חי ליד מת לבד, חסר בית מת ברחוב בהוד השרון

גופתו של דר רחוב נמצאה בחצר בית בהוד השרון זמן רב לאחר מותו,  תושב העיר מוכן לממן את מצבתו

פרשד בסירי ז"ל דר רחוב שמת ברחובות הוד השרון לפני 4 שנים

זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מסקרים וכותבים על חסרי הבית שדרים ברחובות הוד השרון. הפעם זה הגיע תורו של גבר כבן 40, שגופתו נמצאה השבוע במצב של ריקבון במתחם של אחד מהבניינים ברחוב דרך רמתיים.

"הכתובת הייתה על הקיר. כולם שמעו וראו ואף אחד לא עשה כלום", אומרת אחת הדיירות שמתגוררת סמוך למקום שבו נמצא חסר הבית ללא רוח חיים. 

"הוא היה מוכר לרבים אבל סירב לקבל עזרה למעט כסף ומזון מידי פעם. כמה ימים לפני שהוא נמצא מת, הגשתי לו כוס תה ועוגיות. ראיתי שמצבו רע, התקשרתי לעירייה וגם למשטרה", מספרת הדיירת. לדבריה במחלקת הרווחה טענו שינסו לסייע לאיש והמשטרה מנגד טענה שעל פי החוק, הם לא יכולים לפנותו ללא הסכמתו. 

"מת עוד הומלס בעיר. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. היא ממשיכה וטוענת שניתן היה למנוע את מותו. "אני זו שמצאתי את גופתו והזעקתי את המשטרה. יומיים לאחר שהבאתי לו תה ועוגיות, ראיתי שהוא שוכב באותה התנוחה שבה עזבתי אותו. הבנתי שמשהו לא בסדר והזעקתי שוב את המשטרה. כשהשוטרים הגיעו הם מצאו את גופתו המרקיבה עם תולעים. זה פשוט מזעזע שאדם צריך למות כך ברחוב". 

 

 

אסי ציון, תושב הוד השרון, שמע על המקרה המצער ומוכן לסייע בקניית מצבה למחוסר הבית. "המקרה מאוד נגע לליבי. אני בעצמי סובל מנכות בעקבות תאונת עבודה. מתוך הכאב שלי והחמלה לזולת, אני נתרם לעזור לאנשים אחרים. כששמעתי שאין לבחור משפחה, החלטתי לקנות לו מצבה מכספי. יש לי חבר שיש לו עסק למצבות. זו לא הפעם הראשונה שאני עושה מעשה כזה. החבר מאפשר לי לקנות מצבה בהנחה ואני רוצה לעשות זאת גם הפעם, כדי שלבחור יהיה מקום קבורה כמו שצריך ומצבה מכובדת. אשמח אם מישהו מהמשפחה, ממכריו או מי שמטפל במקום קבורתו יפנה אליי לטלפון: 050-717620

בשנים האחרונות העיר הוד השרון הפכה למוקד של ההומלסים: משה שאול – שמתגורר ברכבו  אדם מן השורה שירד מנכסיו ומשווע לעזרה. מחוסר בית נוסף בשם בועז לביא, שנוהג לשבת ליד בנק לאומי ולקבץ נדבות ופרשד בסירי, חסר בית, שמת ברחוב לפני כארבע שנים ממש כאן ברחוב הבנים בעיר. 

ליאור לוי, תושב הוד השרון, יזם את הפרויקט החברתי התנדבותי – "פסטיבל בסוודר", באמצעותו הוא מתרים עבור חסרי הבית שמיכה או סוודר בתמורה להופעה של מיטב הזמרים, קורא לציבור לחמול על חסרי הבית: "החורף קשה וגורם למותם של מאות חסרי בית בכל שנה. העיר תל אביב כבר אינה משכנה היחיד של חסרי הבית. הם הגיעו לכל עיר וגם לכאן להוד השרון. בפעם הבאה שאתם רואים מישהו כזה, תנסו לסייע לו ולו בשמיכה, סוודר או בארוחה חמה. תזכרו שהוא יכול להיות ההומלס הבא שימות מקור – אל תתעלמו ממנו". 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן