ראש עיריית הוד השרון וראשי רשויות נוספים חתמו על אמנה למאבק במשבר האקלים

האמנה נחתמה אתמול במסגרת ועידת האקלים האזורית שרון

ראש העיר אמיר כוכבי חותם על האמנה
ראש העיר אמיר כוכבי חותם על האמנה

במסגרת ועידת האקלים האזורית שרון, נחתמה אתמול האמנה למאבק במשבר האקלים. מטרות הוועידה הן העלאת המודעות לנושא שינויי האקלים ולתהליך ההיערכות של הרשויות באזור במסגרת הפורום להיערכות לשינויי אקלים, וכן שיתוף הציבור בתהליכים. הוועידה הינה שיתוף פעולה של היחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון יחד עם הרשויות: הוד השרון, כפר סבא, רעננה, מ.א. דרום השרון, מ.א. חוף השרון וכוכב יאיר צור יגאל. 

אירוע השיא של הפורום היה כאשר ששת ראשי הרשויות בשרון חתמו יחד, כאמירה אזורית מחייבת, על אמנת האקלים –  ברית ראשי רשויות לאקלים ואנרגיה באגן הים התיכון.  בכך הצטרפו הרשויות ליותר מעשרת אלפים רשויות ברחבי העולם החתומות על אמנה זו, שבמסגרתה הן מתחייבות לפעול למען הפחתת פליטות גזי חממה ולהיערכותן למשבר האקלימי.

הוועידה, שנמשכה יומיים, התקיימה ברעננה, כאשר בין האירועים שהתקיימו, נכללו הרצאות וסיורים בנושאים הבאים: גגות סולאריים, הורים מדברים אקלים, סיורים בגינות קהילתיות, כלכלה מעגלית, פעילות ייעודית של בני נוער, שיתוף ציבור דיגיטלי וחתימת אמנת אקלים.

כבר כיום אנו עדים לאירועי מזג אוויר קיצוני הנגרמים כתוצאה משינוי האקלים, בין היתר תופעות של סופות והצפות, כמו גם עומסי חום כבדים, שצפויים להיות שכיחים יותר ויותר בשנים הבאות, והתפיסה שתופסת אחיזה הולכת וגדלה היא שהמאבק במשבר הזה הופך ליותר ויותר מקומי. 

כחלק מההיערכות, פועלות הרשויות במשותף תחת היחידה האזורית לאיכות הסביבה, בפורום היערכות רשויות השרון למשבר האקלים. 

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי: "אנחנו הדור הראשון שמבין את חומרת משבר האקלים וכנראה הדור האחרון שיש לו הזדמנות לתקן את הדורש תיקון. בשנים האחרונות אנו למדים פעם אחר פעם עד כמה שינויי האקלים משפיעים על חיינו. חובתנו כשלטון מקומי היא לדאוג לכך שהפיתוח יעשה תוך התחשבות באיתני הטבע ולא בניסיון, שכישלונו ידוע מראש, לשנות את הטבע ולאלף אותו. 

עיריית הוד השרון פועלת כדי לקדם פיתוח שיאפשר חיים עם הסביבה ולא על חשבונה, במקביל לחינוך לקיימות ופעולות נוספות שמטרתן לקדם מיחזור ולהפחית פליטות מזהמים. באמנה שנחתמה אנו מתחייבים ליצור עתיד ירוק בשרון ובכלל. משבר האקלים אינו אירוע עתידי, הוא כאן ועכשיו. חוסר היכולת של חלק גדול מהמדינות לקדם מאבק אמיתי במשבר ותוצאותיו מחייב אותנו בשלטון המקומי לקחת אחריות על העתיד של כולנו".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן