קייטנה בגן תות: 30 ילדים תחת השגחה של אשת צוות אחת

הורי ילדי הקייטנה בגן תות בהוד השרון, דווחו השבוע על העדר 2 סייעות בבוקר יום שני, ועל כך שנאלצו לעזוב את מקום עבודתם כדי להשגיח על ילדיהם בתורנות

"לא ייתכן שהילדים שלנו בני ה-4, יישארו תחת השגחה של אשת צוות אחת בלבד ושאנחנו ההורים – נאלץ לעזוב את מקום עבודתנו כדי לעזור לה", כך אומרת יפית יעקובי, אמה של אחת הילדות.

בתחילת השבוע, קבלו הוריי ילדי הקייטנות שפועלות במסגרת חברת אלומה מטעם עיריית הוד השרון – הודעה שבה דווח על מחסור בכוח אדם, היות וחלק מהעובדות חוגגות את חג העיד אל אדחה ובשל העלייה בתחלואת הקורונה.

יפית: "כשקבלנו את ההודעה לא תיארנו לעצמנו שנגיע לגן כמעט ריק מסייעות. ביום שני הגעתי עם בתי לגן ונחרדתי לגלות סייעת אחת – שאמורה להתמודד עם 30 ילדים שבקושי מכירים אותה. מדובר בילדים בני 4, דבר שמחייב 3 אנשי צוות".

מתוך ההודעה שנשלחה להורים מטעם עיריית הוד השרון, אגף החינוך וחברת אלומה: "בימים הקרובים ( א-ג) קיימים חסרים גדולים של כח אדם במערך בית הספר של החופש הגדול בגנים. החסרים נובעים מכך שחלק מהעובדות חוגגות את חג העיד אל אדחה, לצד עלייה מתגברת של תחלואת קורונה בקרב העובדות.

בימים האחרונים נעשו מאמצים גדולים של כלל הגורמים במערכת העירונית ובחברת  אלומה, להבטיח שכל מערך בית הספר של החופש בגנים יפתח באופן מלא ביום ראשון, עם אנשי צוות חלופיים.

עם זאת, אנו ערים לכך, שבשל גורמים שאינם תלויים בנו, יתכנו שינויים במהלך סוף השבוע".

"אני ושאר ההורים היינו מזועזעים. התקשרנו לעירייה והם שלחו אשת צוות  נוספת שנשארה עד השעה 13:00 ואז הלכה", אומרת יפית בכעס.

 "הסייעת שנותרה שוב בגפה, לא יכלה להתמודד עם כל הילדים ואנחנו ההורים היינו צרכים ליזום תורנות שבה חלקנו הגענו לגן כדי לעזור לה. ידענו שאם לא נגיע לגן אף אחד לא יעשה זאת במקומנו.

זה מחדל מקומם, היות ומדובר בילדים בני 4 שלא מסוגלים לדאוג לעצמם במהלך כל היום – לשטוף ידיים, לשחק בחצר ללא השגחה של מספר אנשי צוות, לאכול וכדומה. מתוך ההודעה שנשלחה אלינו – מתברר שבעירייה ובחברת אלומה היו מודעים לבעיה. מבחינתנו הם היו צרכים להיערך לכך ולמצוא פתרון לפני כן. לא ייתכן שילדינו יהיו הפקר".

מעיריית הוד השרון נמסר:

לקראת חג עיד אל אדחה שהשפיע על כל מערכת החינוך פעלו עיריית הוד השרון וחברת אלומה להפעיל כסדרם את מערך הגנים ובית הספר של החופש הגדול והצליחו להבטיח פעילות של כל המסגרות, למרות המחסור החמור בכוח אדם שהועצם על ידי תחלואת קורונה מוגברת והעובדה שמלכתחילה מסגרות הקיץ מאותגרות השנה בשל פתיחת השמיים אחרי תקופת הקורונה הארוכה.

ספציפית ביחס לגן תות, ביום ראשון עבדו בגן לאורך כל שעות פעילותו אשת הצוות המובילה והסייעת, כאשר משעות הבוקר ועד 12:45 ליוותה את הגן גם רכזת פדגוגית. התארגנות ההורים היתה שלא על דעת העירייה וחברת אלומה והופסקה על ידי הרכזת הפדגוגית בשטח בשל הנחיות משרד החינוך לכניסת מבוגרים למסגרות חינוך.

כפי שהודענו להורים בסוף השבוע האחרון, ייתכנו שינויים בפעילות מערך הגנים במהלך הימים א עד ג' השבוע, זאת למרות פעילות העירייה וחברת אלומה לגייס ככל הניתן כוח אדם חלופי. חשוב לזכור שמדובר במערך רחב של כ-350 עובדות ועובדים ב-98 מסגרות שרובן המוחלט המשיכו לפעול ללא כל שינוי.

אנו מודים על ההבנה ושבים ומאחלים החלמה מהירה לחולים וחג שמח לכל העובדות והעובדים המוסלמים.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן