוקדי השפעה נוספים ובמסגרתו גם הביקור בעיר של בכירי האוצר, התחבורה ונת"ע. בביקור הוצגו לקובי בליטשטיין הפערים המשמעותיים כפי שעלו עד כה מעבודת היועצים העירוניים והביקור נחתם על הר הזבל, ממנו התבצעה תצפית על אזורי הפיתוח, התוואי שנת"ע יצרו והתוואי המוצע על ידי העירייה. ראש העירייה כוכבי חזר ואמר בתצפית כי "המטרו היא תוכנית שמשנה מציאות ועל מנת שהיא תשנה את המציאות של העיר לטובה, המטרו חייב לעבור באזור התעסוקה ולשרת צירים מרכזיים. מדובר בעתיד הכלכלי, חברתי ותעסוקתי של העיר ונמשיך לעשות כל מאמץ כדי להבטיח שכך יהיה" 

בטרם התקיים הסיור הזה, נפגש ראש העירייה לפגישת עדכון עם נציגות ונציגי ועד הפעולה של תושבות ותושבי אזור ז'בוטינסקי ועם עו"ד אלי וילצ'יק המייצג אותם בהתנגדויות. נציגי הוועד מסרו כי שמחו לראות שהעירייה והעומד בראשה מתייחסים ברצינות לצורך להסיט את התוואי לאזור התעשייה ומשקיעים משאבים על מנת לקדם זאת. עם זאת, הדגישו בפני ראש העיר את חוסר שביעות רצונם מתוכנית המטרו שהופקדה, תוך הדגשת הפגיעה הלא מידתית בתושבים המתגוררים מעל התוואי, התחנה ובצמוד אליה. "על מנת למצות את זכויותינו התארגנו באופן נפרד להגשת השגה לתוכנית, אשר עיקריה תמיכה בהסטת התוואי דרומה לאזור התעסוקה ודרישה בכל מקרה לבטל את התחנה בז'בוטינסקי והעברתה למיקום אחר אשר יאפשר גישה נוחה לנת"צ, הרחק מבתי הספר וגני הילדים בשכונה והרחק מנחל הדר, על סכנת ההצפות שהוא יוצר".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן