פרשת הבור: הסיירים הגיעו למקום אך לא דיווחו

לאחר שנחשף סרטון שבו סיירים מגיעים לזירת האירוע זמן קצר לפני שהבור נפער, בעיריית הוד השרון מודים: "הייתה טעות בשיקול הדעת של כוח הסיור. ככל שיתגלו כשלים בדיווח ובתחקיר – הם יטופלו גם משמעתית". חיים בוארון שנפל עם מכוניתו לבור: "זה מחדל. מישהו היה צריך להודיע לתושבים על כך"

הבור בלע את המכונית צילום: ״מיה״, המים של הוד השרון

שלושה ימים  אחרי שחיים בוארון כמעט שילם בחייו כשמכוניתו שקעה בתוך בולען מתברר שהאירוע היה יכול להימנע. בסרטון שהופץ ברשתות נראות ניידות פיקוח עירוני באזור שבו נפער הבולען ביום שבת, שעות ספורות לפני שתושב העיר נמלט ממכוניתו ששקעה בו ברגע האחרון. למרות זאת אף אחד מכוח הסיור לא חשב שצריך לדווח לגורמים הממונים, להזהיר את התושבים או לסמן את המקום.

חיים בוארון, התושב שכמעט שילם בחייו על המחדל, אומר כי "מישהו היה צריך להזהיר אותנו. כנראה שמעסיקים שם אנשים לא מתאימים. אני לא רוצה לחשוב מה היה עלול לקרות אם במקומי היה נוסע שם רכב משפחתי". 

קרה לך נס. אתה אדם מאמין?

"ללא ספק נס. קיבלתי את החיים שלי במתנה ואני מתכוון לעשות ברכת הגומל. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי. בצבא מחבל ניסה לדקור ולחטוף אותי והצלחתי להיחלץ מידיו. ניצלתי במלחמות ובעוד מקרים שבהם המוות ריחף מעל ראשי. כשנסעתי על בכביש לא נראה שום סימן שזה מה שהולך לקרות. הוא היה קצת מוצף אבל לא יותר מזה. למדתי שתמיד צריך להיות ערניים. כרגע מה שחשוב זה שיטפלו בבעיה". 

זכיתם ברכב ממפעל הפיס והוא סיים את חייו בבולען. לא אירוני?

"זו סגירת מעגל. גרושתי זכתה בו במפעל הפיס והעבירה אותו בהמשך לבני והוא הועבר אליי בהמשך. הרכב הזה שירת אותי וסיים את חיו בכך שהציל אותי ואפשר לי להיחלץ ממנו כמה דקות לפני ששקע". 

הפכת לסלב. מה קורה שאתה יוצא לרחוב?

"כולם אומרים לי שלום ושואלים לשלומי. זה קורה במכולת, ברחוב וגם במיון שאליו הגעתי לבדיקות בגלל מה שקרה. אנשים מתקשרים לילדים שלי ואומרים להם שהם ראו אותי בטלוויזיה. זה נחמד, אבל אני צריך לאסוף את החיים שלי בחזרה. לקנות רכב והתאושש מה קרה".

מעיריית הוד השרון נמסר: "מתחקירים ראשוניים שנערכו ניכר, כי תגובת הכוננים של תאגיד המים וגורמי העירייה השונים היתה מהירה, מרגע הקריאה שהתקבלה במוקד העירוני בשעות הבוקר המוקדמות, וכך גם הטיפול בהמשך האירוע. צוותים מקצועיים חשפו את הצינור שהונח בשנת 2016 בעומק חריג של כ- 8 מטרים, ומהתחקיר במקום מסתמן שעבודת ריתוך שנעשתה אז יצרה את נקודת הכשל שהביאה לפיצוץ הצינור, והעבודות לתיקונו הסופי ומילוי שטח העבודה צפויות להסתיים עד יום חמישי 19.1.23
ביום ראשון הקרוב אף ייסלל קטע הכביש שבו בוצעו העבודות. יודגש, שאספקת המים לתושבות ולתושבים לא נפגעה והעבודות לא מפריעות לתנועה ברחוב.

יחד עם זאת, ולמרות שהאירוע המשמעותי התרחש בעומק של כ- 8 מטרים היתה טעות בשיקול הדעת של כוח הסיור, בין מחוסר הבנת מהות וחומרת ההשפעה של מה שמתרחש מתחת לפני הכביש או בשל אי בהירות בנוגע לסמכויות. כך או כך, אירועי החירום השונים נלמדים, מתוחקרים והלקחים מוטמעים ביחידות העירייה ובגופי הסמך, כדי להבטיח התמודדות טובה יותר בעתיד.

לשמחתנו אירוע זה הסתיים ללא נפגעים בנפש. תחקיר מקיף להפקת לקחים, יושלם בימים הקרובים ולאחריו ינקטו שורת צעדים, על מנת להפחית את ההיתכנות הטכנית למקרים דומים ולהבטיח שמבצעית אירועי חירום יקבלו את הטיפול המלא והנכון.

 

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. נעם נווה הדר הגב

    הפרטים בכתבה אולי נכונים אך לא לגמרי מדוייקים..
    הגעתי למקום לפני מקרה הבולען, כאשר באיזור היה סימון וחסימה של ניידת.
    פגשתי בנציגי העירייה וקיבלתי הנחיה לעזוב את המקום מפי גברת נוכחת שהבנתי שהיא מנציגות העירייה.
    FYI….

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן