"עלינו לפתח את התוואי באופן שייתן מענה לצרכי הדורות הבאים"

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, השתתף ביום ראשון 11.7.21 בדיוני הוועדה לתשתיות לאומיות בנושא קו המטרו, שעתיד לעבור בעיר

הצוות העירוני, בראשות ראש העירייה כוכבי, כלל את הנהלת העירייה וצוות יועצים כלכליים, תחבורתיים, משפטיים וסביבתיים מהמובילים בתחומם בארץ.

ראש עיריית הוד השרון וצוות היועצים, הציגו בפני החוקרת, עו״ד תלמה דוכן, שמונתה על ידי הוועדה לבחון את ההתנגדויות לתוכנית, את עמדת העירייה לפיה התחנות המתוכננות כעת אינן רלוונטיות כלכלית, תכנונית, סביבתית ותחבורתית. עמדת העירייה נובעת מהעובדה שבהתאם לתוואי המוצע על ידי נת"ע, התחנות ממוקמות באזורים בהן הבנייה היא של בתים פרטיים ולא בצמידות לריכוזי המגורים והתעסוקה המרכזיים של העיר.

על פי חלופת הוד השרון, שהוצגה בפני הוועדה, יניב התוואי של העירייה למדינה 2.5 מיליארד ש״ח עודפים בתועלת כלכלית וכן שווי נדל״ן תוספתי עודף בגובה של 5.8 מיליארד ש״ח, על פני חלופת נת״ע. כמו כן, מספר התושבים שישרת קו המטרו בתוואי הוד השרון גדול משמעותית מתוואי נת״ע. הצוות העירוני התייחס גם לכך שמערכת מטרו שאינה ערוכה לשינוי אקלים ושתחנותיה ממוקמות בתוואי נחל הדר – תוצף ותושבת ואף עלולה לסכן חיי אדם.

"להוד השרון יש את הפוטנציאל להפוך לעיר מובילה בתעסוקה ואישור תוואי המטרו המוצע יפגע בה אנושות. הדיון הוא לא על תוואי המטרו, אלא על האחריות שלנו למען הדורות הבאים. בעשרות השנים הבאות, אנשים ירגישו את מה שאנחנו מתכננים, מחליטים ומבצעים היום. לכן מי שאמורים לתת את המענה מבחינתי, אינם אנשי נת"ע, אלא קובעי המדיניות", אמר כוכבי.  

ראש עיריית הוד השרון הוסיף: "מטרו הוא משנה מציאות, לא גוף שנכנע למציאות חלקית. עיר תע"ש היא דבר שהתחילו לדבר עליו כשהייתי בן 11 והיא עדיין בדיונים. אסור שעיר על הנייר שאין לה סיכויי היתכנות בשנים הקרובות, תגדיר את תוואי המטרו בהוד השרון ותסכן את עתיד העיר שהיא עיר קיימת וצומחת שזקוקה למטרו כאוויר לנשימה.

כראש עירייה קיבלתי מנדט להגדיר איך נכון יהיה לפתח את העיר למען האנשים שחיים, עובדים ומבלים בה, היום וגם בראייה עתידית וכשאני רואה את תוואי המטרו המוצע, אני יודע שלא רק שהוא לא נותן את המענה הנכון לעיר, הוא מהווה פגיעה הרסנית בסיכויי העיר להתפתח, ולכן אני מבקש מהחוקרת ומהוות״ל להבין שאנחנו לא מדברים על פתרונות נקודתיים, אלא על ראייה כללית לרווחת העיר". 

"להוד השרון יש שלושה אזורי תעסוקה, אף אחד מהם לא יקבל שירות על ידי תוואי המטרו המוצע, אין גם חיבוריות לתחנות הרכבת על 531, כל זה מלמד עד כמה תוואי המטרו המוצע לא יעזור להוד השרון, אלא יפריע ויפגע אנושות ביכולת לקדם את אזורי התעסוקה הללו וביכולות הכלכליות של העירייה", ציין כוכבי והוסיף: "מה שמניע אותי כשאני קם בבוקר לעבודה וכשאני דורש לשנות את תוואי המטרו זו הדאגה לילדות שלי ולילדיהן ולעולם ולעיר שנשאיר להן מבחינת איכות סביבה ומשאבים. יש להסתכל לטווח הרחוק ולהבין ששינוי תוואי הקו יכול במידה רבה להגדיר את העתיד הכלכלי, חברתי, סביבתי של העיר".

"האינטרס של כולנו הוא שהמטרו יהיה הצלחה ושיתקדם במהרה באופן שייתן פתרון נכון לדורות הבאים", סיכם כוכבי. לאחר הצגת העירייה הציגו התנגדויות גם תושבות ותושבים ונציגי המגזר העסקי. עמדת נת״ע החברה המתכננת נמסרה לאחר מכן. כעת צפוי מהלך של מענה בכתב לטענות נת״ע, לקראת גיבוש המלצת החוקרת שתובא בפני הוות״ל. 

נזכיר, כי הוועדה המחוזית שדנה בשלב מוקדם יותר בהליך ההתנגדויות, קיבלה את התנגדויות העירייה במהלך שנחשב חריג בשלב זה של התכנון.



כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן