"אין חלום רחוק מידי"

כיתה ד' 2 בבית הספר נחשון בהוד השרון העפילה לגמר במשימת 'רקיע' של קרן רמון וסוכנות החלל

אין חלום רחוק מידי": כיתה ד' 2 בבית הספר נחשון בהוד השרון העפילה לגמר במשימת 'רקיע' של קרן רמון וסוכנות החלל

משימת 'רקיע' של קרן רמון וסוכנות החלל במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, נועדה לעורר השראה בקרב הדור הצעיר, לקדם ולהרחיב את תעשיית החלל הישראלית.
בתחרות משתתפים בתי ספר יסודיים רבים מרחבי הארץ, כאשר במהלך המשימות, התלמידות והתלמידים התבקשו למלא אחר מספר מטלות ולהעלותן ללוחות שיתופיים דיגיטליים.

כמו כן, צפו התלמידות והתלמידים בשידורי נאס"א לשיגור טלסקופ החלל, וכן בשיגור 8 הלוויינים הישראליים, שבנו בני נוער בישראל.

המשימה כללה ארבעה שלבים בתחומי דעת שונים:
1. מיקרו כבידה בחלל
2. ניסוי מדעי – התנהגות חומרים במיקרו כבידה
3. בניית דגם של תחנת החלל הבינלאומית
4. מחקר מדעי/מסר חברתי שהכתה רוצה להעביר וניתן לבצע בתחנת החלל הבינלאומית.
כיתה ד' 2 בבית ספר נחשון בהוד השרון, העפילה לגמר המשימה והגישה סרטון בן שלוש דקות, שכלל הצעה להפיץ ברחבי העולם עצומה למען השלום ושמירה על כדור הארץ והחלל, תחת הסלוגן: "אין שלום רחוק מידי".
במהלך השנה התלמידות והתלמידים העמיקו במגוון נושאי הפרויקט, ביצעו כמה ניסויים מדעיים, ובנו דגם מרהיב של תחנת החלל הבינלאומית שהוצב בבית הספר.
כמו כן, זכו התלמידים לשיעור זום ייחודי בשידור חי מיוסטון שבטקסס, עם האסטרונאוט הישראלי השני, איתן סטיבה, שהוענק להם כאות הערכה על השקעתם הרבה.
את הפרויקט מובילה מחנכת הכיתה עפרה שהרבני בתמיכת צוות בית הספר ומנהלת בית הספר אורית רון:
"משימת 'רקיע' מגלמת ערכים של שלום, חדשנות, מנהיגות, ואחריות חברתית. ערכים אלו מייצגים את האני מאמין של בית ספר נחשון, אשר שם דגש על "אדם עולם", כחלק מתוכנית הלימודים והעשייה היומיות".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן