גינת כלבים? לא מתחת לחלון שלי

תושבים בהוד השרון מתלוננים על מטרדי רעש – נביחות של כלבים בלתי פוסקות בגינות הכלבים: "הילדות שלי לא מצליחות לישון בגלל הנביחות", כך אומרת ענבר זינגר קורן, שמתלוננת נביחות רמות שבוקעות מגינת הכלבים שמתחת לחלון ביתה

צילום : קרן שלהבת

לדבריה, הגינה של הכלבים ממוקמת מתחת לחלון ביתה ברחוב האורנים, במרחק של 14 מטר בלבד – דבר שלטענתה אינו חוקי. מנגד בעלי הכלבים מתלוננים על סגירת שערי הגינות בשעה מוקדמת – 21:00 וטוענים שנאמר להם שבקרוב מרבית הגינות ינעלו בשעה זו עד הבוקר ומבקשים מהעירייה להתחשב ולסגור את הגינות בשעה מאוחרת יותר. בסיור שערכנו השבוע בגינות הכלבים בעיר, גילינו בעלי כלבים ממורמרים משני צדי המתרס – חלקם דורשים שקט ואיכות חיים וחלקם דורשים פינה קטנה שבה כלביהם יוכלו לפרוק אנרגיה ולפגוש חברים נוספים. 

"לאחרונה בעירייה החלו לנעול את גינת הכלבים ברחוב בני ברית בנוסף לשרשרת ומנעול גם בנעילה חשמלית אוטומטית", כך אומרת שלי פרלמן תושבת העיר, שמוחה על סגירת הגינה בשעה 21:00. 

"אני מגיעה מהעבודה מאוחר ולא מספיקה להגיע לגינה עם שנדי הכלב שלי לפני הסגירה. שנדי הוא כלב גדול שזקוק לפריקה של אנרגיה. אני לא יכולה לשחרר אותו בשום מקום אחר. אם אקח אותו לגינה אחרת שלא מיועדת לכלבים ואשחרר אותו – אקבל קנס מפקח". 

לדברי שלי, עד לאחרונה חלק מהגינות נותרו פתוחות עד מאוחר ואפשר היה להיכנס ולצאת מהן בחופשיות. מבדיקה שערכנו, גילינו שמדובר בנוהל שמיושם במספר ערים בארץ – דבר שנועד להקל על דיירים שמתגוררים בסמוך לגינות הכלבים. 

שלי: "הכל טוב ויפה, אנחנו מבינים את התושבים, אבל ישנן גינות שלא ממש קרובות לבתים. מעבר לכך יש הרבה עסקים שפתוחים באזור שמרעישים וגם אנשים פרטיים שעורכים מסיבות קריוקי עד השעות המאוחרת של הלילה. במהלך השבוע האחרון – כשהספקתי להגיע לגינה, נתקלתי בפקח שטען שבקרוב כל גינות הכלבים ינעלו בשעה תשע בערב. אנחנו מצפים מהעירייה שתאפשר כניסה לגינות לפחות עד השעה 23:00 – כפי שנהוג בחוק בכל הקשור למטרדי רעש". 

צילום : קרן שלהבת

ענבר זינגר קורן: "בשנת 2018 נבנתה גינת הכלבים המדוברת, הנמצאת מאחורי ביתנו שברחוב האורנים 24א בהוד השרון, במרחק של פחות מ- 15 מטר מבית מגורינו, זאת בניגוד לתקנות שפורסמו בנושא בשנת 2015 על ידי משרד החקלאות. למען הסר ספק, בית מגורינו נבנה בשנת 1980.

בגינה המדוברת מבקרים לא רק תושבי השכונה וכלביהם, אלא תושבים מרחבי העיר, ואולי אף מחוץ לעיר, המגיעים ברכב וברגל ומאכלסים את גינת הכלבים החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הקטנות של הלילה, לעתים אף עד 1 ו- 2 בלילה.

אדמת גינת הכלבים הינה אדמה חולית המייצרת אבק רב כתוצאה מרוחות ומריצת הכלבים המשחקים ברחבי הגינה. מדובר בסיכון בריאותי גבוה – כאשר פארק כלבים אינו מתוכנן או מתופעל כהלכה, ישנה סכנה הן לבריאות הכלבים והן לבני האדם וסביבתם. גינה במרחק של פחות מ-50 מטר מהווה סיכון גבוה היות והחיידקים עלולים לעבור לבני האדם.

אנו מגדלים בביתנו ארבע ילדות בגילאים 15-4 ולא נסכים לסיכון בריאותי להתקיים בקרבת מגורינו בחסות העירייה וחווית הפנאי של בעלי הכלבים בעיר. מעבר למפגע הבריאותי, הגינה מהווה גם מפגע רעש, הפוגע באיכות חיינו מדי יום ביומו כמעט בכל שעות היממה. 

בחודשים האחרונים פנינו פעמים רבות למוקד העירייה שהחלה לסגור את הגינות סמוך לשעה תשע בערב. אני לא יודעת מה קורה בגינות אחרות אבל אני ושאר הדיירים במתחם  דורשים מהעירייה לסגור את גינת הכלבים לאלתר ולצמיתות וכן להחליף את כל מצע החול בגינת הכלבים על מנת להשיב את המצב התברואתי לקדמותו, למען בריאות תושבי הסביבה".

מעיריית הוד השרון נמסר: "ברחבי הוד השרון עשר גינות כלבים לרווחת התושבות והתושבים בעלי הכלבים וגינות נוספות עתידות להיות מוקמות. 

שעות פתיחת הגינות מצוינות בכניסה לגינות ומותאמות לצורך התחשבות בדיירי הבניינים הסמוכים.

אנו מבקשים מבעלות ובעלי הכלבים להגיע לגינות בשעות הפעילות. בגינת הכלבים ברחוב בני ברית הותקן מנגנון נעילה/פתיחה אוטומטי שבקרוב תיבחן התקנתו בגינות כלבים נוספות. במקרה הצורך ניתן להתקשר למוקד העירוני 108 השולטים במנגנון מרחוק.

בנוגע לטענה על רעש מבתי עסק סמוכים לגינת הכלבים – עיריית הוד השרון מעודדת קידום עסקים החשובים למרקם העירוני ולאיכות החיים של כלל התושבות והתושבים, אך לא על חשבון החוק ואיכות החיים של הגרים בסמוך. בכל תלונה ניתן לפנות לעירייה והיא תיבדק ותטופל בהתאם".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן