המאבק על מיקום המטרו עובר שלב

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז, קיבלה את דרישת עיריית הוד השרון וממליצה על בחינה מחודשת של תוואי המטרו ושל מיקום התחנות בעיר

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: " עשינו  צעד משמעותי נוסף לתיקון תוכנית המטרו למען הדורות הבאים"

מתוך סרטון שהכינו צעירי הוד השרון בו הם קוראים לשנות את תוואי המטרו

בהמשך לדיון בנושא שנערך לפני שבוע בהשתתפות נציגי עריית הוד השרון, פרסמה היום הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז את החלטותיה בדבר תוכנית המטרו והשפעתה על הוד השרון והערים הסמוכות לה. חברי הוועדה ובהם יו"ר הוועדה שירה ברנד ומתכנן המחוז גיא קפלן קיבלו במלואה את עמדת עיריית הוד השרון שתקפה את תוואי המטרו שלא עובר באזור התעסוקה וממקם תחנות בשכונות בעלות אופי בניה נמוכה והמליצו למנהל התכנון על בחינה מחודשת של מיקומי שתיים משלוש תחנות המטרו בעיר, כמו גם שינוי נתיב קו המטרו כך שיאפשר שירות מיטבי לפיתוח המתוכנן של העיר, הן למגורים והן לתעסוקה.

הוועדה ששמעה את עיקרי ההתנגדויות מפי ראש העירייה אמיר כוכבי והצוות המקצועי  קיבלה באופן חריג בפרוייקטים מהסוג וההיקף הזה את עמדת עיריית הוד השרון. תמיכת הועדה המחוזית בעמדת העירייה מוסיפה נדבך חשוב לקראת הגשת ההתנגדויות ולמעשה מגדילה משמעותית את מחנה דורשי השינוי בתוואי המטרו בהוד השרון. השלב הבא הוא שמיעת ההתנגדויות על ידי חוקרת מטעם המדינה ולאחר מכן דיון בהשגות. 

 

העירייה ממשיכה בהכנות 

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "לאורך כל הדרך טענו שזה אינו מאבק ״נימבי״. זהו מאבק על אופיה של העיר וחוסנה הכלכלי לשנים הבאות. בהסכמת הועדה המחוזית לטענותינו, עשינו צעד משמעותי נוסף לתיקון תוכנית המטרו. תוכנית שבצורתה הנוכחית, איננה רלוונטית להוד השרון ולצרכי הפיתוח שלה. אני מודה לוועדה על קבלת ההחלטה החשובה הזו וזה בהחלט מפיח רוח במפרשים לדעת שהעבודה המקיפה שעשינו לא נופלת על אוזניים ערלות. אנחנו נמשיך וניאבק על מנת להבטיח שתוכנית המטרו תשרת בצורה המיטבית את תושבות ותושבי הוד השרון".

ראש העירייה אמיר כוכבי
הגיע הזמן שהמדינה תגנוז את תוכנית הבניה בתע"ש

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן