רצים לזכר הנופלים

"אנחנו משתתפים בכל הנצחה לזכרו של בנינו ומעריכים את כל התלמידים שהגיעו להכיר אותו מקרוב", אומרת אילנה חיון, אמו של רונן חיון שנהרג בלבנון

רונן חיון ז"ל

השבוע נערך מרוץ ל.ש.י.ר ה- 25, לזכרם של בוגרי תיכון הדרים בהוד השרון, ליאור שי, שיקו סבן, יפתח שלפוברסקי ורונן חיון

במהלך המרוץ רצו תלמידות ותלמידי שכבת י"ב בבית הספר הדרים 187 קילומטרים (בחלוקה לקבוצות שרצות מקטעים שונים) במשך שלושה ימים, ולומדים להכיר מקרוב את הסיפור האישי של הבנים.

"זה לא מובן מאליו לראות את כל התלמידים שהגיעו למרוץ. מדובר באירוע הנצחה חי ולא אנדרטה עומדת שסופה להיות מרוססת בכיתובי גרפיטי. אחת המורות אמרה פעם שאדם מת פעמיים. פעם אחת שהוא מת מוות פיזי ובפעם השנייה כשהאדם האחרון אותו הכיר מת גם הוא. חשוב לנו שזכרו של רונן לא ישכח".

לדברי אילנה, המרוץ התחיל בעבר עם אוטובוס אחד בלבד כשלמרוץ הנוכחי יצאו 6 אוטובוסים בתלמידים נרגשים. "התלמידים היו צמאים לדעת מה עלה בגורל הבנים שלנו. רונן יצא להגן על המדינה ולא שב. העובדה שמנצחים אותו מחממת לנו את הלב ומסייעת לנו בימים קשים. אנחנו גאים בנוער של העיר ומעריכים אותם מאוד".

מרוץ ל.ש.י.ר מתקיים מאז 1998 ומהווה מפעל הנצחה ייחודי לזכר: משה (שיקו) סבן ויפתח שלפוברסקי, נפלו באסון המסוקים לפני 25 שנים בפברואר 1997.

רונן חיון, בנה של אילנה נפל לאחר שהטנק שבו נהג נפגע מטיל בלבנון, באוקטובר 1997. ליאור שי, נפל בתאונת אסון מסוקי היסעור ברומניה ביולי 2010.

מסלול המרוץ נפתח באנדרטת אסון המסוקים, סמוך לקיבוץ דפנה, התלמידות והתלמידים בקרו במקומות האחרונים בהם שירתו הנופלים בצבא וחזרו בריצה בדרך אותה לא זכו הבנים לחזור, מצפון הארץ עד להוד השרון, שם מתקיים טקס הסיום. 

השנה התקיים טרם היציאה למרוץ יום עיון מיוחד, שבו התחקו תלמידות ותלמידי שכבת י"ב אחר התחנות בחייהם של הנופלים ולמדו להכיר אותם דרך סיפוריהם האישיים ובאמצעות בני משפחה, חברים ומסלול שירותם הצבאי.

אתי סבן, אחותו של משה (שיקו) ז"ל: "מרוץ לשיר הוא מפעל הנצחה מרגש בכל שנה התלמידים עוברים את הדרך של הנופלים חזרה הביתה להוד השרון. המרוץ מפגיש את התלמידים עם הבנים באמצעות בני משפחותיהם ומרחיב משנה לשנה את מעגל הזוכרים. אנו מתרגשים במרוץ זה לא פחות מהמרוצים שקדמו לו, מברכים באהבה ובהתרגשות את הרצים במחזור הזה ומבקשים לראותם חוזרים בבטחה ובהתרגשות לבית הספר".

אורין שלפוברסקי, אחותו של יפתח ז"ל: "לפני 25 שנים, כשיפתח נהרג, אמא שלי עמית, הגתה את הרעיון של המרוץ. זו הנצחה שהתאימה ליפתח, שהיה רץ בשדות הוד השרון, לפני הצבא. היא זכתה לשיתוף פעולה מקסים ממשפחות חיון וסבן, ובית הספר. לצערנו לא זכתה לראות לאיזה פרויקט גדול וחשוב הפך המרוץ".

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: "מירוץ ל.ש.י.ר הוא כבר מזמן חלק ממסע ההתבגרות של תלמידות ותלמידי ״הדרים״. מסע של היכרות עם הארץ ונופיה, עם אתגרי החיים שלנו כאן, היכולות האישיות והאתגרים הקבוצתיים במהלך המסע. זאת זכות לשאת את נס הזיכרון ולהרחיב את מעגלי ההיכרות עם סיפורם של ליאור, שיקו, יפתח ורונן ובשם הקהילה כולה אני מודה למשפחות שמאפשרות לנו את הקרבה והחיבור לסיפור האישי ובאמצעותו ללאומי. אנחנו נזכור ונזכיר. תודה לצוות התיכון על העשייה המבורכת ונשמח לקבל את פני הרצות והרצים בעיר ביום שישי".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן