בכוח התושבים

תושבי השרון, השומרון וראשי הערים הצליחו למנוע את הקמת תחנת הכוח סמוך לכפר סבא

בתום מאבק של יותר מחמש שנים – בוטלה החלטת הממשלה להקים את תחנת הכוח "השלום" של חברת ריינדיר. "עלינו היום למשרד ראש הממשלה יחד עם ראשי הערים ותושבים רבים כדי להראות נוכחות לקראת ההצבעה על הקמת תחנות כח חדשות באזורינו. לשמחתנו הנוכחות שלנו הצליחה להשפיע על החלטת הממשלה", אומרת יעל בנט-מאיר, ממטה המאבק שנלחם במשך שנים כנגד ההחלטה.

תושבים רבים מהערים הוד השרון, כפר סבא, השומרון, צור יגאל אלפי מנשה והמושבים הסמוכים, נלחמו במשך שנים נגד הקמת תחנת הכוח. לדברי התושבים, מדובר בסכנה בריאותית שעלולה לסכן 1,000,000 איש. מאות מהם הצביעו היום ברגליים והתייצבו בירושלים כדי למחות על החלטת הממשלה שבטלה את הקמתה.

יעל בנט-מאיר: "לשמחתנו הממשלה החליטה על המשך פעילות תחנת הכוח 'רידינג' ואישרה את תחנת 'קסם' והרחבת תחנת הכוח דוארד' באשקלון. מטה המאבק ממשיך לפעול ולהיות עם עין פקוחה, שאישור התחנה לא ישוב לדיון בעתיד".

רפי סער ראש עיריית כפר סבא: "הצלחנו למנוע את הקמת תחנת הכח בסמוך לכפר סבא. הבוקר עליתי לירושלים לישיבת הממשלה יחד עם חבריי ראשי הרשויות על מנת לעצור את הניסיון להרעיל את האוויר של תושבינו ותושבי האזור ולמנוע את הקמת תחנת הכח בסמוך לעיר שלנו. בתום מאבק של שנים ארוכות – הצלחנו לבטל החלטת ממשלה נוראית, להקים את תחנת הכח "השלום" של חברת ריינדיר.

תודה לתושבים שהגיעו לירושלים, על הרוח הגבית שאתם נותנים לי, זה לא מובן מאליו והמחויבות שלי היא אליכם בלבד. בנוסף, אני רוצה לומר תודה גם לחבריי למאבק, בהם ראשי הרשויות בשרון ובשומרון. אנחנו נמשיך להיאבק נגד הקמת תחנת "קסם" הסמוכה לראש העין – ולגמול את ממשלת ישראל מהתלות בדלקים פוסיליים מזהמים. לשם העולם הולך – לאנרגיה מתחדשת".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן