"דרך ציורי טבע אני מביעה את השקפת העולם שלי"

עד גיל 40 יפה וינר מהרצליה לא ידעה שהיא יודעת לצייר, בשבוע הבא היא תשיק במועצה האזורית דרום השרון תערוכת יחיד נוספת  

בגיל 40 בזמן שהות בשליחות בפיליפינים, הכירו לי צייר מפורסם רוג'ר סן מיגל רציתי לצייר אבל תמיד חשבתי שאני לא יודעת, הוא שאל אותי אם אני יודעת לצייר משולש ועיגול והוא אמר לי שאם אני יודעת את זה אני יודעת לצייר. כך התחילה הקריירה האומנותית של יפה וינר מהרצליה. מאז הציגה כבר יותר מ20 תערוכות יחיד ועוד תערוכות רבות בארץ ובעולם בהן הציגה את עבודותיה.

מה זה הציור בשבילך?

הציור הפך להיות דרך חיים וגם כלי להביע את הדעות שלי דרך הציורים.  למשל ציורי עץ הזית השבורים מסמלים את היאוש בסכסוך במדינה שלא נפתר וגם הסמיליות של הטבע.

את מציירת טבע איך השפיעה הקורונה שסגרה אותנו בבתים על העבודות שלך?

כשאני מטיילת אני אוספת חוויות והשראה לציורים, אני מצלמת ורושמת הערות על החוויה שלי והציור מתבצע בסטודיו בבית שם אני מעבירה את החוויה לבד הציור

 

אורית לוטרינגר, אוצרת התערוכה –  " התערוכה עוסקת בציורי נופים. היא מקיימת מעין דו שיח קסום עם מרחבי הטבע, ובעיקר עם המראות הארץ ישראליים. ציוריה של יפה, טומנים בחובם את אהבתה ואת הקשר שלה למראות של השדות ולנופים פסטוראליים, הרחק מהשאון האורבני .

 ציורי הטבע והנופים, מהווים סוג של מסע פנימי אל מראות וזיכרונות שנחרטו במחשבתה של האמנית. הם נופי הילדות, והם הנופים אותם היא חווה בטיוליה הרבים. אלה נופי ארץ ישראל, אותם היא בוחרת לתעד ולצייר תוך עבודה אינטנסיבית שנמשכת לאורך שנים, תוך הקפדה על איזון והרמוניה. הציורים המוצגים לוכדים את עין המתבונן בהם בשל האסתטיקה המרשימה שלהם, והם מציגים בפנינו ציירת שמכירה היטב את מלאכת הרישום והנחת הצבע, משקפים אמנית בעלת מעורבות רגשית לנושאי הציור בהם היא עוסקת. ציורי העצים, השדות, ערמות החציר ופני השמים נוגעים בערכי האמנות האימפרסיוניסטית- הנטורליסטית. יחד עם זאת, מצליחה יפה להעניק לציוריה ערך מוסף של ביטוי אישי המתאפיין ביכולת להעביר את תחושותיה ואת יחסה הפוזיטיבי לנופים אותם היא בוחרת לצייר."

יפה נולדה וחיה בהרצליה. את השכלתה האומנותית רכשה באוניברסיטה הפתוחה. בקורסי אומנות באוניברסיטת ת"א, במדרשה לאומנות ברמת השרון, ועבדה עם מספר אמנים ישראלים.

אתר: www.yaffawainer.com  דוא'ל: g_wainer@bezeqint.net

 פייסבוק       058-4009767    

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן