המדינה לא מתמודדת עם המפץ הגדול של הזדקנות האוכלוסייה

עינת קולמן מכפר סבא לא מוכנה לקבל חוסר ההערכות  של המדינה  כגזרת גורל.

בגיל 44 היא מתמודדת בפעם השלישית לכנסת כדי לקדם את מצבם של הגיל השלישי.

"הגיע הזמן שהמדינה תשים את הגיל השלישי במרכז"

כשהבן שלי אמר לי  לפני שנתיים כשהיה בן 6  "אני רוצה שתהיי ראש ממשלה כי אני לא רוצה להיות זקן " הבנתי שאני לא  יכולה להישאר אדישה לעתיד ולעוול שנגרם לאוכלוסייה כל כך משמעותית בישראל, כך מספרת עינת קולמן בראיון מיוחד ל כפר סבא ניוז

עינת קולמן מנכ"ל ובעלים של קולמן לגיל השלישי, מתגוררת בכפר סבא, נשואה ואם לשניים, בעלת שני תארים (בעבודה סוציאלית ומנהל עסקים). בעבר שימשה כמנהלת פרויקטים של התחדשות עירונית, בתפקיד ניהולי בחברת סיעוד ושיקום מזה כעשור היא מתמחה בליווי אישי ומקצועי לאוכלוסיית הגיל השלישי ולארגונים המעניקים שירותים לגיל השלישי.

כולם מדברים על הגיל השלישי אך למרות זאת האזרחים הותיקים בישראל מוזנחים, מה את תעשי אחרת?

יש שלושה נושאים מרכזיים הדורשים שינוי מיידי, ובהם אטפל כשאהיה חברת כנסת: קצבת זקנה, ביטוחים סיעודיים וכוח אדם מיומן.

 שלושה נושאים שטיפול ממוקד בהם ייצור מהפכה כמעט מיידית בהתמודדות של המדינה עם סוגיית הגיל השלישי

קצבת זקנה צריכה להיות שווה לשכר המינימום, קצבת הזקנה היום רחוקה מלהיות קרובה לצרכים של קשישים ובפועל או שקשישים נמנעים מטיפול בסיסי בעצמם או שהילדים נאלצים לתמוך בהם או שהמדינה מממנת באופן עקיף את הטיפול בקשישים ללא יכולת כלכלית.

כשקשיש נמצא  בבית אבות וההכנסות שלו לא מספיקות למימון עלות השהיה, המדינה פונה לילדיו והם מממנים את ההפרש, במיוחד עכשיו כשהקורונה העמידה את כולם באתגר כלכלי משמעותי העול על הילדים גדל.

ביטוחים סיעודיים בלי הגבלת תקופה לא כולם יודעים אבל ביטוח סיעודי הוא ל 5 שנים ואם אדם עבר את תקופת הביטוח בחיים הוא ומשפחתו יהיו בבעיה קשה מאוד. אבל הבעיה מחמירה כי היום לא ניתן כמעט לרכוש ביטוח סיעודי פרטי רק דרך קופות החולים. 

אני אפעל להסרת הגבלת התקופה על הביטוחים הסיעודיים

הכשרה מיידית של עובדי סיעוד יש חוסר של 3000 מטפלים, במוסדות המטפלים בקשישים מאלתרים פתרונות על מנת להעניק את הטיפול הבסיסי בקשישים, התוצאה היא העסקת עובדים לא מיומנים וכתוצאה מכך טיפול ירוד בקשישים והגברת התחלואה.

יש פתרון מהיר וקל, במקום ליבא עובדי סיעוד, מה שיהיה טוב לתאגידים העוסקים ביבוא עובדים אבל רע למדינה ולאוכלוסיית הגיל השלישי.

 הפתרון פשוט להכשיר עובדים זרים הנמצאים בישראל, שולטים בשפה וכמהים לעבודה חוקית להעניק להם הכשרה ואישור שהיה חוקי והם ישתלבו בעבודת הסיעוד באופן כמעט מיידי מה שישפר את איכות הטיפול.

עינת שעוסקת בין היתר בייעוץ והכוונה ללא עלות במציאת בתי אבות ודיור מוגן בהתמודדות מול ההליכים הבירוקרטיים המסורבלים לקבלת קוד משרד הבריאות לסיעודיים ותשושי נפש מכירה את המערכת על כל צדדיה ומתמודדת עם מסע הייסורים אותו עוברות המשפחות,

אין סיבה שמשפחות ואוכלוסיית הגיל השלישי תחייה בסבל או הזנחה מתמשכת.

את עינת אפשר לשמוע כל שבוע בתכנית אותה היא מנחה תוכנית לגיל השלישי במסגרת הרדיו החברתי הראשון בשם "קולמן לגיל השלישי" שמטרתה להנגיש מידע לגיל השלישי ולסייע בקידום זכויותיהם בחברה ובמדינה ומרצה במסגרות שונות בנושא אתגרי הגיל השלישי ופתרונתיהם.

מאבק למען עצמאים

נושא נוסף המעסיק את עינת הוא מגזר העצמאים, מה את תעשי אחרת?

אני עצמאית ומבינה בדיוק את הקושי איתו מתמודדים העצמאים, והשנה האחרונה העצימה את ההבנה שחייבים שינוי בהתייחסות לעצמאים.

עצמאי הוא עוסק כמעט נטול זכויות, עולם העבודה הפך את העצמאים למגזר שהולך וגדל אבל אין לו מינימום של תמיכה מהמדינה, לעצמאי אין ימי מחלה או דמי אבטלה גם ביטוח פנסיוני הוא אמנם חובה בשנים האחרונות אבל לא מספיק להבטחת איכות חיים, אני יודעת את המצוקות עמם מתמודדים העצמאים ואפעל כחברת כנסת  למציאת פתרונות נכונים.

העצמאים הם המנוע הכלכלי של המשק אין סיבה להזניח אותם חוסר השקעה במגזר העצמאים יהיה בכיה לדורות.

אנחנו נקדם תכנית לצמצום הבירוקרטיה ונפעל ליצור חקיקה אשר תשווה את זכויות העצמאים לזכויות השכירים

התמודדת בשתי מערכות בחירות בראש רשימה עצמאית ישראליסט – זכויותינו בקולנו, למה בחרת הפעם לחבור לרשימת ותיקי ישראל בראשות דני יתום?

המערכת הפוליטית במבנה הקיים לא נותנת כמעט סיכוי לגופים חדשים להשתלב בכנסת, העלויות של ניהול קמפיין הן אדירות, מפלגות קיימות זוכות למימון של המדינה גם אם לא יבחרו שוב ומפלגות חדשות נאלצות להשיג מימון באופן עצמאי, הבנתי שכדי  לקדם את האזרחים שלא נשמע קולם  אני חייבת לחבור לגוף שאני מסכימה עם הדרך שלו ומאמינה במנהיגות שלו, בותיקי ישראל מצאתי שפה משותפת עם דני יתום והזדהות אידיאולוגית.

לתמיכה בעינת כנסו ללינק

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן