"החיילים שנפלו לחמו זה לצד זה מבלי לשאול מה הדעות הפוליטיות של חבריהם"

דקל סמוכה, אחיו של אלון סמוכה ז"ל, קורא לעם ישראל להתאחד ולשכוח ולו רק לרגע מהמחלוקות: "החיילים שנפלו לחמו זה לצד זה מבלי לשאול מה הדעות הפוליטיות של חבריהם"

אלון סמוכה ז"ל

לרגל יום הזיכרון ביקרנו בחדר ההנצחה של אלון סמוכה, שנולד וגדל בהוד השרון. בני משפחתו מתקשים להאמין שעברו 17 שנה ממותו. "הכאב לא שוכח עם השנים. אנחנו מרגישים אותו בכל יום והגעגועים גוברים", מספר דקל ואומר שבני משפחתו למדו להתמודד עם הכאב כדי לא ליפול לתהום. 

אלון נהרג בשנת 2006 בקרב במלחמת לבנון השנייה, במהלך קרבות קשים בלוחמת שריון בגזרת אל-חיאם-מרג' עיון. טיל נ"ט שירה החיזבאללה פגע ישירות בטנק שבו נהג וגרם להריגתו של אלון ולפציעתם של חבריו. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-העלמין "נווה הדר" שבהוד השרון. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב-סמל ראשון.

"אנחנו עושים הכל כדי לתעד את כל מה שאלון עשה והנציחו. זמן קצר לאחר שנהרג, הקמנו לזכרו את חדר ההנצחה בבית הורי, חברת טבע והקאנטרי בכפר סבא יזמו מרוץ לזכרו ותלמידים מחטיבת הראשונים כתבו עליו ספר", מספר דקל. אני מתגעגע לאחי ואם הוא היה כאן מולי הייתי מחבק אותו ואומר לו כמה שאני אוהב אותו. הייתי שמח לעשות איתו קידוש, שבתות וחגים".

 

הטלית והתפילין של אלון סמוכה שחולצו מהטנק בו הוא נהרג

מה דעתך על בקשת יו"ר יד לבנים והמשפחות השכולות משרי הכנסת וחברי הממשלה לא להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון לחללי צה"ל?

"מי שיגיע מבורך. כאיש שאוהב את מדינתו וכאיש משטרה, אני מאמין באחדות ולא יכול לראות סבלנות. מבלי להיכנס לדעות פוליטיות – אני קורא לכל עם ישראל להתאחד. אין לנו מדינה אחרת ואולי היום הזה יביא לישועה. אם לא למענכם תעשו את זה לזכר הנופלים שנהרגו כדי להגן לעל כולנו". 

"אבא אצלי הכל בסדר, מצב רוח טוב. אל תדאגו. אוהב אתכם אלון. תעשה 'מי שבירך' לכל החיילים" – כך כתב בהודעת טקסט לאביו, שעות ספורות לפני שנהרג. אלון, הבן הבכור בין ארבעה אחים, שירת כנהג טנק בגדוד 188 בשריון. הוא עבד בחברת טבע, אהב ספורט ורץ מדי יום 15 ק"מ, רכב על אופניים וחלם להיות מדריך כושר. הוא אהב צניחה, צלילה וספורט אתגרי. לפני מותו מצא עבודה בתור מדריך כושר בקנטרי כפר סבא – עבודה שחלם אך לא הספיק לעבוד בה. אלון הותיר אחריו שלושה אחים ארז, דקל ואורן ושני הורים שושנה ושמעון – שנפטר לפני מספר שנים.

חיו ומותו

אלון למד בבית-הספר היסודי "רעות" והמשיך לחטיבת-הביניים "הראשונים". בנערותו היה חניך בתנועת "הנוער העובד והלומד" בסניף גיל-עמל. הוא המשיך את לימודיו בבית-הספר התיכון-מקיף על-שם "מוסינזון" בהוד השרון וסיימם בהצטיינות במגמת מכניקה ומכונות. הוא המשיך לשנת עתודה ב"מכללה הטכנולוגית ע"ש מוסינזון" והוסמך כטכנאי מכונות. כחלק מפרויקט הגמר, יצר עבודה מרשימה בתחום המכניקה.

בשירותו הצבאי הוצב בחיל-השריון, בחטיבה 188 שבעוצבת "ברק". במהלך שירותו הצבאי הוכשר כלוחם שריון וכנהג טנק "מרכבה" סימן 3. לקראת תום שירותו הצבאי זכה, כפרס על תפקודו, להשתתף בקורס במכון וינגייט, והוסמך כמדריך קרב מגע.

לאחר שחרורו מצה"ל החל אלון לעבוד בחברת התרופות "טבע" בכפר סבא והתמיד בעבודתו כשלוש-עשרה שנים, עד יום מותו. הוא התקדם בחברה וטיפס בסולם התפקידים עד שמונה לראש צוות במפעל. חברת "טבע" וקאנטרי קלאב כפר סבא יזמו את "מרוץ אלון" – לזכרו בדרך שהכי אהב.

דקל סמוכה לנצח אחי

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן