פרידה מאלפת

קהילת חובבי הכלבים הוכתה בתדהמה עם היוודע דבר מותו הפתאומי של מאלף הכלבים האהוב יצחק רגלי

מאות חברים, מכרים, קולגות ולקוחות מרוצים הוכו בתדהמה ממותו של יצחק רגלי, שהלך לעולמו בטרם עת. יצחק הקים חווה שיקומית לכלבים עזובים, חולים ופצועים בנווה ימין ונלחם עד רגעיו האחרונים למען הצלתם מחיי רחוב וקרבות

יצחק רגלי (30), הקים את החווה יחד עם בת זוגו אורה גבריאלה, וביחד הם קראו למתנדבים להגיע ולקחת חלק בפרויקט שיציל עשרות כלבים מחיי רחוב, קרבות או מוות. השניים הצליחו להקים את החווה חרף הקשיים שהערימו עליהם הרשות הווטרינרית ומשרד החקלאות. הכלבים שהוחרמו על יד הרשויות, הוחזרו לחווה להמשך שיקום. יצחק נלחם עד לרגעיו האחרונים לשם הצלת הכלבים יהי זכרו ברוך. 

"אני חייב כמה אומנות דחופות. עוד טיפה ולכל הכלבים יש פתרון. אסור שאף כלב יכנס להסגר בבקשה מכם – פתחו את ליבכם וביתכם אפילו לכמה ימים. נתאים לכם כלב לאומנה ויחד נציל אותם. אני נכנס לניתוח וחייב לדעת שלא הפקרתי אף זנב מאחור", כתב לאחרונה.

את יצחק הכרתי בעת שהקים את החווה השיקומית למען כלבים פצועים ונוטשים בנווה ימין. פגשתי בחור חדור מטרה שכולו לב ורצון לסייע לכל אותם הכלבים העזובים שאיש לא רצה בהם. בשנה האחרונה, הוא נאלץ להילחם לשם הגשמת חלומו כדי להמשיך ולקיים את מפעל חיו. חודש לאחר שפרסמנו את הכתבה עליו ב"הוד השרון ניוז", כדי לסייע לו בגיוס מתנדבים לבנייתה – נפגשתי עם יצחק שוב. הפעם כדי לסייע לו בגיוס כספים באמצעות מתן שעורי אילוף. יצחק שכולו לב, היה גם מאלף מקצוען. את זה זכיתי לגלות כשהוא הדגים כמה פעולות בסיסיות על אמיל – הכלב שלי ורק לפני שלושה שבועות דיברנו בפעם האחרונה.

אורה גבריאלה חברתו מספרת: "אני ויצחק הכרנו במבצע חילוץ של כלבים ביער המלאכים. התאהבנו והפכנו לבני זוג. היינו בקשר עד לרגע האחרון. הוא הרעיף עליי מלא אהבה. הוא נתן לכלבים המון. התאהבתי בו בגלל הנחישות שלו. הוא דאג לכלבים למרות מצבו הבריאותי. הוא סירב להתאשפז ולטפל בעצמו מהדאגה לכלבים. הוא שינה לי את החיים, נתן לי המון חוזק ואמר לכל מי שהגיע לאמץ – שאני היורשת שלו. שאני היורשת שלו כשאנשים הגיעו לאמץ. בהודעה האחרונה שקבלתי ממנו הוא אמר לי שמישהי שהגיעה לאמץ טענה שאנחנו נועדנו – עכשיו נשארתי לבד ואני לא מעכלת שאיבדתי את החצי השני שלי. תכננו חתונה וילדים. גייסנו קמפיינים להצלת הכלבים בלי שתיה בלי מקרר, חווינו החרמות של כלבים ועברנו לא מעט קשיים. בכל הזמן הזה יצחק היה חזק ועם הפנים קדימה".

״רק ביחד זה עובד" חתם בסוף כל פוסט שהעלה, ואכן עד לרגעיו האחרונים זכה לעזרה מצד רבים. הקשיים הכלכליים לא עצרו אותו ועד לרגעיו האחרונים דאג לכל הכלבים שהיו ברשותו. "לקחתי הלוואה ואני מוכן לתרום כסף לכל עמותה שתיקח ממני כלבים. אני מצטער בפני כל הכלבים שלא יכולתי לעזור להם דחיתי המון את הטיפול  בשביל לצמצם נזקים. אני גאה בעצמי על כל הנפשות שהצלתי בחיי, על כל התרומה שלי לבעלי החיים. עכשיו אני חייב לדאוג לעצמי ולא מאחל לאף אחד להיות במצבי", כתב בדף הפייסבוק שלו רגע לפני שהתאשפז בבית החולים".

מותו הותיר רבים המומים וכואבים: "קמתי עם הבשורה הקשה הזאת, זכיתי להכיר חבר שכל כולו לב אחד גדול, פשוט מלאך. כל הנתינה והאהבה שהייתה בך זאת גדולה. תודה על מה שעשית למען כל בעלי חיים, תודה על החברות, תודה על הכל. תנוח על משכבך בשלווה חבר יקר".

"לא מעכלת והלב שבור. ״המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו״ וכמה עולמות שאתה הצלת. נוח על משכבך בשלום. תודה על מה שהיית בשביל ההולכים על 4 ובשביל ההולכים על 2", כתבו לו בדף הפייסבוק שלו – "רגלי יצחק מאלף כלבים".

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. עצובה והמומה הגב

    בחור צעיר ומלא נתינה.
    אך עד כה לא ברור מספיק ממה נפטר

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן