איזה אימון מתאים לכם ? יוגה או HIIT ?

כל אחד מאתנו היה בסיטואציה הזו: הרצון לעשות פעילות גופנית באופן קבוע, לחטב את הגוף או סתם לשמור על כושר ולשפר את הבריאות שלנו. פעילות גופנית במהלך היום והשבוע יכולה לספק לנו גם מעט זמן לעצמנו, להשקיע בעצמנו ובעיקר לנקות את הראש מכל מה שעובר עלינו ביום יום, לפחות למשך חצי שעה-שעה. ישנם סוגים רבים ושונים של אימוני כושר כאשר לכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלו. בכתבה זו נתמקד בעיקר בשני סוגי אימונים מנוגים במהות שלהם ובאופן שבו הם מתנהלים ולכן הם עשויים להתאים גם לאנשים שונים. 

מהו אימון HIIT ולמי זה מתאים?

HIIT בראשי תיבות אומר בסופו של דבר אימון באינטנסיביות גבוהה. זו גם המהות של האימון הזה. מדובר בטכניקת אימון ששמה דגש על תרגילים קצרים בעצימות גבוהה, המשלבים תקצירים קצרים נוספים בעצימות נמוכה ובינונית וכך חוזר חלילה. האימון נמשך כ-30 דקות ובסך העצימות הגבוהה ישנה רמת ביצועים גבוהה ותוצאות בשטח. לוקח זמן להתרגל לשיטת האימון הזו בשל האינטנסיביות הגבוהה שלה אך עם מאמן כושר אישי מוצלח תוכלו ללא ספק לעשות זאת בצורה הנכונה ולהפחית את הסיכון לפציעות.

למי מתאים אימון זה?

היתרון הגדול ביותר של אימון HIIT הוא השילוב בין תרגילי כוח לאירובי, העצימות הגבוהה והשגת תוצאות זמן אימון מועט יחסית. אימון זה מתאים בעיקר לאנשים עסוקים שהלו"ז שלהם צפוף במיוחד אך בהחלט רוצים לקבל תוצאות עם אימונים קצרים ולא מפחדים מעצימות גבוהה ועבודה קשה. 

ההיפך הגמור מHIIT – הכירו לעומק את תחום היוגה:

יוגה היא ההפך הגמור מאימון HIIT. היא דוגלת בחיבור בין רוח וגוף ופותחה לפני אלפי שנים. ישנם זרמים וסוגים שונים של יוגה ובישראל כמה מהנפוצים ביותר הם שיבננדה יוגה, אשטנגה יוגה ועוד. בעזרת יוגה ניתן להגיע להארה רוחנית באמצעות הגוף. האימון בנוי מתרגול קבוע של תרגילים בסדר מסוים ותרגילי נשימה. אלה יכולים לתרום לנו לשיפור המערכת החיסונית, היציבות, חיזוק השרירים וכמובן החיבור שלנו בין גוף ונפש. כדי לתרגל יוגה תוכלו לקחת שיעורי יוגה מקצועיים עם מורה פרטי ליוגה שתמצאו באתר לימוד נעים באזור שלכם.

למי זה מתאים?

לאנשים בעלי לו"ז יומי רגוע יותר שרוצים לשלב ביום יום שלהם אימון רגוע, שליו, נעים, כזה שמאפשר להם להירגע ולהתחבר לנפש שלהם. למדו קצת לשפר את היציבות, גמישות ואיכות הנשימה שלכם.

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן